beantwoord

Storing smtp.tele2.nl? (zaterdag 1 mei 2021)

  • 1 May 2021
  • 5 reacties
  • 131 x bekeken

Zijn er op dit moment (zaterdag 1 mei 2021) problemen met smtp.tele2.nl. Geen bounces, geen errors, maar mail komt ook niet aan. Het gaat alleen om smtp. Pop werkt wel.

icon

Beste antwoord door gc.tel.amsterdam 12 May 2021, 14:20

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Update zondag 2 mei

Vanochtend weer aan het testen. Er komen kwamen sporadisch wat mailtjes door, maar nu weer niks.

Het lijkt echt aan smtp.tele2.nl te liggen. Als ik een andere smtp service gebruik (van hosting provider of van werk) dan komen de mailtjes wel gewoon aan.

Is er een quota op hoeveel mailtjes je mag versturen via tele2? (ik verstuur maar een handjevol mailtjes per dag)

Worden mijn uitgaande mailtjes misschien geblokkeerd door een spamfilter van tele2?

Staat tele2 misschien zelf op een blacklist?

Het is ook niet echt handig dat tele2 helpdesk zaterdag avond en op zondag niet werkt.

Voor nu schakel ik wel over naar een andere smtp provider.

Reputatie 7
Badge +12

Zojuist even getest. Mail via smtp.tele2.nl komt binnen 1 minuut aan op het andere adres.

Maar oorzaak bij jou zou inderdaad ook spam / Blacklist lijsten kunnen zijn. Probeer eens wat andere bestemmingen te bereiken.

Maar een niet ' internetlijn provider' email oplossing is altijd beter. Heb je zelfs een hosting provider die je zelfs op zaterdag en zondag kan bellen!

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @gc.tel.amsterdam,
Welkom op de Comunity! Ik ga je meteen helpen met jouw e-mail die niet aankomen.

Goed om te zien dat je al een aantal dingen zelf hebt geprobeerd! Bedankt eric voor het testen, fijn dat het bij jou wel werkt. Om dit uit te zoeken heb ik een melding gemaakt om te checken wat er aan de hand is met jouw mailadres. Mijn collega’s geven aan dat alleen het gebruik van webmail ondersteund wordt. Als je een client gebruikt kunnen we dat niet onderzoeken. Zou je kunnen testen of je de problemen ook hebt via de webmail?

Als je vragen hebt hierover let me know. De Community staat voor je klaar!

Bedankt voor jullie reacties.

Het werkt weer, of jullie hebben iets aangepast of het heeft zich van zichzelf opgelost.

Reputatie 7
Badge +12

Er was alleen een storing met de webmail sinds gisteren. Verder zijn er geen meldingen geweest.