Hallo,
Waar moet ik zijn binnen Tele2 om de reverse DNS te laten instellen voor een bepaalde host? Ik hoor het graag.
Groeten,
Lise
Hoi
Welkom op de Community! Dit wil ik meteen voor je uitzoeken. Hiervoor heb ik meer informatie nodig. Wat wil je precies doen voor de bepaalde host met de reverse DNS? Ik hoor graag van je!
Goedemiddag,
Wat wil je exact instellen? Bij de e-mail van Tele2 is het niet mogelijk om je eigen domein te gebruiken, hierdoor is een reverseDNS dus ook niet benodigd. Of heb je je domein gelinkt aan je eigen Tele2 Thuis IP-adres?
Ik verneem graag iets meer achtergrond zodat ik je wellicht iets verder kan helpen!
Dag Cas en Naud,
Ik wil graag dat Tele2 mail dat vanaf de server van Hostinger wordt gestuurd niet blokkeert of aanziet voor SPAM. Dit kan door een rDNS in te stellen, of ookwel een PTR record. Ik beheer een aantal websites en ben recent overgestapt van one.com naar hostinger.nl, bij die laatste krijg ik foutmeldingen via de mail. Zie bijvoorbeeld: https://intodns.com/gatespecialties.nl (hostinger) versus https://intodns.com/hetstaatjegoed.nl (one.com).
Bij de eerste de foutmelding: “ERROR: No reverse DNS (PTR) entries. The problem MX records are:
26.4.250.142.in-addr.arpa -> no reverse (PTR) detected
27.127.177.108.in-addr.arpa -> no reverse (PTR) detected
You should contact your ISP and ask him to add a PTR record for your ips”
Bij de tweede alles correct. De Internet Service Provider (Tele2) is de partij die dit kan aanpassen… Als dit probleem ook op te lossen is door mijn domein niet te linken aan een thuis IP-adres (geen idee hoe), dan houd ik mij aanbevolen.
Mocht u meer informatie nodig hebben, verschaf ik het graag!
Goedemorgen,
Zelf heb ik een aantal jaar in de hosting/domeinnamen branche gewerkt en gebruikte ik ook intodns (zeer goede tool!). Echter is het zo dat ze met ISP ook wel je hosting provider (kunnen) bedoelen. In deze kan Tele2 geen reverseDNS instellen voor je domeinnaam maar dien je hiervoor bij je hosting provider/e-mail provider te zijn. Je hosting provider kan de juiste DNS settings voor je domein pushen, je internet provider (Tele2) heeft hier geen invloed op.
In het voorbeeld dat je doorgeeft zie ik dat je Gsuite gebruikt, in dit geval kan je hosting/domeinnaam provider niet de reverseDNS verzorgen aangezien je gebruik maakt van een derde partij voor je e-mail afhandeling. Meestal als je de e-mail services van je hosting provider gebruikt dan is de reverseDNS automatisch aanwezig (zie https://intodns.com/hetstaatjegoed.nl).
Voor mijn eigen domeinnaam gebruik ik ook Gsuite en hierbij is ook geen reverseDNS aanwezig.
Ik hoop dat het hiermee iets duidelijker is en mochten er nog vragen zijn, let me know!
Dag Naud,
Stom, nu geef ik de verkeerde site op. Voor het voorbeeld dat ik opgaf wordt inderdaad gebruik gemaakt van G-suite. Het ging om dit voorbeeld: https://intodns.com/esu34.com.
Jammer, Hostinger stuurt mij naar de internet-provider. Ik heb begrepen dat Reverse DNS door de eigenaar van het IP adres ingesteld moet worden, en dat is Tele2. Ik kan zelf veel instellen, maar geen reverse DNS. Ik ga Hostinger nog een keer contacten, met de vraag of zij het kunnen instellen en dan pushen, maar ik ben bang dat ik tussen het kastje en muurtje strand.
Bedankt voor het meedenken!
Goedemiddag,
Geen probleem!
Het klopt dat je DNS provider (in dit geval Hostinger zover ik in je voorbeeld kan zien) een Reverse DNS kan instellen, echter moet je e-mail dan ook via deze zelfde provider lopen. Hostinger is in deze eigenaar van alle IP-adressen (zowel voor je site als voor je e-mail), dus ja bij hen moet je hiervoor zijn!
Tele2 is eigenaar van je thuis verbinding, maar dat heeft in deze nergens mee te maken. Als je bijv. https://intodns.com/hetstaatjegoed.nl er bij pakt dan zie je dat de Reverse DNS wel ingesteld staat en ik ga er van uit dat je hier niets voor hebt hoeven doen. Het argument dat je dus hiervoor bij Tele2 moet zijn is niet correct !
Succes verder en inderdaad ik ben bang dat je inderdaad niet echt verder zal komen als ze nu al aangeven dat je bij Tele2 moet zijn…
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.