Alles over mail (Gebruik en functies)

  • 8 July 2022
  • 0 reacties
  • 1427 x bekeken
Alles over mail (Gebruik en functies)
Reputatie 7
Badge +12

Tele2 e-mail stopt! 

Binnenkort houdt de Tele2 e-maildienst op te bestaan. Nadat de dienst is gestopt kun je geen e-mails meer versturen en/of ontvangen.

Lees meer op https://www.tele2.nl/emailstop

 

Veel communicatie gaat tegenwoordig via de mail. Daarom is het belangrijk om altijd bij je mailbox te kunnen en om ruimte te hebben om nieuwe mailtjes te kunnen ontvangen.
 

Lees onderstaande antwoorden goed door om te zien wat er voor jouw e-mailaccount geldt. Dit kan verschillen tussen Tele2, Zonnet en Versatel. Er zijn veel veelgestelde vragen over de mail. We hebben dit artikel daarom in tweeën gesplitst. Staat je vraag hier niet tussen? Check dan het artikel Alles over mail (Account en inloggen). Deze vind je onderaan de pagina.
 


 

Hoeveel opslag heb ik?

Een e-mailadres van Tele2, Zonnet en Versatel bieden een opslag van 30MB. Dat zijn gemiddeld 150 mailtjes. Wil je al je mailtjes kunnen behouden en heb je meer opslag nodig? Kies dan voor bijvoorbeeld Gmail. Je kunt hier gratis en snel een e-mailaccount aanmaken. Je krijgt dan 15GB opslag!

 

Kan ik een doorstuuradres instellen?

Het is voor Tele2 adressen niet mogelijk om een doorstuuradres in te stellen. Voor Zonnet of Versatel accounts ga je naar MijnTele2 en kies je onder "Profielgegevens" voor "Doorstuuradres wijzigen". Wil je het doorstuuradres verwijderen, laat dan het invoerveld leeg en klik op "Wijzigingen opslaan".

 

Hoe controleer ik of mijn inbox vol is en hoe maak ik ruimte vrij maken voor nieuwe mailtjes?

Controleer aan de hand van het percentage linksonder in beeld hoe vol de inbox is. Staat hier een percentage hoger dan 80%? Verwijder dan een aantal mails. Daarna kun je weer e-mails ontvangen. Doe dit ook wanneer het percentage 0% is en er wel e-mails in de inbox staan.

Selecteer de mail(s) die je wil verwijderen en kies voor ‘Verwijder’ of ‘Verplaats naar prullenbak’. Zorg dat je ook je prullenbak leegt, anders houden deze verwijderde mails nog steeds ruimte in beslag.

 

Hoe leeg ik mijn prullenbak?

Ga naar de map "Prullenbak", klik onderaan je berichten op Selecteer en kies voor Allemaal. Zo selecteer je alle berichten in je Trash map. Door bovenin het scherm op de prullenbak te klikken, verwijder je de berichten.

 

Ik krijg een blokkade melding. Wat betekent dit?

Controleer of de verzender een melding krijgt waarin wordt aangegeven dat de e-mail niet kan worden afgeleverd. De verzender gebruikt misschien het verkeerde e-mailadres. Andere blokkades vind je hieronder:

 

Quota exceeded

Jouw webmail is vol en daardoor kun je geen mails ontvangen. Selecteer de mail(s) die je wil verwijderen en kies voor ‘Verwijder’ of ‘Verplaats naar prullenbak’. Zorg dat je ook je prullenbak leegt, anders houden deze verwijderde mails nog steeds ruimte in beslag.

 

Message rejected

De mails die naar jou verstuurd worden, worden door onze mailserver afgewezen op basis van inhoud. Waarschijnlijk vanwege spamgevaar. Ontvang je deze melding? Neem dan contact met ons op via de klantenservice, chatbot of start een nieuw topic!

 

Delivery status notification failure

Het meegestuurde bestand is te groot. Onze mailboxen bevatten 30MB aan ruimte. Verwijder een aantal mails. Is het bestand groter dan 30MB? Dan moet de verzender hier rekening mee houden.

 

Hoe blokkeer ik e-mails en afzenders?

Je kunt geen e-mails en afzenders blokkeren.

 

Hoe kan ik Zonnet en Versatel bereiken?

Heb je een vraag voor Zonnet? Check dan deze pagina op de website van Zonnet.

Heb je een vraag voor Versatel? Check dan deze pagina op de website van InterNLnet.

 

Hoe verwijder ik mijn E-mailadres/account?

Heb je (nog) geen e-mail van ons gehad en wil je je e-mailaccount laten afsluiten? Dit is mogelijk door contact met ons op te nemen, bijvoorbeeld via de chat. Zorg er wel voor dat je adresgegevens en geboortedatum kloppen zodat we je identiteit kunnen controleren. Deze kun je aanpassen in het MijnTele2 account van het e-mailadres (je logt in met dezelfde gegevens als die je voor je e-mailaccount gebruikt). Als dit niet lukt, weet dan dat je e-mailaccount sowieso wordt afgesloten als je minimaal 180 dagen geen actief Tele2 Thuis abonnement meer hebt.

 

Ik wil mijn e-mailadres blijven gebruiken, maar ik zit bij een nieuwe provider.

Zit je inmiddels bij een andere provider, maar wil je wel gewoon je Tele2, Zonnet of Versatel e-mailadres blijven gebruiken? Dat kan! Nu moet je alleen nog de instellingen aanpassen. Bij de Server voor uitgaande e-mail (SMTP) staat nu nog de server van Tele2. Plaats hier de server van je nieuwe/huidige provider. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met je huidige provider.

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice (020-7544444). Zij kunnen je een mail sturen met alle informatie. Moderators op de Community hebben deze toegang niet.

 

Heb je een vraag die hier niet tussenstaat? Start een nieuw topic, plaats deze in de subcategorie ‘Overige diensten en producten’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer