Skip to main content

Ik heb het probleem waarbij sommige mensen die mij proberen te e-mailen mij niet kunnen bereiken op mijn zonnet mail, maar anderen wel. Zo heb ik net voor het eerst contact gehad met een orthodontist, we hebben net telefonisch tig keer mijn mail gespeld en gecontroleerd, maar haar mails aan mij worden continu gebounced met ‘this user does not exist at zonnet.nl , or the mailbox is full’ De mailbox zit echter verre van vol;

Ook heb ik van mijn huurdersvereniging te horen gekregen dat hun toegestuurde rekeningen ineens door mijn e-mail geweigerd/gebounced worden, deze kreeg ik echter al jaren hiervoor correct in de mail, maar opeens dit jaar niet meer.

Bij mijn sportclub wordt het nog vreemder, hun algemene mails komen wel binnen op mijn e-mail, maar mijn sportreserveringsbevestigingen van de zelfde sportschool komen niet binnen.

 

Voor de rest krijg ik gewoon van zowel oude als gloednieuwe contacten wel gewoon mail binnen (voor zover ik weet dan, de bovenstaande voorbeelden weet ik zeker dat die niet goed binnenkomen)

Rare zaak. 

De mail die ik naar mezelf heb gestuurd van 16u40 is nog niet aangekomen

Om 19u45 nog een gestuurd, die kwam na een half uur. 

Versatel en zonnet zit volgens mij op dezelfde server. 

Als ik een mail stuur naar mijn mailadres met zonnet ipv versatel komt het ook aan. 

Ik stop er nu mee. Kijk morgen verder. 


Inmiddels die mail van 16u40 ook binnen om 21u30.

Alles komt wel maar staat uren in de file! 


Dat is niet zoals het hoort natuurlijk. Ik begreep van de helpdesk dat het wel eens voorkwam dat er miljoenen spammails op de servers binnenkwamen waardoor , soms dagenlange,  wachtrijen voor de mail ontstonden, maar daar zou nu op dit moment geen sprake van moeten zijn toch, ik neem aan dat daar een storingsmelding van gemaakt zou moeten worden. De testmail van Rox deed er 2 uur over om aan te komen, de testmail van helpdesk gisteren meer dan 3 uur.

 

Mails horen in ieder geval sneller binnen te komen dan dit, ik gebruik ook wel eens betaalde download links die per mail verzonden worden en maar 1 uur geldig zijn, en hetzelfde geld voor links naar wachtwoord resets, 2 step verificatie, inlogcodes belastingdienst etc. etc.

 

Het dubbel binnen komen van mails vind ik ook niet echt een prettig idee, dat betekend dat nadat je een mail al in je mailbox hebt zitten er dus nog kopieën van je mail op de servers rondzwerven? Lijkt me ook niet echt de bedoeling.

 

Dit lijkt me trouwens meer een algemeen probleem , naast mijn probleem hier van verschillende verzenders die mijn mail niet kunnen bereiken.

 


Rare zaak. 

...

Als ik een mail stuur naar mijn mailadres met zonnet ipv versatel komt het ook aan. 

 

 

Ik heb dit ook net eens geprobeerd en inderdaad, ik heb een mail gestuurd naar <mijngebruikersnaam>@versatel.nl en die komt inderdaad aan op mijn zonnet e-mail.

Nooit geweten dat er blijkbaar een 2e e-mail adres aan mijn persoonsgegevens zit gekoppeld zonder mijn  medeweten. Het begint nu steeds vreemder te worden met de mail hier…

 

@theocoppes , misschien moeten we voor de lange wachttijden / mails die dubbel aankomen / het zomaar koppelen van een 2e e-mail adres maar een apart topic gaan maken? Dit lijkt meer een algemeen probleem te zijn dan dat het te maken heeft met mijn originele melding. (Tenminste, ik hoop dat het niet aankomen geen algemeen probleem is)

 

Wat betreft mijn originele melding hier; ik heb op dag 1 van mijn melding hier heb laten zien dat mijn mailbox niet vol zat, dat een week later ook weer aan Rox heb laten zien in pm, en dat vervolgens weer een week later heeft de technische dienst een terugbel afspraak met mij gemaakt heeft om te laten zien dat mijn mailbox echt niet vol zit. Ik hoop dat ik nu in voldoende mate heb aangetoond dat mijn mailbox niet vol zit?

