BKR afmelden ivm hypotheek

  • 16 January 2021
  • 8 reacties
  • 648 x bekeken

Beste Tele2,

 

Om een hypotheek af te sluiten moet ik mijn toestelkrediet aflossen. Dit heb ik inmiddels gedaan, waarna ik per mail een bevestiging heb ontvangen. In deze bevestigingsmail staat het volgende: 

BKR weet ervan 
Je toestelkrediet staat geregistreerd bij het BKR. We hebben hen dus ook laten weten dat je telefoon is afbetaald. Zij passen de registratie binnen 2 werkdagen aan. Is ’t na 2 dagen toch niet aangepast? Laat het ons even weten 

Echter kom ik ook een ander termijn tegen wanneer ik jullie website en het forum bekijk, namelijk 6 weken na het incasseren van de maand afrekening. Dit zou voor mij echter (veel) te laat zijn. 

 

Zouden jullie mij kunnen vertellen welke termijn ik moet aanhouden? En mij verder kunnen helpen? 

 

Met vriendelijk groet,

Sander


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Zo'n automatische incasso kan teruggeboekt worden. Daarom wordt er 30 dagen na de laatste incasso het proces van afmelden gestart. Dat kan dan weer tot 2 weken duren. De klantenservice kan wel een email sturen met de huidige status van betalingen. Sommige banken accepteren dat.

Voor anderen: het is dus goed te beseffen dat als je maximaal gaat lenen voor je huis je eigenlijk bij de gedachten aan een eigen huis je toestellening gaat afbetalen. En eigenlijk is het nog handiger om even te sparen voor een nieuw toestel en geen lening boven de 250 euro afsluiten.

Zo'n automatische incasso kan teruggeboekt worden. Daarom wordt er 30 dagen na de laatste incasso het proces van afmelden gestart. Dat kan dan weer tot 2 weken duren. De klantenservice kan wel een email sturen met de huidige status van betalingen. Sommige banken accepteren dat.

Voor anderen: het is dus goed te beseffen dat als je maximaal gaat lenen voor je huis je eigenlijk bij de gedachten aan een eigen huis je toestellening gaat afbetalen. En eigenlijk is het nog handiger om even te sparen voor een nieuw toestel en geen lening boven de 250 euro afsluiten.

Dank voor dit antwoord Eric. Toch is tele2 totaal niet eenduidig in haar antwoord. Vanmiddag sprak ik met een klantenservice medewerker die mij verzekerde dat het twee dagen na het afschrijven van de laatste factuur geregeld zou zijn.

30 dagen na de laatste incasso is ook een vreemde termijn als het hiermee te maken heeft, je kan tot veel langer terug de betaling storneren (56 dagen). 

Hoe kan ik het beste de email van de klantenservice aanvragen? Leest er een moderator mee? 

Reputatie 7
Badge +12

Er is doordeweeks 1 moderator, maar dat is ook een klantenservice medewerker. Die kan eventueel ook zo'n email laten opstellen.

Reputatie 7

Er zal verschil zitten in zelf de lening afbetalen via iDeal (dat je niet kunt terugboeken) en incasso van een factuur (dat je wel kunt terugboeken). Daarom zal de ene afmelding sneller gaan dan de andere.

Bedankt voor de reactie, ik hoop dat tele2 meeleest en kan helpen met het zoeken naar een oplossing. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn. Wanneer je je factuur niet betaald staat er meteen een ideal linkje klaar voor je om te betalen. Hoe moeilijk kan het zijn die voor de laatste factuur aan te maken en het allemaal snel op te lossen als dit echt het probleem is. Ik kan toch gewoon zelf de factuur handmatig overmaken, dan kan je niet storneren. In theorie kan je zelfs nog beter de betaling blokkeren en hem dan voldoen via ideal, ben je sneller klaar. Opties genoeg om dit snel op te lossen! De wil ontbreekt gewoon. 

Naast alle horrorverhalen die op het forum te lezen zijn, geeft tele2 zelf keer op keer andere informatie af. De klantenservice verteld mij 2 werkdagen na het factureren van de laatste rekening. Hier lees ik in een post dat het 21dagen na de laatste factuur is, en in de mail die ik ontvangen heb na het aflossen van mijn toestel staat doodleuk: “We hebben hen (BKR) dus ook laten weten dat je telefoon is afbetaald.” . Het lijkt erop dat niemand bij tele2 weet hoe het nu echt zit. Nogal apart gezien zoveel mensen hier tegenaan lopen. 

Tele2 is sowieso aan het dwalen. Ik heb op 2 augustus 2020 mijn maandelijks opzegbare abonnement (!!!) opgezegd en hier een bevestiging van ontvangen. Juist om deze ellende te voorkomen toen we ons op de woningmarkt gingen begeven. Nu blijkt echter dat de klantenservice de afloopdatum op 21.4.2021 heeft gezet bij het opzeggen, waarom zou ik dan in vredesnaam betalen voor de optie om maandelijks op te zeggen. Het is een hectische tijd geweest, en natuurlijk had ik moeten zien dat het abonnement nog steeds afgeschreven werd (relatief klein bedrag en de betreffende telefoon is buiten gebruik), dus ga ik zelf ook niet helemaal vrijuit. Maarja, als ik een maandelijks opzegbaar abonnement opzeg mag ik er toch vanuit gaan dat het de volgende maand is opgezegd!!!

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt je maandelijks opzegbaar abonnement alleen opzeggen als eerst de 2 jarige toestellening tegelijkertijd wordt afbetaald. Had je dat al gedaan in zomer 2020? Dan had je toch in oktober waarschijnlijk al weer de klantenservice gesproken en dit laten corrigeren. 

Een telefoonabonnement met data en belminuten is niet BKR geregistreerd. 

Je kunt je maandelijks opzegbaar abonnement alleen opzeggen als eerst de 2 jarige toestellening wordt afbetaald. Had je dat al gedaan in zomer 2020? 

Een telefoonabonnement met data en belminuten is niet BKR geregistreerd. 

Bedankt, helaas is dat ook niet gebeurd. In mijn contact staat letterlijk dit: 

** Bij opzegging van een Dienst met een Contractduur van 0 maanden betaal je het restant van een toestelkrediet in één keer.

Lijkt mij vrij duidelijk dat tele2 dit gewoon had moeten regeling bij het opzeggen. Mij is bij het opzeggen in augustus niet gevraagd aanvullende actie te ondernemen. Uit mijn overeenkomst blijkt dat het resterende toestelkrediet op de eindafrekening had moeten staan. 

Deze fout is echter even minder belangrijk dan het probleem wat ik nu heb, namelijk het niet kunnen afmelden bij BKR. 

.