Zonnet mail werkt niet na overstap T-Mobile

  • 19 February 2023
  • 8 reacties
  • 454 x bekeken

In oktober 2022 van Tele2 naar Tmobile overgestapt. Dit op advies van Tele2 aangezien wij nog een KPN signaal hadden? vreemd maar per december zouden wij dan niets meer hebben dus overgestapt met duidelijk gevraagd behoud van eigen mailadres versatel.nl. Dit was geen probleem. Echter nog steeds geen goede werking van mail. Al maanden van het kastje naar de muur gestuurd. Tele2 stuurt je naar TMobile en andersom en uren aan de lijn gehangen. Gisteren begrepen van een medewerker van TMobile dat Tele2 het overgedaan heeft naar Zonnet. Onze webmail is inderdaad Zonnet, daar ontvang ik ook alle berichten op maar ook op mijn vaste PC onder het Versatel mailadres. Via deze PC verstuur ik ook al mijn berichten want in mijn webmail lukt dat niet. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om mijn bericht te versturen hij blijft hangen op bericht verzenden. Ook krijg ik inmiddels steeds bericht in mijn beeld...naam/pop3 en wachtwoord. Ik heb geen idee wat het wachtwoord is wat ik in moet vullen en heb op Zonnet website de handleidingen er al bij gepakt maar wat ik ook doe het lukt mij niet. Ik heb begrepen dat ik 6 maanden de tijd heb dan vervalt mijn mailadres en dat zou niet fijn zijn. Is het zo dat het opgelost is als ik een pakket bestel/abonnement bij Zonnet? of is er iets wat ik over het hoofd zie. Wie oh wie kan mij helpen want dit is mijn enige mailadres van Versatel en ik kan al maanden niets met als gevolg dat ik veel belangrijke zaken niet kan beantwoorden. Met vriendelijke groet, Manon

eric 1 jaar geleden

Goedendag,

Hier moet je de server van je nieuwe/huidige provider plaatsen. Mocht het dan toch niet werken, kun je het beste contact opnemen met de huidige provider.

 

LET op: als je de SMTP van een andere provider gebruikt, zoals T-Mobile thuis, dan moet je daarop wel inloggen met de informatie van je T-Mobile thuis email. Maar als je een abonnement neemt bij zonnet.nl, dan kun je ook hun SMTP gebruiken. Bij zo’n abonnement kun je ook van de zonnet.nl support desk gebruik maken.

Ik snap dat overstappen van email veel werk met zich meebrengt, maar het is wel veel handiger om een provider onafhankelijk email adres te gebruiken zoals Gmail, Outlook of nog beter iets met een eigen domeinnaam!

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Goedendag,

Welkom op het forum. 

Het is zo dat zodra je overstapt naar een andere provider dan wel iets moet veranderen.

E-mailadres gebruiken na opzegging

Zit je inmiddels bij een andere provider, maar wil je wel gewoon je @Tele2, @Zonnet of @Versatel e-mailadres blijven gebruiken? Dat kan! Het enige wat je dan moet doen, is de instellingen aanpassen. Bij de Server voor uitgaande e-mail (SMTP) staat nu nog de server van Tele2. Hier moet je de server van je nieuwe/huidige provider plaatsen. Mocht het dan toch niet werken, kun je het beste contact opnemen met de huidige provider.

Voor versatel en zonnet e-mail adressen kun je bij zonnnet inderdaad een contract afsluiten voor een X bedrag per jaar. Op die manier komt je versatel mail adres niet te vervallen. 

 Groetjes

Des

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedendag,

Hier moet je de server van je nieuwe/huidige provider plaatsen. Mocht het dan toch niet werken, kun je het beste contact opnemen met de huidige provider.

 

LET op: als je de SMTP van een andere provider gebruikt, zoals T-Mobile thuis, dan moet je daarop wel inloggen met de informatie van je T-Mobile thuis email. Maar als je een abonnement neemt bij zonnet.nl, dan kun je ook hun SMTP gebruiken. Bij zo’n abonnement kun je ook van de zonnet.nl support desk gebruik maken.

Ik snap dat overstappen van email veel werk met zich meebrengt, maar het is wel veel handiger om een provider onafhankelijk email adres te gebruiken zoals Gmail, Outlook of nog beter iets met een eigen domeinnaam!