@Rox van Tele2  Je zei tegen mij dat we een stap verder waren bij het oplossen van dit probleem.. Kun je mij vertellen wat de eerste bevindingen/stappen zijn geweest? Of er nog aan het probleem gewerkt wordt en hoe nu verder? Als het probleem gewoon ligt bij het niet spamfilterbestendig zijn van de berichten van de originele afzenders dan hoor ik dit natuurlijk ook graag. Dan neem ik contact op met de verzenders.

 


Ik log in op webmail.versatel.nl en dan staat er zonnet webmail.! 

Zonnet was er geloof ik iets eerder dan versatel. 


Welke website link er voor webmail staat maakt mij niet zoveel uit, bij mij staat er ook alijd versatel in de url als ik via mijntele2 naar mijn (zonnet) webmail gaat. Dat er echter een e-mail adres is wat op mijn mail uitkomt waar ik niets van wist verbaasde me wel. Ik neem maar aan dat daar een technische reden voor is of zo? Maar goed, heb inmiddels zo'n honderd uur dit forum zitten refreshen zonder echte vooruitgang, dus ik ga nu eerst maar eens even weekend houden geloof ik. Mijn vrouw is er inmiddels niet zo blij meer mee dat ik 2/3e van haar vakantie heb besteed aan het proberen oplossen van dit probleem hahaha


Prettig weekend! 


Als ik pietje.puk@gmail.com gebruik of p.ietje.puk@gmail.com etc. komen allemaal in 1 mailbox terecht. 

Tele2 heeft ergens in 2008 versatel overgenomen en de domeinnaam verwijst nu automatisch door naar zonnet. Nu t-mobile tele2 heeft overgenomen is een intressante vraag wanneer het domein gewoon gaat doorverwijzen naar {gebruikersnaam}@t-mobilethuis.nl?


Ahh ik wist niet dat dit zo werkte, dank je wel voor de uitleg eric, dan is dat dus zoals het hoort :)

 


Dan kan ik ook iedereen mijn mailadres als zonnet doorgeven. Dan zijn er misschien minder fouten. Er wordt soms verzatel geschreven. 


Als ik het dus goed begrijp bestaat dat 2e e-mail adres niet echt, maar omdat het versatel domein naar het zonnet domein verwijst komt mijn gebruikersnaam met @versatel toch aan op mijn zonnet mail.

 

(Wat ook interessant is is dan waarom zonnet en versatel dan niet doorverwijzen naar de tele2 mail. En als dat dan ook naar t-mobile zouden doen, wat doen ze dan met de jdevries die bij zonnet zit terwijl er ook al een jdevries bij t-mobile zit qua mailnaam. is dat de reden dat zonnet en versatel niet naar tele2 doorverwijzen en dus hun mailsysteem apart hebben? En hoe hebben ze dat dan gedaan met samenvoegen van de zonnet en versatel adressen? Oh, hoe een uitleg weer kan leiden tot zoveel meer vragen heh. interessant, maar niet echt van toepassing op mijn oorspronkelijk gemelde probleem :)


Volgens mij zijn alle Zonnet en Versatel adressen inmiddels aliassen van Tele2. Je hebt dan eigenlijk 3 mailadressen die aankomen in één mailbox. Deze hoeven vervolgens geen aliassen te worden van t-mobilethuis.nl als Tele2 als apart merk blijft bestaan.


Heb net mijn gebruikersnaam @tele2.nl een mailtje gestuurd, maar die komt toch echt terug van mailer demon met user does not exist. Ook inloggen op https://webmail.tele2.nl/ werkt niet met mijn zonnet gegevens.

