Skip to main content

Ik heb het probleem waarbij sommige mensen die mij proberen te e-mailen mij niet kunnen bereiken op mijn zonnet mail, maar anderen wel. Zo heb ik net voor het eerst contact gehad met een orthodontist, we hebben net telefonisch tig keer mijn mail gespeld en gecontroleerd, maar haar mails aan mij worden continu gebounced met ‘this user does not exist at zonnet.nl , or the mailbox is full’ De mailbox zit echter verre van vol;

Ook heb ik van mijn huurdersvereniging te horen gekregen dat hun toegestuurde rekeningen ineens door mijn e-mail geweigerd/gebounced worden, deze kreeg ik echter al jaren hiervoor correct in de mail, maar opeens dit jaar niet meer.

Bij mijn sportclub wordt het nog vreemder, hun algemene mails komen wel binnen op mijn e-mail, maar mijn sportreserveringsbevestigingen van de zelfde sportschool komen niet binnen.

 

Voor de rest krijg ik gewoon van zowel oude als gloednieuwe contacten wel gewoon mail binnen (voor zover ik weet dan, de bovenstaande voorbeelden weet ik zeker dat die niet goed binnenkomen)

Volledig anoniem dus kan niet met persoonsgegevens hersteld worden, alleen met een herstel e-mail adres. Kortom, wordt het gewoon nog een account die aan mijn zonnet account vast hangt, en daar heb ik er al honderden van (lees boven). Bovendien vele honderden uren werk om alles om te zetten.

 

Ik wordt er nu trouwens wel een beetje moe van. Als er een probleem met tele2 e-mail is, zou de oplossing niet ‘dan ga je toch naar een andere provider’ moeten zijn. Ik vind het jammer dat daar hier zo op gehamerd wordt. Het hoort gewoon te werken.

Als het OK zou zijn dat mail van mijn orthodontist niet meer aankomt zou het ook OK zijn dat mail van mijn politieke partij niet aankomt, of mail met kritiek op een andere politieke partij niet meer aankomt, of de laatste waarschuwing van een deurwaarder niet meer aankomt, of mijn afspraak voor een levensverlengende operatie niet meer aankomt. Dit is natuurlijk nooit OK.

 

Ik heb mails die niet aankomen, en meldt dit zodat dit opgepakt kan worden. Hopelijk wordt er aan gewerkt, vrijdag te horen gekregen dat er binnen 24 uur aan begonnen zou worden en de werkzaamheden max 5 werkdagen zouden duren. Dus verwacht voor maandagavond weer een volledig werkend e-mail account.

 

Ik lees hier trouwens veel dat versatel en zonnet veel last hebben van berichten die niet goed aankomen van zowel verzenders als ontvangers, en ze hier veel benoemd worden als gedateerd. Is er een reden voor dat deze anders behandeld dan tele2 mail adressen? Ik ben toch nog steeds al 20 jaar klant. Mijn zonnet mail adres is wat dat betreft toch nog net zo actueel als een tele2 mail adres van iemand die gisteren net klant geworden is? 


Ben nu benieuwd of er bij tele2 iets van een geautomatiserd antispam systeem iets te streng staat ingesteld? Ik zie in dit forum diverse voorbeelden van bedrijven die hun mails gebounced zien voor alleen alle zonnet / versatel klanten. Misschien heb ik daar nu 3 tegelijk van en ligt het dus helemaal niet aan specifiek ‘mijn’ e-mail adres?

 


Dit kan nog wel eens kloppen. Een te “strak” ingesteld spamfilter zorgt ervoor dat e-mail die ooit wél afgeleverd kon worden, dat nu niet meer kan. Meerdere mail-partijen scherpen continue de eisen aan, maar niet alle systemen die e-mail versturen worden (snel) bijgewerkt. 

Anyhow, zoek maar eens op “550”: https://forum.tele2.nl/search?q=550 


Vandaar ook mijn laatste vraag, het lijkt er op dat de spamfilters van zonnet/versatel dan strakker aangescherpt staan dan die van tele2 adressen? (ondanks het feit dat het allen tele2 klanten zijn)

Nu krijgt dus 1 van de partijen die mij mail zend de melding dat ik als user niet besta (tig keer gecontroleerd  of spelling juist is), en de ander krijgt helemaal geen bouncebericht. Van de derde partij weet ik niet wat voor bericht hij krijgt, en dan als laatste krijg ik de forum notificaties  van dit forum ook niet binnen, wat zou betekenen dat het tele2 zelf dus niet eens lukt door zijn eigen spamfilter heen te komen XD

 

Het zou fijn zijn als dat het probleem was, want dan kan ik met een wat geruster hart mijn e-mail blijven gebruiken. Dan ligt het probleem dus bij de verzenders. (of dan toch bij tele2 met een -te-  strak afgesteld spamfilter?)