De huidige provider Tmobile heeft er idd hun adres aan toegevoegd bij de instellingen die stond op Tele2. Echter kon ik zoals ook nu mail ontvangen maar niets versturen bericht gaf verzonden aan maar kwam nooit aan. Vorige week tmobile gesproken die verwijst eigenlijk naar Zonnet daar zouden jullie het aan verkocht hebben. Op de site van Zonnet probeer ik een abonnement te kopen maar als ik bv die van domeinnaam? neem dan zegt hij mijn mailadres niet te herkennen dus ik heb geen idee waar ik dan wel wezen moet. Ik heb denk ik nog 1 maand als het vanaf 1 oktober is ingegaan. Overstap was op 21 oktober. Ik vraag mij sowieso nuh af waarom ik gebeld ben door tele2 voor een overstap want er komt nog steeds reclame op tv van jullie. Als alleen het mailadres het probleem was geweest dan had ik daar meteen op in kunnen springen. Uren aan de lijn gezeten maar niemand die mij dit vertelde. Ik hoop op persoonlijk contact om opweg geholpen te worden want heb alle ingaande/uitgaande poorten, Pop3 en instellingen nu wel zo'n beetje gehad maar er word niks verstuurd. 

Zojuist bij Zonnet gekeken hoe mijn mailadres te behouden en kwam uit bij keuzehulp om te kijken welk abonnement bij mij past. Zowel zonnet( waar ik webmail) bekijk als email versatel daar geeft hij bij aan dat ik niet in aanmerking kom voor een verlengingsectie. Aangezien ze zeggen dat je dit binnen 6 maanden moet regelen ben ik in feite nog op tijd maar dit gaat zo niet lukken. Tele2 heeft mij verzekerd aan de lijn tijdens het doen van een aanbod naar Tmobile dat ik mijn mailadres kon behouden. Spijtig dat ze niet meteen hebben gezegd dat ik ook nog andere stappen moest ondernemen, het was geen enkel probleem vertelde de mevrouw. Zijn er nog andere tips hoe alsnog abonnement te krijgen of is dit een verloren zaak en verspilde energie

Reputatie 7
Badge +12

Een provider afhankelijk email adres stopt gewoon nadat je een abonnement is opgezegt. T-Mobile heeft een t-mobile thuis email adres voor je aangemaakt, maar mijn advies is, gebruik een provider onafhankelijk adres. Het kost inderdaad moeite om het e.e.a. om te zetten, maar dan ben je voor de toekomst ook direct klaar mocht je ooit nog eens van provider veranderen.

Het idee om je eigen domeinnaam te gebruiken, dus willikeurigenaam@vandoorn is het mooist, maar vergt wel weer wat geregel. De @vandoorn naam is jouw eigendom, staat geregistreerd bij de Stichting Internet Domein Namen. dus je kunt altijd van email hosting provider veranderen. Nu zal @vandoorn al bezet zijn, dus je moet eerst een vrije domeinnaam zoeken.

Makkelijkst is een Gmail of Outlook domein te nemen. Maak dat aan en ga dan overal je email adres wijzigen. Mocht dan op een gegeven moment je Versatel email niet meer werken zijn (de meeste) zaken al omgezet.

Ik sluit mij hierbij aan. Door Tele2 altijd keurig geholpen maar ze moesten zo nodig het internet naar T-mobile verplaatsen maar mij werd verteld mijn e-mail adressen mocht ik behouden. versatel.nl dus. Moesten alleen over naar zonnet, was geen probleem

nu een mail gekregen dat ik heel eenvouding mijn mail adres kon omzetten maar de link is heel geduldig in het antwoord. NEEN KOMT NIET IN AANMERKING.

 

Dus Tele2 benaderd, tenminste iemand aan de lijn die weet over het hoe en wat maar kon niet helpen. Dus via een ongelovelijke omweg uiteindelijk een verzoek kunnen indienen bij zonnet. Maar hun service is wat je mag verwachten ‘uiterst droevig. Resultaat de klok loopt door nog 3 maanden en geen bericht. Wat is dit voor een zeer slechte after sales en afgrijselijk slechte service verlening van zonnet. Graag aandacht voor dit probleem Tele2 

Reputatie 7
Badge +12

Helaas. De bedrijfsvoering  en domeinnamen zijn volledig in handen van zonnet.nl. Tele2 huurt de email adressen voor de Tele2 vast internet abonnees die er nog zijn. 6 maanden na de opzegging of overstap vervalt dat.

Mijn advies,  maak een provider onafhankelijk adres en start met het omzetten van je online accounts en informeer je vrienden.. 

Inmiddels heeft Zonnet gereageerd en net als ik geconstateerd dat het niet werkte. Ze hebben het blijkbaar rechtgezet en nu werkt het.

Het had beter geweest als men het eerst getest had en dan vrijgegeven. 😁

 

DBB

Reageer