beantwoord

Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

117 reacties

Nee dat begrijp ik, en ja sorry voor de vasthoudendheid, sinds ik in geleende tijd leef ben ik niet meer de verlegen vriendelijke man die ik ooit was. Ik wou dat ik mijn oude zelf nog was, maar het is een continue strijd om mezelf te blijven en geen korte lontjes tot ontbranding te laten komen, mijn excuses daarvoor.

 

Ik begrijp dat mail geen core business is voor tele2, maar het zou wel moeten werken natuurlijk (op een acceptabel niveau, zelfs ik begrijp dat er altijd storingen zullen zijn, en er zo nu en dan wat mensen niet door een spamfilter heen komen.)

 

Ik zie gewoon wat posts van zowel zenders als ontvangers die terecht te horen krijgen dat gmail beter werkt, of te horen krijgen om maar bij hun eigen isp te klagen maar daardoor wel niet meer doorzetten tot de technische dienst, die deze klachten/meldingen echter juist wel wil hebben om een beter beeld van deze, naar het toch schijnt, algemene problemen te krijgen. Wie weet kan het uiteindelijk toch voor alle versatel/zonnet klanten tot een beter functioneren van de mail leiden.

 

Bovendien misschien ook wel fijn voor tele2 zelf, want als in 2021 e-mail daadwerkelijk aan de postwet toegevoegd wordt is niet aankomende mail toch echt wel ACM-klacht waardig (en nu eigenlijk ook al, maar dat is niet hoever ik wil gaan), ook al is het maar een bijproduct.

Ik weet dat er veel goede wil is bij tele2 om dit op te lossen, maar als ik het zo van de technische dienst hoor is er weinig klaagbereidheid omdat niet aankomende mail vaak niet opgemerkt wordt, en lange bezorgtijden voor mail zoals in dit topic vermeld wordt of niet opgemerkt wordt, of niet snel tot klachten leidt omdat ‘het een uur later alsnog aankomt’ .  Als dan de paar mensen die het hier op het forum soortgelijke problemen melden dan eigenlijk ook alleen maar horen dat ze beter naar g-mail kunnen en niet doorgesluisd worden naar de technische dienst beschikt diezelfde technische dienst alleen maar over nog minder informatie om tot een mogelijke oplossing te komen.

Gelukkig begint het te dagen dat er wel een probleem speelt, een oplossing heeft meer input nodig van mensen die die ook een probleem hebben met ontvangen van deze veelal geautomatiseerde mail, maar juist ook van de verzenders van die mails, omdat dat degenen zijn die (soms) de bounce messages krijgen.

Reputatie 5

Hey @Shilka, ik ben blij om te horen dat je goed geholpen bent door mijn collega van de klantenservice. Hoewel het niet direct opgelost is, is dit wel echt een stap in de goede richting. De informatie die je ons zojuist hebt gegeven is waardevol voor onze Community. Ik ga hier met mijn team werk van maken, zodat we onze Community beter kunnen inzetten voor dit probleem. Mijn complimenten voor jouw doorzettingsvermogen en bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te delen met ons. Vind je het goed als ik binnenkort hierover nog contact met jou opneem via een privébericht?

 

Groetjes,

Rox

Ja dat is goed @Rox van Tele2  , maar houdt er rekening mee dat ik niet altijd even snel zal reageren aangezien ik nog steeds geen forum notificaties over reacties of priveberichten krijg :)

Herinneringsmail van Orthodontist komt  niet aan op mijn zonnet account.

Reputatie 7
Badge +12

Verschil met 20 dagen geleden is dat er nu een supportpagina voor zonnet email is. Laat ze maar zweten daar!

 

Aangezien ik nog geen bericht heb gehad moet ik voor support gewoon hier op het forum zijn:

 

Rox van Tele2 schreef:

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail!

 

Reputatie 7
Badge +8

Dat is een afleidingsmanoeuvre. Er wordt niet gereageerd. 

Edit: inmiddels is duidelijk geworden dat wij als betalende tele2 klanten gewoon bij tele2 moeten zijn voor onze e-mail support en het hele zonnet.nl verhaal alleen van toepassing is voor mensen die een oud zonnet/versatel mail adres hebben en geen betalende tele2 klant meer zijn.

Verschil met 20 dagen geleden is dat er nu een supportpagina voor zonnet email is. Laat ze maar zweten daar!

 

Zoals je al gezien hebt geldt het hele zonnet verhaal alleen voor klanten die een zonnet /versatel mail adres gebruiken en geen betalende tele2 klant meer zijn. Betalende Tele2 klanten kunnen nog steeds gewoon hier terecht voor hun support, en hun e-mail blijft gewoon een dienst die aan hun tele2 product gekoppeld zit. Een hele opluchting. Wel belangrijk dat dit even duidelijk gesteld wordt hier, want de verwarring wordt wel groot zo….

