Skip to main content

Sinds een aantal dagen kan de Mail app van van Mac (OSX) geen mail meer ophalen van Zonnet mail accounts. Ik gebruik de juiste pop-instellingen en krijg de melding dat het wachtwoord onjuist is. Wachtwoord is juist, inloggen via webmail kan namelijk wel.

Weet iemand hoe dit is op te lossen? Heel vervelend.

De melding is anders dan hierboven staat: “Geen verbinding mogelijk met de account … Voer het wachtwoord in...”.

Werkt sinds 24 of 25 augustus niet meer voor mijn beide zonnet accounts.


Opgelost, de inkomende poort bleek onjuist. Moet 110 zijn. Ik gebruikte een andere, maar dat werkt dus niet meer.

 

En IMAP is beschikbaar zag ik. Wist ik ook niet.


Poort 110 is de standaard poort voor een POP verbinding, deze verbinding is niet versleuteld en kan dus ook als onveilig beschouwd worden. Mijn advies, stap over naar een email diens die goed beveiligd is en ook wat meer capaciteit biedt. Zeker als je IMAp wilt gaan gebruiken, en dus de storage bij de leverancier laat is wat meer GB voor de email box wel nodig.