Via mijntele2 inloggen en dan direct naar mail gaan stuurt mij ook automatisch door naar de versatel webmail pagina. Dus lijkt er op dat dit nog gescheiden is. Misschien juist vanwege de mogelijke dubbel in gebruik zijn van usernames? Zou ook verklaren waarom diverse problemen wel de zonnet/versatel userbase treffen en niet de @tele2.nl klanten.


Gaat nog steeds niet lekker met de mail, originele problemen bestaan nog steeds, en mail verzonden naar externe partijen blijven nu uren hangen. Als ik een mail naar mezelf en cc naar 2 g-mails stuur komt de mail naar mezelf nu vlot aan, maar die naar g-mails komen 40 minuten-uren later aan. De mails die bij g-mail aankomen hebben een andere verzendtijd dan de mail die bij mezelf aankomt ondanks dat ik ze cc verstuurd heb. Het lijkt er dus op dat ze bij tele2 worden vastgehouden voordat ze verzonden worden?

 

Heb om 9.39 uur 2 maal een mail verzonden naar mn eigen zonnet en cc naar 2 g-mails.

1 genaamd test939 en 1 genaamd test939.2 Dit is hoe ze aankomen:

 

 

Nog nieuws @Rox van Tele2  ?


Hi @Shilka,  ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Ik heb in de aantekeningen gekeken en zag dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen. Deze melding was onterecht, omdat de mailbox helemaal niet vol zit. Er moet nu een andere troubleshoot gevolgd worden, maar omdat er een aantal stappen doorgelopen moeten worden is dit echt gemakkelijker om dat telefonisch uit te voeren. Ik heb daarom geregeld dat mijn collega van de technische dienst jou persoonlijk belt. Zo kunnen ze dit gemakkelijker met jou bespreken.

Sorry, ik weet dat je het liever via de Community wilde laten lopen en ik had dit graag zelf willen oplossen. Maar het ligt technisch complexer in elkaar dan ik dacht. Mijn collega’s van de technische dienst zijn hierin gelukkig gespecialiseerd. Uiterlijk vrijdag kan je een telefoontje verwachten, wellicht eerder als het mogelijk is. Ik adviseer je om je telefoon goed in de gaten te houden. Wil je ons laten weten hoe dit afloopt?

Groetjes,

Rox  


@Rox van Tele2

dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen

 

Dit is 100% NIET WAAR

 

; Ik heb niet samen de mailbox leeggehaald (dit heb ik later zelf gedaan), we hebben de grootte van de mappen bekeken en we kregen helemaal geen quota melding.  Er is nooit sprake geweest van een melding dat mijn mailbox vol zat. Ook niet tijdens mijn telefonische sessie met de helpdesk.

 

We hebben tijdens het telefoongesprek de stappen doorlopen om de grootte van alle mailboxen te berekenen en kregen toen de melding dat de mailbox minder dan 2% vol zat? Ik herhaal - ER WAS GEEN MELDING DAT MIJN MAILBOX VOL ZAT -

 

Nogmaals, andere mails ontvang ik wel gewoon, dus er is geen probleem met een volle mailbox, zoals ik 17 dagen geleden al aangetoond heb in mijn eerste post, en een week later aan jou in private message, en weer een week later samen met de technische dienst. Moet ik nu WEER gaan aantonen dat mijn mailbox niet vol zit? Dit gaat toch helemaal nergens meer over…

 

  • Ik heb nu geen melding van een volle mailbox
  • ik had vorige week geen melding van een volle mailbox
  • ik had 2 weken geleden geen melding van een volle mailbox
  • Ik heb tijdens het telefoongesprek met de helpdesk diverse malen aangegeven dat mijn mailbox niet vol zat, sterker nog, bij lange na niet vol (2%)
  • Ik heb steeds screenshots geplaatst van mijn niet volle mailbox
  • ik heb ik de afgelopen 20 jaar nog nooit een melding gehad van een volle mailbox
  • mijn mailbox heeft nog nooit vol gezeten
  • MIJN MAILBOX IS NIET VOL, EN IS DIT OOK NOOIT GEWEEST EN IK HEB ER OOK NOOIT EEN MELDING OVER GEHAD

Hier een screenshot van mijn mailbox grootte nu:

 

 

Ik weet niet hoe ik dit nog duidelijker moet maken. Ik ben hier nu 18 dagen lang al aan het aantonen dat mijn mailbox niet vol zit, en nu staat er blijkbaar nog keihard het tegenovergestelde bij jullie in het rapport? Hoe kan dit in vredes naam mogelijk zijn?