Reputatie 7
Badge +12

Nou, dat is inderdaad belangrijke helderheid en voor betalende DSL/glas klanten veranderd er dus niets.

Het kwam ook al heel erg unfair op mij over zoals het oorspronkelijk leek. Nu blijkt een schijnbare gedwongen migratie van e-mail provider toch een galante oplossing voor het behoud van je e-mail na het beëindigen van je product te zijn.

 

 

Bij deze dus nog wel de melding dat mails van zowel orthodontist als wel de sportschoolreserveringen nog steeds niet binnenkomen. Was door de helpdesk gevraagd dit te blijven melden als dit weer/nog steeds voorkwam.

Inmiddels heb ik een nieuwe partij binnen waarvan mails niet aankomen; de Gemeente. Mijn vrouw had haar rijbewijs verlengd, en de geautomatiseerde notificatie mail dat haar nieuwe rijbewijs opgehaald kon worden is wel door de gemeente verstuurd, maar niet op onze zonnet aangekomen.

 

Ik heb voor de zekerheid maar geregeld dat de gemeente alle belastingaanslagen en rekeningen per post gaat sturen en niet meer per mail, maar voor dit soort notificaties is het niet meer mogelijk dat per post te regelen.

 

Dit zijn toch wel partijen waarvan je niet wilt dat de mail blijft hangen…. Jullie weten inmiddels dat er een probleem is aan de kant van Tele2 waarbij verzendende partijen ten onrechte op spamlijsten komen te staan. Gaan jullie dit nu ook actief aanpakken?

Ik hoor zonet dat als beantwoord gemarkeerde topics niet meer gelezen worden. Kan een moderator de antwoord markering voor dit topic weghalen, of zal ik alles maar weer even in een nieuw topic posten? Of misschien voor elke partij die mij niet kan mailen even een apart topic aanmaken zodat we ze stuk voor stuk kunnen oplossen?

 

Wat zou wijsheid zijn?

 

Reputatie 7

Topics worden nagekeken totdat ze worden gesloten. Niet ten onrechte een topic als beantwoord markeren helpt natuurlijk wel in de zichtbaarheid.

Dan zal ik in dit topic verder gaan, dank je wel @pipodeclown , lijkt dat weer mee te vallen dus.

 

Ik heb inmiddels wel goed nieuws. De orthodontist van mijn zoontje heeft via haar eigen hosting partij actie laten ondernemen en die mails komen nu weer binnen. Dat is weer één minder die onterecht op een spamlijst stond. :)

Ik zie dat er inmiddels nog steeds meldingen binnenkomen van partijen die verdenken ten onrechte op een spamlijst te staan. In plaats van bij die partijen te posten zal ik het maar netjes in mijn eigen topic doen om andere forum gebruikers niet voor het hoofd te stoten.

 

Bij deze spreek ik de hoop uit dat tele2 dit probleem met onterechte spam vermelding pro-actief gaat aanpakken ipv afwachten tot de gedupeerden zich hier uiteindelijk één voor één komen melden om zo over de loop van maanden ip adres na ip adres weer toegang te geven. Dit zou ook mijn probleem oplossen, en daarmee mijn noodzaak om continu deze forums te controleren op reacties (aangezien mijn forum notificaties het niet doen). 

Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst.

Forum notificaties van het T-mobile forum komen ook niet aan op mijn zonnet mail.

Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst.

Forum notificaties van het Ziggo forum komen ook niet aan op mijn zonnet mail.

Al enig zicht op een oplossing? Er komt nog steeds niets binnen.

Net weer sportreserveringen gedaan. Ontvangstbevestigingen (x3) komen weer niet binnen.

Forum notificaties van diverse sites komen ook nog steeds niet binnen. al enig zicht op een oplossing?

Weer een dag dat er mail niet binnenkomt. Rox had 2 maanden geleden gezegd dat we een stap dichter bij een oplossing gekomen waren. Op mijn vraag wat die stap was heb ik nooit antwoord gekregen. ik ben nog steeds benieuwd op welke wijze we dichter bij een oplossing zijn gekomen, en op welke wijze we sindsdien dichter bij een oplossing zijn gekomen aangezien het probleem nog steeds bestaat. 

En weer komen de sport reserveringen niet binnen (x3)

Ook de forum notificaties van de afgelopen 2 dagen komen niet binnen.

Voor toevoeging aan het dossier technische dienst.

 

 

Forum notificaties van de afgelopen 3 dagen komen niet binnen. Voor toevoeging aan het dossier bij de technische dienst. Het is al maanden bekend dat dit probleem aan jullie kant zit. Los dit op.