Het lijkt de jaren steeds en steeds meer op dat het versturen van post via internet een steeds slechter functionerende optie begint te worden, en qua veiligheid komt het niet eens in de buurt meer van briefpost. Je zou bijna spijt krijgen dat we er ooit van papier af gestapt zijn…

 

Bedankt in ieder geval voor je reactie!


Vragen heb je genoeg, maar oplossingen zijn er niet of duren heel lang. Ik denk dat je nu van diverse andere forumleden het beste advies al gehad hebt. Veel diepere antwoorden op jouw interessante vragen ga je hier niet krijgen.


Nou als het antwoord is dat de verzenders van de mail iets fout doen waardoor ze niet door correct werkende spamfilters heen komen dan is het wat mij betreft ook opgelost hoor. Dan neem ik met ieder van hun contact op en ga ik hen lastig vallen om hun zaakjes op orde te maken.

Feit blijft dat volledig legale correspondentie aan mij niet zomaar hoort te verdwijnen natuurlijk. 

En als het antwoord is dat mensen die nu een maal al lang klant zijn van tele2 niet op support hoeven te rekenen omdat ze al lang klant zijn en daarmee verouderd en dus niet op dezelfde behandeling  hoeven te rekenen als meer recentere tele2 klanten, dan kan ik daar ook vast wel iets mee. (trouwens toen rox me een testmail stuurde deed deze er 2 uur over om aan te komen, dus er zit sowieso ergens iets niet goed) Moet ik nu echt concluderen dat het beste advies is; zoek maar een andere provider? Ik vind het echt zo raar dat dit advies hier gegeven wordt, en dan ook nog duimpjes omhoog krijgt van tele2 medewerkers, daar kan ik echt met mijn verstand niet bij dat medewerkers hun eigen diensten af raden...

 

 


Je praat hier voornamelijk met andere klanten op dit forum. Wij praten met elkaar en proberen andere klanten tips en truuks te geven. Voor wat betreft email is er maar 1 goede tip. Dat is moeilijk te accepteren, maar daarmee zet je wel een stap vooruit voor jezelf.


Ja, dat begrijp ik, alhoewel ik hier liever naar toe ga dan de telefonische helpdesk.

Misschien begrijp ik het niet, maar het is alsof ik met mn opeltje naar de opel garage ga omdat ie wat sputtert, en daar aangekomen alleen maar te horen krijg van alle aanwezigen in de showroom dat ik beter een mercedes kan kopen. Ik begrijp wel dat een mercedes beter is dan mn opeltje, maar ik ben dr omdat mn opeltje sputtert, en graag wil dat er even naar gekeken wordt. Maar het is alsof me hier continu uitgelegd wordt dat mn opeltje sputtert omdat ik niet voor mercedes kies, maar ik weet dat mn opeltje het jarenlang zonder sputteren gedaan heeft. Als dan vervolgens de opel medewerker ook nog eens zn duimpje omhoog steekt bij de opmerkingen van de klanten dat ik beter een mercedes had kunnen nemen, dan is bij mij de verwarring groot.. En als ik dan echt probeer duidelijk te maken dat ik graag mn opeltje gemaakt wil hebben, en ik krijg 2 weken lang te horen dat ik maar een mercedes had moeten aanschaffen, begin ik toch echt wel te twijfelen aan mn opeltje, dat terwijl ik dit helemaal niet wil, want ik ben er erg aan verknocht, bovendien weet ik dat ie altijd goed gereden heeft.

 

Misschien begrijp je een beetje wat ik wil zeggen… 

Is het nu echt zo raar dat ik van een e-mail adres verwacht dat aan mij gerichte mail aankomt? Soms voel ik me of ik het contact met deze wereld volledig kwijt begin te raken….dingen die voor mij  logisch lijken te zijn schijnen, omdat het online gebeurt, opeens niet meer te zijn. Als een postbode zijn brieven op zolder bewaard in plaats van af te leveren is de wereld te klein, maar als hetzelfde met een e-mail gebeurt had ik maar een andere postbode moeten regelen. Dit gaat om rekeningen die ik had moeten krijgen, afspraken die ik  gemaakt heb zodat ik ondanks corona kan sporten, het regelen van een beugel voor mijn kind...

