BKR afmelden

  • 29 June 2023
  • 2 reacties
  • 57 x bekeken

  • Durft te posten
  • 1 reactie

Hallo, 

 

ik ben bezig met een hypotheek, echter heb ik in 2016 een abonnement afgesloten die in 2020 is betaald, wij kwamen er onlangs achter dat er een bkr codering a2 op zit met een bedrag van 500. 

maandag kreeg ik een factuur van 829 euro direct betaald, weer contact opgenomen hun konden het account niet vinden. Inmiddels het juiste nummer gevonden, alleen zitten wij ermee dat wij volgende week alles rond moeten hebben. 
wie kan ons hiermee helpen? 
 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Mpmk 

Wat vervelend. Waarschijnlijk heb je betaald aan een incasso bureau, die moet het dossier sluiten en dan terugkoppelen aan Tele2. Dan moet het proces van het plaatsen van een H(erstelmelding) nog gaan lopen.

Even algemeen: De BKR registratie wordt dus ook niet weggehaald, dat gebeurt pas na 5 jaar. Wel raar dat je hypotheek adviseur dit niet in een veel eerder stadium heeft gechecked. Dan had hij ook gelijk een hypotheekverstrekker kunnen zoeken die een BKR registratie met H(erstel) zal accepteren.

Voor nu zijn er niet veel mogelijkheden om zaken te versnellen. Dit kost gewoon tijd.

Klopt dit is al gesloten bij het incasso bureau die kunnen niks meer doen, echter is tele 2 informatie kwijt van destijds 

Reageer