beantwoord

Spam mail van verschillende afzenders

  • 30 March 2023
  • 4 reacties
  • 156 x bekeken

Beste,

 

sinds een paar dagen krijg ik ontzettend veel spam. Het wordt steeds vanuit een andere afzender verstuurd dus per individuele mail de afzender blokkeren heeft geen zin. 
Het is zo veel dat ik mijn mailbox niet meer overzichtelijk kan houden. Ik gebruik Outlook (Hotmail). 
 

Graag hoor ik wat ik het beste kan doen, zonder dat ik een nieuw e-mail adres moet aanmaken. 
 

Bedankt!

 

icon

Beste antwoord door eric 30 March 2023, 19:47

Bekijk origineel bericht

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je email adres eenmaal in distributie lijsten terecht is gekomen wordt deze steeds vaker doorverkocht. Daar kun je zelf niet zoveel aan doen. Neem nu het lek dat deze week ontdekt is van miljoenen adressen bij bedrijven zoals  de NS en Vodafone Ziggo. Due stuurden email uit voor klanttevredenheid onderzoeken en die bestanden zijn gehackt. Spammers kopen die lijsten op en gaan aan het werk…

Een ander email adres is dan inderdaad het enigste wat werkt.

Bedankt voor je snelle reactie @eric 

mij broeg mij af of ik nog iets kan doen aangezien het allemaal mails zijn waar FWD: (forward) voor staat. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @lauratgld, er is eigenlijk geen verschil tussen FWD en ‘normale’ spam. Als er een forward is heeft de afzender dat waarschijnlijk ingesteld om spamlijsten te omzeilen. Extra sneaky dus… maar spam = spam. Het enige dat je kunt doen is alle afzenders als spam markeren. Ik raad zelf altijd Gmail aan. Hier zitten veel voordelen aan, zoals een goed spamfilter, veel opslag en het is uiteraard gratis. Ik hoop dat dit een optie voor je is en dat de spam snel stopt!

Mocht je meer vragen hebben, stel ze dan gerust. We staan voor je klaar! 😊

Ps. @eric topper! 💪🏻

Ik raad zelf altijd Gmail aan. Hier zitten veel voordelen aan, zoals een goed spamfilter,

Dat klopt. Bij mij zijn van 3 maart tot en met 2 april 213 berichten in spam geplaatst, met maar enkele missers. Bijna al deze berichten hebben een afzender met veel random letters zoals b.v. nooreply {at} zlu.k4f55kwkcpqfu.us 

Reageer