beantwoord

Kan geen mail ontvangen op laptop, maar wel op telefoon

  • 15 March 2023
  • 12 reacties
  • 758 x bekeken

Sinds twee dagen kan ik geen mail ontvangen op mijn laptop. 
Op mijn smartfoon krijg ik ze wel binnen. ik kan wel verzenden. Alleen niet ontvangen. Als ik op ontvangen/verzenden druk, zie ik onder de taakbalk wel dat ik post ontvang. Maar deze zijn niet zichtbaar in mijn Postvak IN.

Hoe kan dit en wie kan mij helpen om weer gewoon via mijn laptop mail te ontvangen?

BVD

Jet

icon

Beste antwoord door chschep 21 March 2023, 12:30

Bekijk origineel bericht

12 reacties

Is je inbox niet vol? Welk programma gebruik je om de post op te halen en van welke mail (tele2, versatel)?

Goedemorgen, mijn inbox is niet vol, die hoi  ik iedere dag bij. Ik maak gebruik van tele2 Outlook.

 

@chschep 

Er zijn een aantal mogelijkheden, maar die gebeuren meestal niet spontaan als het altijd gewerkt heeft:

  • wachtwoord is veranderd en dus niet gelijk op beide apparaten
  • veranderd van provider, en van een de instellingen niet goed

Als je de mail ophaalt en ziet binnenkomen, zie je dan het aantal berichten in je  inbox veranderen. Ook niet in de spambox gekomen?

Is de sortering veranderd op de laptop waardoor de nieuwe berichten bv. onderaan komen te staan?

Als ik mijn post binnenhaal, komt er onderin de taakbalk een voortgangslijn en het aantal mails wat er  binnenkomt. Deze komen niet in mijn postvak IN. 

Ik ben niet van provider veranderd en ook mijn wachtwoord is niet veranderd.

Mijn instellingen zijn niet veranderd volgens mij. Ik heb mijn laptop 's avonds uitgezet en de volgende dag niets meer binnengekregen.

Reputatie 3
Badge +1

Hi @chschep, ik snap héél goed dat je alle e-mails binnen wil krijgen- hier gaan wij samen voor zorgen! Ik zie dat @WhTurner al een paar goede tips heeft gegeven om voor een oplossing te zorgen, dankjewel hiervoor! ❤

Wel ben ik nieuwsgierig, gebruik je de applicatie Outlook of gebruik je de mail op je laptop via een webbrowser? Zou je voor mij het volgende willen doen:

  • Werk je via de webbrowser? Zou je helemaal willen uitloggen, je cookies wissen en opnieuw willen inloggen (in de webbrowser) en kijken of het na deze stappen wel werkt.
  • Werk je via de Applicatie? Als je de Applicatie gebruikt zou ik je willen vragen om de app te verwijderen en de de app opnieuw te willen downloaden. Zo weet je ook zeker dat je de laatste update op je laptop hiervan hebt staan. Als je dit hebt gedaan, weer opnieuw inloggen en kijken of de mailing nu wel bij je binnen komt.

Zou je daarnaast voor mij ook eens al je instellingen van de mail willen na lopen, ik wil namelijk graag weten of jij wel de juiste serverinstellingen hebt staan. De serverinstellingen kan je terugvinden in het topic hieronder!

Laat je het mij even weten of het gelukt is?

Sinds twee dagen kan ik geen mail ontvangen op mijn laptop. 
Op mijn smartfoon krijg ik ze wel binnen. ik kan wel verzenden. Alleen niet ontvangen. Als ik op ontvangen/verzenden druk, zie ik onder de taakbalk wel dat ik post ontvang. Maar deze zijn niet zichtbaar in mijn Postvak IN.

Hoe kan dit en wie kan mij helpen om weer gewoon via mijn laptop mail te ontvangen?

BVD

Jet

 

Hier krijg ik...

Deze site is niet bereikbaar

https://webmail.versatel.nl/?_task=mail is niet bereikbaar.

[Verwijderd wegens ongepast taalgebruik]

Reputatie 7
Badge +12

Ik kan deze pagina gewoon bereiken.

 Beste Manouk van Tele2.

Ik heb van alles geprobeerd en niets hielp. Vanmorgen mijn mailaccount verwijderd en weer opnieuw ingesteld. Ik heb nu alle mail ontvangen en kan ook weer mail versturen.

Nu krijg ik echter als in afsluit en weer opnieuw in mijn mailprogramma wil de volgende pop-up:

                     Op  de server waarmee u verbonden bent, wordt een beveiligingscertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd. De principal-naam van het doel is onjuist. Wilt u deze server blijven gebruiken? ja/nee

Hoe kan dit weer verholpen worden?

BVD

Jet

Reputatie 7
Badge +12

Hey @chschep, goed dat je van alles hebt geprobeerd en dat je alle mail inmiddels hebt ontvangen. Ik check de pop-up melding direct voor je. Welk mailprogramma gebruik je?

Hey @chschep, goed dat je van alles hebt geprobeerd en dat je alle mail inmiddels hebt ontvangen. Ik check de pop-up melding direct voor je. Welk mailprogramma gebruik je?

 

Beste Mariano, ihet is inmiddels verholpen. Had het als Imap geinstalleerd i.p.v. Pop3. Heb het op Pop3 teruggezet en krijg de melding niet meer.

Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen Imap en Pop3. En wat is het beste eigenlijk?

Groet,

Jet

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Jet, ah super fijn om te horen dat het is verholpen en goed dat je hierachter bent gekomen! Dit is zeker geen domme vraag hoor, ik ben zelf ook geen expert in webmail-instellingen, maar gelukkig heb ik een collega die me erbij helpt. Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan. Welk protocol de voorkeur geniet, ligt uiteraard volledig aan jou. Ik stuur je graag deze pagina mee, hier staat een uitgebreide uitleg over de verschillen. 😊

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar!

Beste Marciano, hartelijk bedankt! Ik ben weer wat wijzer geworden.

Hoop dat ik voorlopig geen hulp meer nodig heb, maar als ik weer problemen heb, dan weet ik waar ik terecht kan 😉

Groet,

Jet

 

Reageer