beantwoord

Probleem met uitgaande mail zonnet

  • 23 July 2020
  • 3 reacties
  • 534 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Zoals jullie weten heb ik de afgelopen tijd regelmatig mijn mail getest, en alhoewel mails aan mezelf nu goed aankomen, en testmails van gmail naar mijn zonnet ook, hangen uitgaande mails van zonnet naar g-mail heel lang vast. (in tegenstelling to vorige week, duurt nu meer dan een uur)

 

(kun je dit bevestigen @theocoppes  ? )

 

Ik heb daarom even een tekst only mail naar mail-tester gestuurd. Deze komt terug met een score 5/10 (dit terwijl ik vorige week nog 9.1/10 scoorde met uitgaande mail) :(

 

spamassassin krijgt deze melding: 

SPF_SOFTFAIL SPF: sender does not match SPF record (softfail)
Je SPF is niet geldig, je dient dit in orde te maken (zie hieronder in het server authenticatie gedeelte)

 

Dan deze melding:

 [spf] zonnet.nl staat je server <ip adres> niet toe om <mijnemailnaam>@zonnet.nl te gebruiken

 

Gevolgd door meer technische informatie over spf dat het server ip mist in een command line

Meer informatie: 

zonnet.nl: Sender is not authorized by default to use '<mijnnaam>@zonnet.nl' in 'mfrom' identity, however domain is not currently prepared for false failures (mechanism '~all' matched)

Deze spf error had ik vorige week zeker nog niet. Als je wilt kan ik de mail tester results link sturen in Privebericht @Rox van Tele2 

 

ps; ik hoop dat ik dit zo goed gepost heb en alle gevoelige info goed verwijderd heb, heb hier helemaal geen verstand van. Anders mijn post maar snel editen XD

ps2; bel toch ook maar even weer

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 August 2020, 00:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

ok, toch maar even telefonisch doorgegeven, en heb jou toch maar ook even de mail-tester link gestuurd @Rox van Tele2 , ik hoop dat ze er wat mee  kunnen bij de technische dienst :)

Uitgaande mail lijkt weer op tijd binnen te komen. Ben blij dat de technische dienst hier actie op heeft ondernomen.

Reputatie 7
Badge +8

Bij mij komt het nu ook snel binnen, binnen een paar seconden! We blijven alert!