beantwoord

Outlook werkt niet, Tele2 webmail wel

  • 28 May 2023
  • 13 reacties
  • 291 x bekeken

Onderstaande mail is van “Floor109”. Kennelijk was er een oplossing voor een geblokkeerd SMTP mail account. Ik kan namelijk geen outlook mail meer versturen, al weken niet. Wel via de webmail van Tele2. Wat is de oplossing?

6 maanden! Dat is zeker een opluchting, ik ben blij dat het weer werkt! Ik moet ook zeggen dat ik het de klantenservice niet kwalijk neem, van de honderden procedures die er zijn is dit er niet een van, valt dus een beetje buiten het boekje en heeft een scherp oog nodig om uit te vogelen door wie en hoe het opgelost kan worden.

Het probleem was uiteindelijk omdat je op een blacklist stond op de SMTP server, ik zie bij de terugkoppeling geen reden staan (zou ik voor je kunnen opvragen), maar vaak komt het omdat het verzendlimiet is overschreden.

Met een Tele2 e-mailadres mag je namelijk maximaal 300 berichten per dag versturen, voor zonnet/versatel zijn dat er slechts 100.

Ik moest vanmiddag ook even grinniken toen ik jullie namen zag, dat kan bijna geen toeval zijn ;)

icon

Beste antwoord door Floor109 30 May 2023, 18:09

Bekijk origineel bericht

13 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo Raymond,

Dat is een eerder topic van mij inderdaad 😀
Kun je wel emails ontvangen in outlook?

Hi!

Ja E-mails ontvang ik op mijn laptop, iPad en mijn zakelijke telefoon. Dus verzenden lukt op al de drie devices niet. Gek genoeg staan ze wel in mijn verzonden items. Zoals eerder opgemerkt verzenden in Webmail lukt dus wel. Heel bijzonder allemaal.

 

Ik gebruik Outlook 2019 en heeft jaren goed gewerkt. Als ik mails verstuur krijg ik dus na een paar uur een mail in mijn inbox met de foutmelding “Undelivered mail returned to sender” This is a mail system at host smtp02.tele2.isp-net.nl

 

Reputatie 6
Badge +7

Ja dan lijkt het inderdaad hetzelfde probleem te zijn als bij het andere topic. Zou je mij die volledige “bouncemail” eens willen doorsturen in een privébericht? Dus de hele foutmelding.

mail is bekend

[Verborgen door moderator] is mijn zakelijke e-mail. Maar het maakt niet uit aan wie ik een mail stuur. Ze komen allemaal terug. 

 

mail is bekend.

Die laatste zit er altijd als bijlage bij. Deze bijlage zie ik net is wel van een andere verstuurde mail.

Reputatie 6
Badge +7

Juist, dan vermoed ik dat je IP adres is geblokkeerd op onze SMTP server. Ik ga het voor je escaleren, we laten het weten zodra het is opgelost!

Let er wel op dat dit een openbaar forum is, wellicht wil je niet dat iedereen je email kan zien. Je kunt je bericht nog bewerken als je die info wilt afschermen.

Dankjewel! ik heb de mails bewerkt. Tot nu ongelofelijk bedankt voor je inspanning. Ik ben heel benieuwd of en zo ja wat er uitkomt. Hartlelijke groet, Raymond 

Ongelofelijk…………….wat een weelde. Het werkt weer!!!!!!!!! Ik krijg een mail binnen op mijn zakelijke E-mail adres (?) dat alles weer werkt! Er zit wel een link bij om mijn wachtwoord te wijzigen om weer te kunnen aanloggen (?) . Moet ik dat doen?. Maar pfff wat geweldig dat het weer werkt. “Mille grazie” zeggen ze zo mooi in Italië. Maar op z'n Hollands; duizend maal dank! Het goede, Raymond  

Reputatie 6
Badge +7

Hey Raymond, we hebben het snel kunnen oplossen! Normaal gezien neemt de technische dienst jouw e-mailadres tijdelijk over, maar in dit geval was dat niet nodig, een wachtwoord reset is dus ook niet van toepassing.

Fijn dat het weer werkt!

Beste Floor, na zoveel inspanning van je kant lees ik nu dat Tele2 stopt met E-mail . Ok dus naar Gmail of Outlook! Ik lees ergens dat je adviseert om een vakantiebericht te sturen als replay op mail die je ontvangt. Klinkt goed maar dan krijgt ook alle SPAM verzenders die mail ook? Hartelijke groet Raymond

Reageer