 

Misschien moet ik deze hulpvraag maar gewoon helemaal laten vallen en aan de betreffende partijen vragen om maar contact met tele2 helpdesk op te nemen?  Zou dat een verstandigere weg zijn? Aangezien het om meerdere partijen ging dacht ik dat het misschien aan mijn mail adres kant zou liggen, ook omdat de testmail van rox niet goed ging, maar misschien heb ik dat dan toch helemaal verkeerd ingeschat. Ik begin nu echt enorm aan mezelf te twijfelen...


Beste @Rox van Tele2  Bij deze trek ik per direct mijn toestemming tot inzage van mijn mailbox in. Ik verzoek jullie de problemen zonder inzage in mijn mailbox/password reset op te lossen, en hoop dat dit binnen redelijke termijn zal kunnen plaats vinden. Ik hoop dat de door mij verstrekte informatie daarvoor genoeg zal zijn, en hoop dat ik er in de toekomst op kan vertrouwen dat aan mij gerichte legitieme mails weer op normale wijze zullen binnenkomen. Alvast bedankt voor je inzet. 


Beste @Rox van Tele2  Bij deze trek ik per direct mijn toestemming tot inzage van mijn mailbox in. Ik verzoek jullie de problemen zonder inzage in mijn mailbox/password reset op te lossen, en hoop dat dit binnen redelijke termijn zal kunnen plaats vinden. Ik hoop dat de door mij verstrekte informatie daarvoor genoeg zal zijn, en hoop dat ik er in de toekomst op kan vertrouwen dat aan mij gerichte legitieme mails weer op normale wijze zullen binnenkomen. Alvast bedankt voor je inzet. 

Hi @Shilka, ik ben meteen in het systeem gedoken om te kijken hoe het staat met het onderzoek. We zijn een stap dichterbij! Ze hoeven niet “in te breken” in jouw inbox. Ik zie een aantekening dat mijn collega van de technische dienst je telefonisch niet te pakken kreeg, en vandaar een sms hebben gestuurd. Heb je die ontvangen? Zo niet, dan geef ik je graag de instructies. Laat het mij maar weten! 

Groetjes, 

Rox


Heb net even gekeken en zie nu inderdaad een sms van tele2. Als de visite zo weg is bel ik meteen, dank je wel rox!


Heb gebeld, het ging om de gegevens van de grootte van de mail mapjes die ik je al in pm gegeven had. Blijkt dat je die door webmail zelf gewoon kunt laten uitrekenen (en ik alles maar met de hand optellen hahaha). Heb het nogmaals met de klantenservice gedaan (en dus tot de conclusie gekomen dat de mail bij lange na niet vol zit). Heb afgesproken om nu mijn mailbox eens even helemaal leeg te trekken tot 0% omdat dat volgens de klantenservice nog wel eens wil helpen om de webmail ervan te overtuigen dat ie echt niet vol zit. De gegevens zijn opnieuw doorgegeven aan de technische dienst door de telefonische medewerker.

 

Ben blij dat ik ondertussen gewoon van de mail gebruik kan blijven maken.


Heb alle mails nu verwijderd, en heb zelfs mijn zelf aangemaakte mapjes verwijderd. Leger dan dit kan ik hem niet krijgen:

 

 


Even ter informatie, om de verwijderde mails uit de mapjes te bewaren heb ik ze voor half 12 na elkaar doorgestuurd naar een ander adres. Ze komen enorm verspreid aan, de eerst bijna direct, daarna gaat het al snel mis:

 

kan aan het dossier worden toegevoegd.

Oh ja @Rox van Tele2  , sorry, vergeet steeds dat erbij te vermelden zodat je het leest.


De om 11:06 uur verzonden testmail van de helpdesk die ik vanochtend sprak is nu net binnengekomen in mijn mailbox, 3 á 4 uur later dan tijd van verzending.

 

Edit: en er komt nu 5 minuten na ik dat typte om 15:13 een om 14:08 verzonden mail van een andere partij binnen.


Heb gebeld, het ging om de gegevens van de grootte van de mail mapjes die ik je al in pm gegeven had. Blijkt dat je die door webmail zelf gewoon kunt laten uitrekenen (en ik alles maar met de hand optellen hahaha). Heb het nogmaals met de klantenservice gedaan (en dus tot de conclusie gekomen dat de mail bij lange na niet vol zit). Heb afgesproken om nu mijn mailbox eens even helemaal leeg te trekken tot 0% omdat dat volgens de klantenservice nog wel eens wil helpen om de webmail ervan te overtuigen dat ie echt niet vol zit. De gegevens zijn opnieuw doorgegeven aan de technische dienst door de telefonische medewerker.

 

Ben blij dat ik ondertussen gewoon van de mail gebruik kan blijven maken.

