beantwoord

Uitgaande mail (verstal) in thunderbird werkt niet

  • 4 July 2023
  • 6 reacties
  • 394 x bekeken

In thunderbird (laatste versie 102.12.0) krijg ik de laatste dagen telkens deze foutmelding bij uitgaande mail. Popup blokje verzenden blijft lang in beeld en dan...

"Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat het verbinden met uitgaande (SMTP-)server smtp.versatel.nl is mislukt. Mogelijk is de server niet beschikbaar of weigert SMTP-verbindingen. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw.”

Alle account instellingen gecontroleerd. Alles zoals op de tele2 site staat vermeld.

Hoe is dit probleem te verhelpen??

icon

Beste antwoord door Rudolf60 4 July 2023, 22:31

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 1
Badge

Beste mooiTV,

Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl

Poortnummer (POP3): 995
Versleuteling: SSL

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl

Poort uitgaande mail: 465
Versleuteling: SSL/TLS

 

Groeten,

Ruud Blok

Beste Ruud,

Bedankt. Ik had andere (onjuiste) waarden gevonden op de site. Met deze instellingen werkt het weer.

 

Groet

Ruud

Beste  Ruud,

Als senior en verstokte zonnet-gebruiker (met gebruikmaking van Thunderbird)  ben ook ik de laatste dagen tegen de foutmelding die mooiTV ontving aangelopen. Mijn pogingen om hetzelfde (jouw) advies te volgen zijn tot nu toe gestrand.

Thunderbird kan de door mij gewijzigde instellingen niet vinden, waardoor ik er nog steeds niet in slaag om iets te verzenden, de inkomende e-mails komen nu op een andere plek in Thunderbird binnen. Heb je nog wat extra tips, ben ik iets vergeten?

mvrgr jacob

Hallo Jacob,

Weet je de server instellingen voor inkomende en uitgaande mail in thunderbird te vinden?

Bij deze Instelligen is  versleuteling aanvinken ook essentieel!

Mijn instelling WAS zonder versleuteling en de getallen hadden 2 cijfers ipv 3 (zoals je hieronder ziet) Vergeet niet na veranderen van de instelling op het scherm te bevestigen/opslaan.

 

Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl

Poortnummer (POP3): 995
Versleuteling: SSL/TLS

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl

Poort uitgaande mail: 465
Versleuteling: SSL/TLS

 

Succes Jacob, ik hoop dat het lukt.

Groet

Ruud/mooiTV

Hartelijk dank Ruud,

je route gevolgd, instellingen gevonden en op groen en dan volgt na het aanklikken van “gereed” een pop up: “Fout bij aanmaken account . Inkomende server bestaat al.” Inmiddels zijn er na al mijn eerdere pogingen naast mijn oude account  2 extra inkomende POP3accounts ontstaan. Hoe ruim ik mijn oude en die extra accounts op zonder mijn archief kwijt te raken. (Wij gaan morgen een week van huis, dus moet t even loslaten - maar ben blij met je misschien nog volgende tip 

mvrgr Jacob

Hoera! Ruud
Na nog wat aanpassingen lijkt ook de uitgaande mail weer te werken, alleen alles wat  binnen komt dubbel binnen op reguliere inbox, maar ook op 2 extra Pop3-accounts???

gr Jacob

Reageer