beantwoord

Zonnet email probleem

  • 27 May 2023
  • 12 reacties
  • 1399 x bekeken

Sinds gistermorgen kan ik niet meer inloggen op mijn zonnet emailaccount. Niet via mijn emailcliënt en ook niet via de webmail. Ik krijg telkens de melding “Aanmelden mislukt”.
De website van Zonnet geeft geen melding van bekende storingen. Mijn dochter heeft ook een zonnet account en die kan zonder probleem inloggen op haar webmail.

Ik heb diverse berichten gestuurd naar support via het controlpanel, maar als ze dat zouden beantwoorden via de email zou ik dat nooit kunnen ontvangen want ik kan niet inloggen.

Het is vreselijk frustrerend dat de klantenservice van Zonnet niet telefonisch bereikbaar is !!!

icon

Beste antwoord door ajkleinv 30 May 2023, 11:01

Bekijk origineel bericht

12 reacties

Even een aanvulling. Als iemand mij een email probeert te sturen, krijgen ze het volgende bericht:

(I.p.v. mijnemailadres staat in het bericht natuurlijk mijn echte email adres genoemd)

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

mijnemailadres
    host deliver01.zonnet.isp-net.nl [217.149.195.20]
    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<mijnemailadres>:
    554 5.1.1 <nijnemailadres>: Recipient address rejected:
    User unknown in virtual mailbox table

 

Reputatie 7
Badge +12

Zonnet is een zelfstandig bedrijf en heeft zijn eigen klantenservice.  Dat die niet zo bereikbaar zijn weet ik niet, ik geef al heel lang aan datbje beter een echte email provider kan kiezen.

Heb je nog een vast tele2 internet abonnement aan dit email gekoppeld,  b.v. waar de facturen op binnenkomen, of had je al een betaald email abonnement bij zonnet zelf afgenomen?

Hoi Eric.

 

Ik heb een betaald zonnet-account.

Ik weet dat Zonnet een zelfstandig bedrijf is geworden, maar omdat Zonnet emailaccounts via o.a. Versatel en later Tele2 in gebruik zijn gebleven, heb ik het vermoeden dat misschien meerdere forumgebruikers hier de Zonnet problemen kennen of misschien dezelfde problemen hebben, Zonnet zelf is moeilijk te bereiken als je niet in je eigen account kunt komen om met de customer service te communiceren, dus alle hulp is welkom.

Reputatie 7
Badge +12

Ja, snap ik hoor. Maar Tele2 gaat helemaal met email stoppen. En aangezien je ook geen klant meer bent is het echt verstandig om een degelijke email provider te gaan gebruiken. Denk aan Gmail, outlook of nog beter een eigen domeinnaam met email hosting.

Ik denk dat ik het beste af ben met een eigen domein met emailhosting.
Ik kan natuurlijk offline wel bij mijn contactadressen, maar om mijn standaard emailadres te wijzigen zal ik toch voor sommige websites in mijn huidige mailaccount moeten kunnen komen om de wijziging te bevestigen.

Reputatie 7
Badge +12

Mijn persoonlijke favoriet is Starto. Veel verschillende producten die je vaak voor een klein bedrag een tijdje kan uitproberen.  Bestaat al heel lang en ik heb mijn .nl domeinnaam daar ook geregistreerd. Die naam blijft jouw eigendom, dus je kan hem weer overzetten naar een andere hosting partij mocht dat ooit nodig zijn.

 

Dank je wel. Ik zal er eens in duiken. Maar nu eerst toegang tot mijn zonnet email account zien te krijgen 😀

 

Reputatie 7
Badge +12

Ja, Zonnet blijven lastig vallen, bij iets generieke wordt het meestal binnen een paar dagen wel opgelost. Maar nu weekend/feestdag loopt het wat minder soepel.

Ik vond het vreemd dat ik geen reactie kreeg op de berichten die ik aan customerssupport stuurde, maar ik realiseerde me zojuist dat op het contactformulier van zonnet standaard  mijn zonnet-account staat ingevuld als afzender, MAAR DAT ACCOUNT WERKT NIET!

Ik heb opnieuw een bericht geplaatst maar heb als afzender mijn gmail.com account (dat  ik vrijwel nooit gebruik) ingevuld en BINGO.  Ik kreeg direct een geautomaitiseerde email dat er een ticket was aangemaakt!
Er is dus weer hoop!

Antwoord van Zonnet zojuist (niet echt duidelijk wat er gebeurd is, maar ik zal het er mee moeten doen):

 

Geachte heer/mevrouw,

We hebben geconstateerd dat uw mailadres geblokkeerd was. We hebben uw mailadres weer gedeblokkeerd.

We hebben ook geconstateerd dat uw klantaccount geen optie tot wijzigen van het wachtwoord voor het Zonnet/Versatel mailadres heeft. Dit zal door de technici opgelost worden.

Excuses voor het ongemak.

Met zonnige groet,

Wat is er met jullie (mensen van zonnet)
Drie kom ik mijn email niet in berichten gestuurd wordt niet er op gereageerd. Ik vindt dit schandalig. Deze email is niet gratis ik moet voor betalen. Toch gebeurt dit .elke dag stuur ik een bericht.geen antwoord. 

Reputatie 7
Badge +12

Het bedrijf zonnet.nl heeft niets te maken met Tele2. Je neemt een email dienst af van zonnet.nl en die hebben hun eigen support daarop. Dat die niet geweldig is zie ik wel vaker, vandaar dat mijn advies is om of een Gmail, outlook adres te gaan gebruiken of een eigen domeinnaam met email hosting. Die kun je dan meenemen naar een andere hosting partij als de service niet goed is. Die domeinnaam wordt namelijk jouw eigendom. Maandelijks kost dat een paar euro. 

Reageer