beantwoord

Uitgaande mail geblokkeerd

  • 2 September 2022
  • 10 reacties
  • 356 x bekeken

Hallo,

ik heb al jaren twee e-mail adressen van tele2 in gebruik, meestal in outlook of Thunderbird.

Nooit problemen gehad, totdat ik laatst de e-mail adressen in mijn smartphone heb ingesteld.

Daarna ging het mis met één van de twee e-mail adressen en dan alleen de uitgaande mail gaat fout. Het gaat fout op alle apparaten waar ik een mail van af wil verzenden.

Alle instellingen staan goed, net als in het mailadres die nog wel werkt,

De webmail van Tele2 werkt wel en daarom kunnen ze tot nu niets voor mij doen.

Nu heb ik op dit forum precies dezelfde klacht met oplossing gevonden,

en de oplossing ligt bij Tele2, die daar ook hun telefonisten instructies over zouden geven.

Maar de beide personen die ik gesproken heb konden mij niet helpen.

 

 

De uitgaande mail komt wel in verzonden te staan(Outlook) maar komt niet aan bij de ontvanger. Na ongeveer 3 of 4 dagen komt er een melding die ik hieronder even laat zien:

This is the mail system at host smtp04.tele2.isp-net.nl.I'm sorry to have to inform you that your message could notbe delivered to one or more recipients. It's attached below.For further assistance, please send mail to postmaster.If you do so, please include this problem report. You candelete your own text from the attached returned message.                   The mail system<hair.down@tele2.nl>: host out.se.isp-net.nl[82.215.18.4] said: 451 Your    account has been locked. Please contact your administrator. (in reply to    end of DATA command)

 

Reporting-MTA: dns; smtp04.tele2.isp-net.nlX-Postfix-Queue-ID: 7CE511463X-Postfix-Sender: rfc822; hair.up@tele2.nlArrival-Date: Sun, 28 Aug 2022 00:14:03 +0200 (CEST)Final-Recipient: rfc822; hair.down@tele2.nlOriginal-Recipient: rfc822;hair.down@tele2.nlAction: failedStatus: 4.0.0Remote-MTA: dns; out.se.isp-net.nlDiagnostic-Code: smtp; 451 Your account has been locked. Please contact your    administrator.

wie kan mij echt helpen bij Tele2 ?

Hartelijke groet, Harrold

ps hier volgt een stukje van de reactie van de oplossing die de andere klant te lezen kreeg:

Hoi Ed,

Dit is inderdaad een blokkade op de SMTP server, ik ga dit voor je doorzetten naar de technische dienst.

Het kan zijn dat ze even moeten inloggen op je webmail, daarvoor moeten ze je wachtwoord tijdelijk even aanpassen, om dit achteraf weer te herstellen hebben we een alternatief e-mailadres nodig, ook voor communicatie betreffende de storing en oplossing is dit noodzakelijk. Heb je een alternatief emailadres? Zoja ontvang ik die graag via een privebericht.

 

Van:

Hi <hair.up@tele2.nl>

Datum:

28-8-2022 00:14

Aan:

hair.down@tele2.nl
icon

Beste antwoord door hair.up 7 September 2022, 18:18

Bekijk origineel bericht

10 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @hair.up

Welkom op de Tele2 Community! Ik had je hier echt heel graag mee willen helpen, echter kan ik niet in de juiste systemen hiervoor. Wil je opnieuw proberen om het met de telefonische klantenservice op te lossen? Mocht je er met hen echt niet uitkomen, dan heb ik nog een ingang om dit mogelijk op te lossen! Hopelijk komen we er zo uit. Laat je het mij weten als er een oplossing is vanuit de telefonische klantenservice? Of als ik je moet helpen? Geniet voor nu van je dag!

Groetjes,
Johrick

Hallo Johrick,

bedankt voor je reactie.

Goed ik ga het nog een keer proberen, het is alleen een beetje frustrerend dat het een vaker voorkomend iets is wat door een kleine gebeurtenis is ontstaan.

Dat je daar dan weer lang aan de telefoon moet hangen met iemand die zijn of haar best doet maar het niet begrijpt!

Ik laat het je nog weten hoe het afloopt.

Hartelijke groet, 

Harrold.

Reputatie 6
Badge +7

Jammer dat er nog geen bekende procedure voor is, ik had dit begin van het jaar aangevraagd.

