beantwoord

Uitgaand mail komt niet aan

  • 27 February 2022
  • 16 reacties
  • 640 x bekeken

Om te beginnen: Webmail werkt wel….  :neutral_face:

Via mailprogramma thunderbird verstuur ik mail (al jaren), maar komt niet aan (verdwijnt in een zwart gat). Ik ontvang wel mail.

Ik heb mail account al een keer nieuw geinstalleerd, maar geen succes.

Af en toe krijg ik een mail terug met onder andere deze tekst: "451 Your account has been locked. Please contact your administrator. (in reply to end of DATA command)"

icon

Beste antwoord door Floor109 28 February 2022, 10:00

Bekijk origineel bericht

16 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Is dit het email adres waar je ook je Tele2 internet rekening op ontvangt? Is het een @ Versatel, Zonnet of Tele2 email?

Is dit het email adres waar je ook je Tele2 internet rekening op ontvangt? Is het een @ Versatel, Zonnet of Tele2 email?

tele2 ook rekening

 

De vraag of je op dit e-mail adres ook je rekening ontvangt is trouwens helemaal niet relevant. Op welk e-mail adres je je rekening ontvangt kan door alle klanten zelf ingesteld worden in mijn tele2 en dus ook op elk gewenst moment door de klant zelf gewijzigd worden, en heeft dus niets uit te staan met het functioneren van de provider mail.

 

Instellingen voor de mail kun je hier terugvinden https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/instellen-en-installeren#mail Instellingen voor pop / imap staan daar nog in. Ik ben er echter niet 100% zeker van of al deze informatie nog volledig up to date is. Helaas zijn de instellingen per e-mail programma niet meer functioneel op die pagina. @Johrick van Tele2  Mocht je met behulp van deze instellingen niet verder komen, dan kan een moderator je eventueel verder helpen.

Reputatie 6
Badge +7

Zoals ik in privébericht al zei is dit een blokkade op de SMTP server en moet een klantenservice medewerker of moderator een verzoek doorzetten naar de technische dienst om deze te deblokkeren.

Reputatie 7
Badge +12

Is dit het email adres waar je ook je Tele2 internet rekening op ontvangt? Is het een @ Versatel, Zonnet of Tele2 email?

tele2 ook rekening

 

Ok, duidelijk!   Voor Tele2 adressen wordt inderdaad ondersteuning geboden door klantenservice medewerkers. Heb je de klantenservice al gebelt zodat ze een ticket kunnen openen?

Reputatie 6
Badge +7

Is dit het email adres waar je ook je Tele2 internet rekening op ontvangt? Is het een @ Versatel, Zonnet of Tele2 email?

tele2 ook rekening

 

Ok, duidelijk!   Voor Tele2 adressen wordt inderdaad ondersteuning geboden door klantenservice medewerkers. Heb je de klantenservice al gebelt zodat ze een ticket kunnen openen?

Zonnet/versatel emails gekoppeld aan een actief abonnement worden ook nog door de klantenservice ondersteunt hoor.

Is dit het email adres waar je ook je Tele2 internet rekening op ontvangt? Is het een @ Versatel, Zonnet of Tele2 email?

tele2 ook rekening

 

Ok, duidelijk!   Voor Tele2 adressen wordt inderdaad ondersteuning geboden door klantenservice medewerkers. Heb je de klantenservice al gebelt zodat ze een ticket kunnen openen?

Zonnet/versatel emails gekoppeld aan een actief abonnement worden ook nog door de klantenservice ondersteunt hoor.

Eric mag altijd graag anders doen laten voorkomen, ook al is hem zo vaak voorgehouden dat wat hij voorspiegelt niet naar waarheid is. Maar dat negeert hij, zoals nu ook, gewoon. En als je dan ook nog upvotes van moderators er voor krijgt, dan zal dat ook niet veranderen. Het is helaas niet anders op het forum hier.

Reputatie 7
Badge +12

Is dit het email adres waar je ook je Tele2 internet rekening op ontvangt? Is het een @ Versatel, Zonnet of Tele2 email?

tele2 ook rekening

 

Ok, duidelijk!   Voor Tele2 adressen wordt inderdaad ondersteuning geboden door klantenservice medewerkers. Heb je de klantenservice al gebelt zodat ze een ticket kunnen openen?

Zonnet/versatel emails gekoppeld aan een actief abonnement worden ook nog door de klantenservice ondersteunt hoor.

