Skip to main content

Kan geen mail meer versturen via Outlook 2016

  • 3 februari 2021
  • 6 reacties
  • 172 x bekeken

Sind 1 februari kan ik geen mail meer versturen via Outlook 2016. Account verwijderd. Wil opnieuw aanmaken maar contact met mailserver lukt niet. Ik heb een versatel mailadres. Internet provider is Ziggo. Mail server Versatel. Via webmail kan ik wel mailen. Bij aanmaak account alle poorten geprobeerd. Hoe kan ik het probleem oplossen? Zonnet kan mij niet helpen, zo ook Ziggo niet.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 3 februari 2021

Heb je een betaald e-mail account bij Zonnet?


Floor109
Forum|alt.badge.img+7
  • Vrijwillige medewerker
  • 469 reacties
  • 3 februari 2021

Je moet de smtp server van je huidige provider gebruiken, ziggo dus.

 

Als je POP gebruikt, moet je de volgende server instellingen gebruiken

Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in
Poortnummer (POP3): 110

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587

type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: Ja


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 4 februari 2021

Pipodeclown dat ben ik.


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 4 februari 2021

Floor109

Ook geprobeerd maar niet gelukt. 


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 4 februari 2021

Plaats hier anders even een screenshot van de foutmelding en van de instellingen, zonder privé gegevens zoals account naam of e-mailadres.


  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 7 reacties
  • 4 februari 2021

Door t aanmaken van een ziggo mailadtes lujt nu het verzenden. Maar krijg geen mailberichten in Outlook te zien via pop3.versatel.nl. ook komt steeds t popup menu om gegevens smtp en pop3 in te vullen. Mijn mail account op telefoon werkt ook niet meer na aanmaak. 

Pfff wat een gedoe.