Kun je dit dit alsjeblieft aan de technische dienst doorgeven, laat ze dit topic maar lezen als het nodig is, kunnen ze de screenshots ook zien??? @Rox van Tele2 


@Rox van Tele2

dat je met mijn collega de instructiestappen hebt doorlopen om alle mails te verwijderen uit de inbox en dat jullie toen de quota-melding kregen

 

Dit is 100% NIET WAAR

 

; we kregen helemaal geen quota melding?  Er is nooit sprake geweest van een melding dat mijn mailbox vol zat. Ook niet tijdens mijn telefonische sessie met de helpdesk.

 

We hebben tijdens het telefoongesprek de stappen doorlopen om de grootte van alle mailboxen te berekenen en kregen toen de melding dat de mailbox minder dan 2% vol zat? Ik herhaal - ER WAS GEEN MELDING DAT MIJN MAILBOX VOL ZAT -

 

Nogmaals, andere mails ontvang ik wel gewoon, dus er is geen probleem met een volle mailbox, zoals ik 17 dagen geleden al aangetoond heb in mijn eerste post, en een week later aan jou in private message, en weer een week later samen met de technische dienst. Moet ik nu WEER gaan aantonen dat mijn mailbox niet vol zit? Dit gaat toch helemaal nergens meer over...

Hi @Shilka, ik snap je helemaal en ik het liefst had ik dit zelf opgelost voor je. Voor mij is het duidelijk dat je mailbox niet vol zit. Ik probeer alleen door te geven wat ik in de aantekeningen heb gelezen. Er moet daarom een andere troubleshoot gevolgd worden. Zoals ik in mijn vorige bericht heb uitgelegd, ligt het voor mij technisch complexer in elkaar. Mijn collega's van de technische dienst zijn hierin gespecialiseerd, vandaar dat ik dit in overleg met hen moest overgedragen. Nogmaals, sorry dat ik jou niet zelf verder kan helpen. 

Groetjes, 

Rox


Maar die aantekeningen kloppen al niet, wat moet ik met een helpdesk die zelf feiten uit zijn duim zuigt, dit gaat helemaal nergens meer over? Je zegt zelf dat er andere stappen gevolgd moeten worden omdat er een quota melding was, maar het is helemaal niet waar dat er een quota melding was, dus dan zijn die andere stappen toch ook niet noodzakelijk?

Heb je voor mij in pm een telefoonnummer van de medewerker die hier mee bezig is, dan bel ik hemzelf direct. 

 

@Rox van Tele2


Snapt iemand hier op het forum er nog iets van?


17 dagen hier bezig geweest met zeggen en aantonen dat mijn mailbox niet vol zit, bij lange na niet (2-4% vol de afgelopen weken). Nu liggen er aantekeningen bij de technische dienst dat er een quota melding zou zijn geweest en dat er daarom andere stappen ondernomen moeten worden. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Experts?


@Rox van Tele2 

 

Beste Rox, wees er van overtuigd dat mijn probleem niet bij jou ligt, mijn probleem is als beschreven bij de mail. Jij hebt ontzettend je best voor mij gedaan, en daarnaast ben je altijd eerlijk tegen mij geweest, zelfs als je zelf iets niet wist. Dit kan ik alleen maar waarderen.

 


Is het misschien een idee om voor de andere meer algemene problemen van versatel /zonnet die in dit topic opgedoken zijn allemaal even aparte topics te maken zodat dit niet door elkaar blijft spelen? Zoals verzonden mails die lang in de wacht staan staan, binnenkomende mails die lang in de wacht staan ,dubbel binnenkomen van mails, niet binnen krijgen van de forum notificaties van hier, etc.? Dan kunnen die misschien beter per stuk afgehandeld worden tot ze opgelost zijn.

