Skip to main content

Goeiemorgen,

 

Al vele jaren klant van Tele2 en nog veel langer gebruiker van een Zonnet e-mailadres een vraag. In verband met verandering van ons pakket wordt ons geadviseerd om over te stappen naar T Mobile. 
Ik wil graag de zekerheid dat het versturen van mijn Zonnet e-mail vanuit Outlook blijft werken (en dit niet geblokkeerd wordt op de SMTP server zoals dit bij een aantal providers wel gebeurt). 

Ik heb hierover gisteren met Tele2 gebeld, er is bevestigd dat het kan en blijft werken. Dit zou via de e-mail naar mij bevestigd worden. Helaas heb ik deze e-mail niet ontvangen. Vanmorgen nogmaals gebeld, de medewerker wilde mij niet meer via de e-mail bevestigen dat het blijft werken en verwees mij door naar T Mobile. Er ontstond een vervelend gesprek waarna de medewerker zonder enige aankondiging de verbinding verbrak. 

Ik hoop via deze weg alsnog duidelijkheid te krijgen. Kan ik mijn zonnet e-mail versturen vanuit Outlook op het moment dat ik hier een T Mobile SMTP server in stel? 

 

hartelijke groet,

Jolanda

Dat is een vraag die je  op het T-mobile forum moet stellen.  Je gebruikt inderdaad de SMTP die bij een bepaalde aanbieder hoort, of je neemt een publieke. Bijvoorbeeld Gmail stelt je ook in staat om met andere email adressen “terug te mailen". 


Hallo Eric,

 

Dank voor je snelle reactie. Op zich is duidelijk wat ik in moet stellen.

Helaas is het zo dat verschillende providers Zonnet mail blokkeren op de SMTP en niemand mij kan antwoorden wat T Mobile hierin doet.

Los daarvan verwijst Tele2 mij naar T Mobile en T Mobile mij naar Tele 2. Ik heb hierdoor een beetje het kastje naar muur gevoel ;-)

Vandaar toch ook een poging hier om een antwoord te achterhalen. 

gr., Jolanda


Het beste advies wat ik je kan geven is zo snel mogelijk een gratis Outlook.com of Gmail adres te nemen zodat je met je mail onafhankelijk wordt van je provider. Je kunt Outlook.com of Gmail gewoon je Zonnet mail laten ophalen totdat je overal je nieuwe mailadres hebt doorgevoerd. Je verstuurt dan gelijk vanaf je nieuwe mailadres en hebt geen SMTP server van je provider meer nodig. Outlook en Gmail zijn professionele diensten met veel opslag en mobiele apps die goed onderhouden worden.