-
-
Aan het warmlopen
-
3 reacties
Vandaag bericht ontvangen van Tele2 dat mijn Zonnet email adressen stoppen omdat deze maar “door een beperkt aantal mensen worden gebruikt ..” Alternatief: Een extra abonnement afsluiten voor uiteindelijk € 12,00 bij een bedrijf InterNL dat telefonisch of per mail niet bereikbaar is en met veel slechte recensies van Tele2 klanten op dit forum.
Zou het niet netjes zijn om dit kostenneutraal te doen zeker omdat het een “beperkte groep” klanten betreft? En mag het Tele2 klantenbestand überhaupt overhandigd worden aan een zelfstandig opererend commercieel bedrijf?
Ik stoor me ook aan de communicatie in de mail. De suggestie b.v. dat “omdat de dienst gratis is” deze ook zonder consequentie mag worden stopgezet. Nergens een excuus of een sorry. O ja, je mag ook kosteloos opzeggen, dat is toch wel mooi! En of de klant zijn nieuwe emailadres ook nog even wil doorgeven aan Tele2…
Ik vraag me af of de managers enig idee hebben hoeveel inspanning er nodig is om 25 jaar gehanteerde e-mailadressen bij belastingdienst, banken, ziekenhuizen etc. te wijzigen.
Moeten Tele2 klanten na de overname door T-mobile ook zorgen maken om het verdwijnen Tele2 email adressen?
Personen met een zonnet email adres zijn klanten die 25 jaar gebruik maken van de dienstverlening, die mee gegaan zijn naar Versatel, naar Tele2 en naar T-Mobile. Die loyaal zijn en ooit nog eens 2,50 extra betaald hebben vanwege een investering in de Tele2 infrastructuur...Die zou je als bedrijf moeten koesteren en niet in de kou moeten laten staan..
Hi, allereerst van harte welkom op de Community! Leuk om te lezen dat je al zolang gebruik maakt van de e-maildienst. Ik snap volkomen dat het niet fijn is om na zo’n lange tijd over te moeten gaan op een ander e-mailadres. Echter is daar niets aan te veranderen en heb je zeven maanden de tijd om al je belangrijke mails over te zetten naar een nieuw e-mailadres. Ik weet zeker dat dit je gaat lukken!
Dit is inderdaad één van de alternatieven. Ik raad zelf een gratis e-mailaccount aan, zoals Gmail. Deze gebruik ik al jaren zonder problemen en met veel meer voordelen dan nu. O.a. meer dan genoeg opslag en een goed spamfilter.
We overhandigen uiteraard ons klantenbestand niet. Tenzij je er zelf voor kiest om dit extra abonnement af te sluiten. Waarom er niet is gekozen om dit kostenneutraal te doen, daar kan ik je geen antwoord op geven. Dat de e-maildienst altijd al een (gratis) extraatje is geweest vind ik persoonlijk al mooi en het abonnement van € 12 is natuurlijk niet verplicht. Er zijn genoeg gratis e-mailaccounts om uit te kiezen.
Ik begrijp dat de reden je stoort. Dit had naar mijn mening ook beter verwoord kunnen worden. Ik geef deze feedback absoluut intern door en mijn excuses voor het ongemak dat de webmaildienst stopt. Ik snap alleen niet wat je bedoelt met ‘En of de klant zijn nieuwe emailadres ook nog even wil doorgeven aan Tele2…’. We hebben uiteraard je nieuwe e-mailadres nodig om belangrijke mails te verzenden, verificaties te doen, etc. Je kunt je e-mailadres gemakkelijk en snel wijzigen via MijnTele2. Dat is het enige dat je hoeft te doen en dan is het zo geregeld. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, dan sta ik uiteraard voor je klaar!
We snappen absoluut dat het wel wat werk is om je e-mailadres over te zetten. Daarom willen we je er ook zeven maanden de tijd voor geven. Als ik hard op met je mee mag denken; zet alle instanties en accounts die je hebt voor jezelf op een rijtje (op papier of in een notitie/document) en zet ze één voor één over naar je nieuwe e-mailadres, zodat je er geen een vergeet.
We willen je absoluut niet in de kou laten staan. Mijn excuses als dit zo overkomt. Ik hoop dat je met bovenstaande vooruit komt, maar mocht je nog verdere vragen hebben, bekijk dan ook eens dit topic. Hier hebben we de meestgestelde vragen ook voor je op een rijtje gezet. Je kunt ook altijd bellen met mijn collega’s van de klantenservice op 020-7544465. Zij hebben toegang tot onze mailsystemen (die ik zelf niet heb), dus zij zouden altijd nog dieper in je account kunnen duiken voor alle andere vragen. Uiteraard ben je ook altijd welkom om je vragen (aan andere klanten) te stellen hier op de Community! 
Ps. Ik zag dat je twee topics had aangemaakt. Dat is uiteraard niet nodig, dus ik heb je eerste topic zojuist verwijderd om het overzicht te bewaren.
Bekijk origineel bericht