beantwoord

Mail komt vertraagd binnen

  • 23 January 2022
  • 2 reacties
  • 176 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb sinds de afgelopen 2 weken in toenemende mate last van het feit dat mails vertraagd binnen komen, soms met vertraging van meerdere dagen. Met name bevestiging mails en notificatie mails.

Dit is vervelend, omdat bijvoorbeeld bepaalde bevestiging mails een afmeld link bevatten die gebruikt moet worden voor het verzetten van een afspraak, maar daar heb ik niets aan als de mail pas een dag na de daadwerkelijke afspraak binnenkomt.

Het betreft verscheidene partijen, mijn sportschool, google, software providers, online verkopers, pakketverzenders, twitter etc. 

Ik heb het niet over een paar minuten later, ik heb het er over dat op een zaterdag opeens nog mails binnenkomen met de tijd/dagtekening van de woensdag ervoor.

Deze mails kwamen twee weken geleden nog direct binnen, het is dus een recentelijk probleem.

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 January 2022, 21:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hey Shilka, ik heb op 18:47 een testmail gestuurd, is die wel op tijd binnen gekomen?

Ik moet eerlijk zeggen dat het vanaf gisteren weer beter lijkt. Had de 2 weken ervoor veel last als ik bijvoorbeeld 3 sportafspraken maakte (wat normaal voor drie afzonderlijke bevestigingsmails zorgt) alleen de eerste binnenkwam, en de andere 2 vastgehouden werden en pas dagen later opeens binnenkwamen (wel met zelfde tijd als de eerste mail). 

Voor de afspraak horen we ook een herinnering binnen te krijgen, en ook die kwamen (voor sommige afspraken) pas na de afspraken binnen. Als ik bijvoorbeeld tegelijk met mijn vrouw een afspraak had kwam alleen de herinnering voor mijn vrouw binnen, en die van mij dagen later (maar wel met dezelfde tijd en dagtekening als de mail van mijn vrouw)

Ik weet niet of dat iets met spamfilter instellingen te maken heeft/had, maar met name als ik een serie afspraken maakte, of meerdere mails tegelijk van dezelfde afzender verwachtte leek alleen de eerste goed door te komen en de rest ‘vastgehouden’ te worden.

Ook heb ik een hele discussie met DHL gehad die beweerden dat ze mij mails gestuurd hadden, ik zei van niet, en dan dagen later kwamen de mails alsnog binnen, met de oude dagtekening. Erg lastig als je pakje vermist is en je via mail aan het communiceren bent XD

 

Dit weekend kwam een rits achterstallige mails binnen (van woensdag, donderdag en vrijdag, en ik check normaal gesproken meerdere keren per dag mijn mail), en de afspraken die ik gisteren gemaakt heb , daar kwamen de mails gisteren goed van binnen. (Net binnen een dag nadat ik dit topic geplaatst had, zul je net zien)  Kortom, het lijkt nu weer goed. Ook je testmail heb ik goed ontvangen.