Aah helemaal top @Shilka. Sorry voor de moeite, ik wist dat ook niet. Weer wat geleerd! Fijn dat jullie het telefonisch stap voor stap hebben doorgelopen. We kunnen er nu echt niet omheen dat je mailbox leeg is! Voor nu moeten we het afwachten. Je kan gelukkig gebruik blijven maken van je e-mail, maar het is wel belangrijk dat je ook e-mails kunt blijven ontvangen. Is er een mogelijkheid dat je nog een testmail kan uitvoeren via je sportschool? Ik ben zelf heel erg nieuwsgierig of je nu wel ineens e-mails ontvang nu de inbox “echt'” leeg is. We houden contact!


Testmail naar jezelf sturen? 


Testmail naar jezelf sturen? 

Hi @theocoppes, ik bedoelde iets anders! @Shilka gaf eerder in zijn reactie aan dat hij een test kon doen door een reservering bij zijn sportschool te plaatsen en te kijken of de bevestigingsmail dan wel binnenkomt. 


om 16:46 mail van tablet account naar mijn zonnet gestuurd, kwam binnen minuut aan

om 16:47 mail van eigen zonnet naar zichzelf gestuurd, kwam binnen minuut aan

Tijdens het refreshen om 16:47 kwam ook een mail van externe partij binnen die om 16:42 verzonden was

Om 16:58 komt een mail van een externe partij binnen die om 16:14 verzonden was

 

Ik heb om 16:58 een nieuwe reservering gemaakt bij sportschool, die komt niet binnen.

Zal het komende uur blijven controleren of deze binnenkomt.

 


PS de nieuwsbrieven van de sport school (zelfde e-mail adres) komen wel aan, deze worden verzonden via mailchimp. Ook een handmatig aan mij verstuurde test mail van de sportschool (afkomstig van de daadwerkelijke pc die ook de bevestigingsmails stuurt) die ik gisteren op verzoek heb laten verzenden kwam (na enige tijd) wel aan op mijn e-mail. De geautomatiseerde reserveringsbevestiging van zelfde e-mail/pc dus niet. Heb ze meteen maar even gevraagd om de inhoud van de mail te testen op mail-tester.

 

@Rox van Tele2 


Ik ga ook wat kritischer naar mijn mail kijken. Ik stuurde een mail naar mezelf van Gmail naar Gmail. Twee seconden was hij binnen.

Dus van mijn versatel naar mijn versatel drie kwartier geleden gestuurd. Is nog niet aangekomen. Mailbox 52%.

 


yep net een 2e en 3e test ronde gedaan

17.17 gmail naar zonnet komt binnen minuut aan om 17.17

17.17 zonnet naar zonnet komt om 17.42 aan

17.31 gmail naar zonnet komt binnen minuut aan om 17.32

 

Ter illustratie: hier een screen van toen zonnet nog niet aangekomen was, maar de gmail van een kwartier later al wel om 17:33:

 

 

En hier een screen van hoe de 17.17 mail verzonden van zonnet naar zichzelf er later pas opeens tussen komt om 17:42:

 

 

 


Om 18.00 nog geen bevestiging sport reservering @Rox van Tele2 

Ik ga nu echt eten koken, ik kijk binnenkort weer verder.

ps, ook nog steeds geen forum notificaties van dit forum in mijn mail


Dat de mail van 17:17 ertussen komt, wordt veroorzaakt door de sortering op datum  (zie het driehoekje achter datum)


dat begrijp ik, het gaat erom dat de om 17.33 die mail van 17:17 er nog niet is, en om 17:42 pas wel (terwijl een om 17.31 verstuurde mail er dan al wel is).

Dit nog naast het feit dat mails van sommige partijen helemaal niet binnenkomen (waarvan ik veel eerder een spamfilter probleem vermoed zo langzamerhand)


Nog vreemder, de vanaf gmail verstuurde testmail van 17.31 uur is nu ruim 2 uur later -nog een keer- binnengekomen. Dat is dus een 1 keer verzonden mail die 2 keer binnenkomt?

 

 

Hetzelfde was overigens ook gebeurd met de bevestigingsmail dat ik gegevens had gewijzigd in mijntele2 nadat Rox me had gevraagd de herstelmail te wijzigen in een ander mail adres dan mijn zonnet mail. Ook die kwam 2 keer binnen (zoals vermeld in prive conversatie).

 

Blijkbaar blijven er dus ook kopieën van onze mails ergens in het systeem achter waardoor ze 2 keer binnen kunnen komen? Dat is niet iets wat zou moeten kunnen toch?