 

Ja, natuurlijk @Floor109 . Vandaar mijn initiele vragen aan topic starter en mijn advies om in zijn specifieke case de klantenservice te bellen voor ondersteuning. Leek mij een prima bijdrage! Dat is waar een klant helpt klant forum voor is.

Waarom dan vragen welke van de drie het gaat als dat niet uitmaakt? Waarom dan vragen of de factuur op één van die adressen binnenkomt als dat op om het even welk e-mail adres kan? En nu der gespeelde onschuld uithangen. Het is dat ik geen zin heb om midden in de nacht al die posts weer op te zoeken waar je het tegenovergestelde beweerd. Tsjonge jonge jonge.

Ik heb met klantservice telefonisch contact gehad.

Alle e-mail instellingen zijn goed. Ook is er nergens een blokkade. Voor de check outlook geïnstalleerd, maar daar ook hetzelfde probleem.

De service medewerker heeft toevalligerwijs hetzelfde probleem al een tijdje met zijn tele2 en t-mobile mail. Ook dat is niet opgelost.

Er is een (technische)melding gemaakt, en nu is het wachten op meer meldingen zoals die van mij. Dat kan dus nog wel even duren  :confused: …. denk ik.

Reputatie 6
Badge +7

Ik was al bang dat de klantenservice dit probleem niet zou herkennen, dit is wat hardnekkiger en valt buiten de reguliere procedures, ik zal morgen even contact opnemen met oud collega voor je

Af en toe, dus niet gelijk. Maar soms dagen later krijg een mail terug.....misschien handig om nog te weten of door te geven aan de technische dienst:

"Mail delivery system

Undelivered Mail Returned to Sender

emailontvanger@naam.com>: host out.se.isp-net.nl[82.215.18.3] said: 451 Your account has been locked. Please contact your administrator. (in reply to end of DATA command)"

Het probleem is opgelost.

De boosdoener bleek te zijn dat de STMP server was geblokkeerd door InterNLnet, ondanks dat de mail bij het tele2 systeem niet meer was geblokkeerd.

InterNlnet is een dochterbedrijf van Tele2 die een aantal achterliggende systemen voor tele2 mails beheerd. Een tele2 medewerker had daarom een escalatie opgestart om een eventuele blokkade vanuit InterNLnet's kant eraf te kunnen halen. De doorlooptijd was 5 werkdagen.

Reputatie 7
Badge +12

InterNLnet is geen dochter van Tele2. Sinds de overname van Tele2 door T-Mobile alweer drie jaar geleden is Tele2 een merknaam van T-Mobile Nederland en interNLnet een zelfstandig bedrijf. Wel verzorgt dit bedrijf een deel van de oude dienstverlening. Nieuwe internetverbinding worden onder het merk Tele2 niet meer aangeboden. Bestaande klanten behouden gewoon hun aansluiting!

InterNLnet is geen dochter van Tele2. Sinds de overname van Tele2 door T-Mobile alweer drie jaar geleden is Tele2 een merknaam van T-Mobile Nederland en interNLnet een zelfstandig bedrijf. Wel verzorgt dit bedrijf een deel van de oude dienstverlening. Nieuwe internetverbinding worden onder het merk Tele2 niet meer aangeboden. Bestaande klanten behouden gewoon hun aansluiting!

Een Tele2 backoffice medewerker heeft mij het verhaal zo toegezonden via mail. Dochter, moeder, zwager etc. bedrijf maakt niet uit. Een SMTP blokkade die bij Tele2 is opgelost houd dus niet in dat het opgelost is (bij mij althans) Het interNLnet systeem moet dus ook gecheckt worden. Het heeft (maanden) lang geduurd voordat de backoffice medewerker op het laatst vorige week erachter kwam dat daar ook een blokkade aanwezig was, daar ben ik hem heel dankbaar voor. Voor toekomstige SMTP probleem-klanten is dit in ieder geval nu handig om te weten voor alle Tele2 en "dochter” onderneming techneuten :)

Reputatie 6
Badge +7

Zoals verwacht een blokkade op de SMTP server, ik had dit ook doorgegeven aan mijn oude backoffice collega, maar zo'n escalatie kan soms even duren (5 werkdagen of soms helaas nog langer). Gelukkig zijn ze eruit gekomen en werkt het weer!

Nog even aanhakend op InterNLnet, sinds Tele2 BBned in 2010 heeft overgenomen, verzorgt InterNLnet de hostingzaken (email) voor Tele2. Voornamelijk op zakelijk gebied, maar ook de (SMTP) servers van tele2/zonnet/versatel domeinen en sinds vorig jaar voor www.zonnet.nl

Reageer