beantwoord

verzenden emails niet meer mogelijk via Outlook

  • 30 October 2021
  • 5 reacties
  • 859 x bekeken

Hallo, sinds 2 maanden kunnen wij niet meer mails versturen. Ontvangen van mails is geen probleem. Wij hebben een Tele2 emailadres wat gekoppeld is aan Outlook. Dit hebben wij al jaren zo en tot 2 maanden terug nooit geen problemen gehad. Als wij een mail verzenden komt die wel in de map "Verzonden " te staan maar de mail komt niet binnen bij de ontvanger. Dit probleem is zowel op de laptop als op onze telefoons (1x Samsung + 1x IPhone). Wij krijgen daarna een mail binnen met onderstaande foutmelding:

This is the mail system at host smtp02.tele2.isp-net.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<munckhofcastro@tele2.nl>: host out.se.isp-net.nl[82.215.18.3] said: 451 Your
    account has been locked. Please contact your administrator. (in reply to
    end of DATA command)

 

Ik heb diverse keren met Tele2 gebeld hierover maar helaas geen oplossing. Want mailen vanuit de webmail van Tele2 lukt wel dus zegt Tele2 dat het probleem niet bij hun ligt. Diverse computer-techneuten heb ik al ingeschakeld hiervoor maar die kunnen het probleem ook niet vinden/verhelpen. Volgens hen zit het probleem toch bij Tele2. Onze instellingen staan overal goed dus daar ligt het ook niet aan. 

Wie kan ons hiermee helpen  ?

icon

Beste antwoord door Floor109 1 November 2021, 11:40

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Ed,

Dit is inderdaad een blokkade op de SMTP server, ik ga dit voor je doorzetten naar de technische dienst.

Het kan zijn dat ze even moeten inloggen op je webmail, daarvoor moeten ze je wachtwoord tijdelijk even aanpassen, om dit achteraf weer te herstellen hebben we een alternatief e-mailadres nodig, ook voor communicatie betreffende de storing en oplossing is dit noodzakelijk. Heb je een alternatief emailadres? Zoja ontvang ik die graag via een privebericht.

Hallo Floor109, sinds je laatste bericht heb ik niets meer vernomen vanuit Tele2. Maar zojuist even een test uitgevoerd en jawel hoor, wij kunnen weer mails verzenden. Gelukkig is het probleem opgelost en lag het dus wel bij Tele2. Hopelijk worden de medewerkers aan de telefoon hierover geinstrueerd zodat de klant niet weken/maanden moet zoeken wat het probleem is en waar het probleem zit. Maar gelukkig door jouw hulp is het dus opgelost. Zoals wij in Brabant zeggen: kei bedankt ! Groetjes Ed

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Ed!

Ik had van de week voor je gekeken maar toen was het nog in behandeling (was ook een beetje druk), maar ik zie dat we op 11-11-2021 16:25:32 een mail hebben gestuurd dat het is opgelost.

Dus of die heb je gemist, of wij hebben hem naar verkeerde email gestuurd, in ieder geval, het werkt weer! Dat is het belangrijkste.

Ik zal kijken of ik deze foutmelding ook in de werkinstructies kan integreren, hier is inderdaad momenteel geen procedure voor. Voor de meeste telefonisten dus een onbekend probleem.

Graag gedaan in ieder geval!

nog even een korte vraag: voorheen als ik mijn outlook mail op de laptop opende werd de webmail Tele2 opgeschoond. Zo voorkwam je dat de webmail vol liep. Nu is dat helaas niet het geval. De mails in de webmail blijven staan en ik moet nu regelmatig in de webmail mails verwijderen anders loopt de box dus vol tot 100%. Weet jij of ik dat ergens kan instellen ?

 

Reputatie 6
Badge +7

Bij onderhoud staan hier 2 opties voor, ik weet niet precies of outlook hier ook instellingen voor heeft. (Ik gebruik outlook zelf niet)