beantwoord

BKR registratie moet op H

  • 13 April 2023
  • 5 reacties
  • 146 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Ik ben door jullie bij het BKR geregistreed voor een oud abbonement die naar het incassobureau is gestuurd en die nu al helemaal betaald is langer dan een jaar geleden alleen staat er bij de BKR registratie nog geen ‘H’ op kan dit snel geregeld worden 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 17 April 2023, 14:51

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Donn, welkom op de Community! Ik snap dat je volledig van de BKR-registratie af wil en ik help je hier graag bij. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat een paar van mijn collega’s er al voor je zijn ingedoken en dit hebben doorgezet naar de juiste afdeling. Echter hebben zij niks kunnen traceren, omdat het 06-nummer niet meer in ons systeem staat. Ik zag dat ze je hebben gevraagd contact op te nemen met het BKR. Heb je dit al gedaan? Via de website kun je opvragen waarvoor je geregistreerd bent. Op de uitdraai van het BKR staat dan altijd een lening-ID en deze zou meer duidelijkheid kunnen geven. 

Welke code heb je nu? Als het gaat om een ingelopen achterstand op een krediet dat niet meer actief is dan wordt na de A-code alleen de vermelding 'beëindigd' doorgegeven. Met deze einddatum BKR wordt aangegeven dat het volledige toestelkrediet helemaal is afbetaald en dan is de H niet meer nodig. Let op: Alle informatie en codes blijven, net als de registratie, 5 jaar zichtbaar.

Ik hoor het graag van je!

Ik heb bkr een aantal keer al gebeld en ze blijven me terug sturen naar tele2 omdat hun de bkr hebben geregistreerd. Ik heb nu een ‘2’ staan bij de registratie die al langer dan een jaar geleden is betaald daar zou dan vanaf het betaald is een ‘H’ moeten staan omdat hij dan hersteld is ik snap dat hij dan nog 5 jaar blijf staan maar dan moet hij er wel goed op staan. En zelf beëindigd staat er niet. Hoe kan ik ook een abbonement bij jullie hebben gehad en kunnen jullie dat niet terug zien? Dat vind ik raar dus eingelijk heb ik nooit een abbonement bij jullie gehad volgens jullie maar ben ik wel bij het bkr geregistreed dan zou moeten jullie eigelijk de registratie verwijderen of heb ik dat verkeerd?

Reputatie 7
Badge +12

Hi Donn, bedankt voor de terugkoppeling! Ik wil de registratie graag nog een keer voor je laten onderzoeken. Hiervoor heb ik alleen nog het lening-id nodig. Had je de uitdraai bij het BKR al aangevraagd? Daar is deze op te vinden. Zo niet, wil je die dan nog aanvragen? Zodra ik die heb, maak ik de case direct voor je aan. Als ik het goed heb, bestaat het lening-id uit 5 letters en 10 cijfers. 

Ik heb net contact opgenomen met het bkr en hun weten niks van een Lening-ID wel een contract nummer zoals je zegt moet het bestaan uit 5 letter en 10 cijfers die zijn NHSWS0000326839 ik hoop dat dit is wat je nodig hebt.

Reputatie 7
Badge +12

Hi Donn, bedankt dat je er meteen achteraan bent gegaan! Ik gok dat wij dit dan intern het lening-id noemen, maar aangezien deze inderdaad uit 5 letters en 10 cijfers bestaat, neem ik aan dat dit hem is. Ik ben bezig een case voor je aan te maken, zodat mijn collega’s dit opnieuw kunnen onderzoeken. Zou je mij de via een privébericht de volgende gegevens willen sturen. Deze hebben we nog nodig:

  • Adres (nieuw of waar de registratie op plaats heeft gevonden in het verleden)
  • Woonplaats
  • Geboortedatum
  • Tele2 klantnummer (mocht je deze nog terug kunnen vinden)

Ik zie je berichtje graag tegemoet en dan zet ik hem direct door!

Reageer