 

Ik denk niet dat we mijn probleem nog opgelost krijgen hier, ik wordt hier veel te gestrest van, ik sluit dit topic maar af en wacht wel telefoon af. Kom ik daar niet verder kom ik wel weer eens terug...


Oh wacht ik snap m. Ze bedoelen die melding die ik in mijn eerste post gedaan heb? De melding die mijn orthodontist had gehad? User does not exist or mailbox is full? Daar moet nu 17 dagen later na melding een andere actie op ondernomen worden? Dat was dus geen melding die wij (ik en helpdesk) kregen, dat was een melding die mijn orthodontist kreeg zoals vermeld in eerste post  OK, dit gaat lang duren dus … maar nu snap ik m. Er zit wat vertraging tussen melding en actie, en alle info loopt lekker door elkaar heen.. volgende die zich meldt dat ie mijn mail niet kan bereiken zal ik zelf maar naar de helpdesk sturen geloof ik..


ok, een uur met helpdeskmedewerker aan de lijn gehangen, en met deze heel grondig alles even doorgenomen. Ook vernomen van deze medewerker dat er de laatste tijd toch langzamerhand steeds meer signalen binnenkomen over het niet binnenkomen van sommige geautomatiseerde mails bij zonnet/versatel klanten.

Inmiddels ook de andere problemen met vertraging van mail / dubbel ontvangen etc er maar bij gelegd. Wel begreep ik dat de technische dienst niet veel meer zicht heeft op de mail problemen dan wij als ontvangers, en de verzenders, dus hij wou heel graag meer informatie als foutmeldingen toegevoegd zien zodat de technische dienst meer heeft om mee te werken.  Dus mijn verzoek aan de mensen in dit forum, laat mensen (zowel verzenders als ontvangers) alsjeblieft hun problemen vermelden en hun cases doorzetten naar de technische dienst als het gaat om niet kunnen verzenden naar / kunnen ontvangen van geautomatiseerde berichten naar zonnet / versatel, alsmede het melden van vertraging van verzonden/ontvangen mail, want de technische dienst zit te springen om meer informatie en bevestiging dat dit een meer algemeen spelend probleem is, en is met name geïnteresseerd in de foutmeldingen die verzenders krijgen.

 

Ik heb afgesproken als bij mijn volgende mail van de orthodontist de mail weer niet binnenkomt ik deze zal vragen om een kopie van de foutmelding naar mijn (backup) mail te zenden zodat ik deze weer kan doorgeven aan de technische dienst.

 

Helpdeskmedewerker zei dat hij morgen samenkomst had met hoger echelon van tele2, waarbij hij de naar het schijnt toch toenemende problemen met ontvangst van geautomatiseerde mails  bij zonnet/versatel op tafel te leggen, alsook het belang van dit forum als bron van informatie voor signalering van problemen als deze.

 

Eindelijk het gevoel dat er goed naar me geluisterd is, en nu hier begrip voor het niet direct in zicht zijn van een oplossing, maar wel het gevoel dat er verder onderzoek zal plaats vinden. Hopelijk zal uiteindelijk de technische dienst genoeg informatie kunnen verzamelen om het probleem, wat er wel degelijk lijkt te zijn, op te lossen. Ik hoop dat ook de vastere forum leden hierbij van dienst zouden kunnen zijn, want ook de technische dienst zou wel wat meer informatie / foutmeldingen willen hebben vóórdat mensen naar groenere weides worden doorverwezen.

 

@Rox van Tele2  zo zijn we toch nog (voorlopig) klaar met deze post :)


Ik kan er geen melding van maken want ik heb er geen last van. Maar je doorzettingsvermogen is te waarderen!

30 Mb box is veel te klein voor mij, heb mijn eigen advies al lang geleden ter harte genomen en laat Tele2 alleen doen waar ze goed in zijn, internet access.