Als de telefonist nog steeds niet weet waar je het over hebt, kun je vragen of die het aan de expert wilt vragen, die zou moeten weten wat een SMTP blokkade is en dit kunnen doorzetten.

Beste Floor109, (en Johrick)

Bedankt voor het reageren en meedenken,

gisteren weer gebeld met Tele2, alles na lang verhaal doorgezet naar de technische dienst.

vandaag kreeg ik telefoon van Tele2, iemand die er gelukkig verstand van heeft.

Hij vroeg een paar dingen, nadat ik hem verteld had dat de webmail het wel deed en dat er in de undeliverable mail stond SMTP geblokkeerd zei hij gelijk dan heb je vast code 451 erbij staan.

Idd dat staat erbij…

Nu volgt de oplossing: Hij heeft een mail gestuurd aan een derde partij die de mail voor Tele2 weer doorstuurd. Deze partij geeft wel vaker dit probleem en niemand weet hoe het komt.

Bij de derde partij is de uitgaande mail dus geblokkeerd. Na een mailtje (van de technische medewerker) aan dat bedriijf om de blokkering op te heffen werkt de uitgaande mail weer.

Opgelost binnen twee uren zonder geknoei met wachtwoorden veranderen.

Bedankt allemaal!

Hartelijke groet, Harrold Boerema.

Reputatie 7
Badge +12

Houdt er rekening mee dat tele2 adressen zonder een actief vast internet abonnement geen eeuwig leven hebben. Er zijn al (oude) klanten die bericht hebben gehad dat hun Tele2 email gaat verdwijnen. Een provider email is zowieso een beetje een lock-in. Mijn advies, neem een provider onafhankelijk adres. Wellicht met je eigen naam in een domein registratie. 

Goedenavond Eric,

dat is een advies wat mij nuttig lijkt alleen, heel eerlijk, snap ik niet zo goed wat je allemaal verteld.

Dat is mijn gebrek aan kennis...maar ik ben wel heel nieuwsgierig wat het allemaal betekend.

Eerst even mijn situatie nog wat verduidelijken,

Ik heb een vast abonnement op tele2, internet; TV en bellen,

vraag: wat bedoel je met actief internet abonnement? Geld dat dan ook voor mij wat jij zegt?

vraag: Hoe moet ik dat doen, een provider onafhankelijk adres? En bij wie?

vraag: Heb ik dan nog steeds de mogelijkheid om de mail op de computer op te slaan of is het dan net als IMAP dat de mail ergens op een server staat? 

Hartelijke groet,

Harrold

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Harrold, 

Jij hebt dus een actief Tele2 abonnement.  Dan is er geen probleem op korte termijn.  Mocht je ooit een eigen domeinnaam willen gebruiken voor email zijn er vele hosting aanbieders. Jij blijft eigenaar van dat eigen @jouw_naam abonnement,  dus je kunt dan ook email hosting provider wisselen in al de jaren die nog komen. Hier een idee van de veelzijdigheid van aanbieders. Zelf gebruik ik strato.nl. die hebben ook imap.

Dankjewel Eric,

als ik het goed begrijp hoef ik voorlopig niets te veranderen.

Dat vind ik helemaal niet erg!

Bedankt maar weer en alvast welterusten.

Reputatie 6
Badge +7

Wat ook handig is om te weten is dat als je ooit Tele2 opzegt (of overstapt naar T-Mobile), je e-mailadres na 6 maanden verwijderd wordt.

Een probleem wat je kunt voorkomen door een provider onafhankelijk emailadres te nemen zoals: gmail, outlook of hotmail. Tevens hebben deze mailadressen véél meer opslag en functies vergeleken met de Tele2 mail.

Hallo Floor,

Bedankt voor de tip,

nu heb ik al wel een gmail adres alleen is dat met toevoeging van een getal.

Gmail reageert bijna standaard, als je een mailadres aanmaakt, met de reactie dat die naam al bestaat en doet dan een sugestie met een getal er bij.

Dat is op zich ook niet erg natuurlijk.

Persoonlijk vind ik toch de mail op eigen computer opslaan prettiger en het programma Thunderbird vind ik plezierig. Een beetje ouderwets van mij.

ik kom nog uit het pre-computer tijdperk. Ik heb op school nog les gehad in programmeren met Basic om een programma te schrijven voor een klokje of een voor het uitrekenen van het aantal benodigde rollen behang.

Hartelijke groet,

Harrold

 

Reageer