beantwoord

Spammail met tele2 als nep afzender

• 24 September 2021
  • 31 reacties
  • 306 x bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Zeker weten dat dat hetzelfde bedrijf is? Compleet ander adres dan in de in gebrekkig Nederlands gestelde e-mails. En als ze het wel zijn, genoeg aanknopingspunten voor tele2 om ze aan te pakken lijkt me. 

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb antwoord, het lijkt erop dat iemand je heeft ingeschreven op de nieuwsbrief op https://lvmultimedia.com/ , 1 IP-adres op de blacklist zetten heeft weinig zin, want dan word er heel makkelijk weer een andere gebruikt.

Je kunt je zelf uitschrijven onderaan, ik heb via hun website ook voor je geprobeerd maar kreeg een blanco veld, dus weet niet of het gelukt is.

Reputatie 6
Badge +1

Ok ik heb daar een poging geprobeerd, zal kijken of het helpt. Het lijkt er trouwens meer op dat een hele sloot e-mail adressen zijn toegevoegd zonder enige vorm van toestemming, want het regent inmiddels klachten hierover, inclusief over dat uitschrijven niet lijkt te helpen. Ik heb een poging gewaagd en zal zien wat het oplevert… (ook ik kreeg alleen een blanco scherm)

Reputatie 5
Badge +1

En als je het via de mail zelf probeert? Of doe je dat liever niet

Reputatie 6
Badge +1

Heb ik net gedaan, om 1 of andere reden worden de meeste geblokkeerd door antivirus, maar die met het Nederlandse bedrijf erin had een link die wel toegestaan werd, daar heb ik ge unsubscribed en heb bevestiging gekregen. Of het ook werkt zal ik zien.

Normaalgesproken druk ik niet op unsubscribe in mails waarvan ik weet dat ik me er zelf nooit voor heb aangemeld omdat ze of naar phishing sites leiden, ofwel voor de spammers alleen maar een bevestiging vormen dat je e-mail adres in gebruik is waarop je alleen nog maar meer spam krijgt. Nu is het afwachten maar de meeste klachten over dit bedrijf gaan over het feit dat de spam maar door blijft gaan ook na herhaaldelijk afmelden. We shall see.

Reputatie 6
Badge +1

Ik weet niet welke uitschrijfpoging uiteindelijk gewerkt heeft, maar na een paar laatste stuiptrekkingen lijkt de spam gestopt te zijn!

Reageer