beantwoord

Kan geen e-mail meer verzenden

  • 18 November 2022
  • 6 reacties
  • 790 x bekeken

Reputatie 2
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties

Hallo,

Ik kan plotseling geen e-mails meer verzenden met outlook sinds ik glasvezel kreeg (T-Mobile) met een nieuw modem van tele2/T-mobile. Ik ontvang wel mail, maar kan dus niets meer verzenden??? Heeft dit iets te maken met tele2 dat nu T-mobile is geworden? Lijkt me sterk want ze zijn toch samen en als dat voor mij iets zou veranderen, zouden ze dat toch zeggen.

Ik krijg de volgende foutmelding:

Verzenden...rapporteert fout (0*80042109): Er kan in Outlook geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

Ook deze melding:

Fout (0*80004005): De bewerking is mislukt.

Maar wie is mijn provider nou? Ik heb een zonnet e-mailadres. Is het tele2 of is het t-mobile?

Ik hoop dat mijn probleem opgelost kan worden want contact opnemen is nog niet zo makkelijk!

Bij voorbaat hartelijk dank!

 

icon

Beste antwoord door eric 19 November 2022, 09:00

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Zonnet is een zelfstandig bedrijf. (www.zonnet.nl). Zolang je een Tele2 abonnement hebt huurt Tele2 bij hen voor jou een emailadres.  T-mobile thuis heeft zijn eigen email adressen/server. Voor support vragen NA dat je Tele2 abonnement is afgelopen kun je de support pagina van zonnet gebruiken. Let op, je dient daar wel een email abonnement af te sluiten als je na 6 maanden je email adres wilt behouden. Anders komt het te vervallen.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/instellen-en-installeren

 

E-mailadres gebruiken na opzegging

Zit je inmiddels bij een andere provider, maar wil je wel gewoon je @Tele2, @Zonnet of @Versatel e-mailadres blijven gebruiken? Dat kan! Het enige wat je dan moet doen, is de instellingen aanpassen. Bij de Server voor uitgaande e-mail (SMTP) staat nu nog de server van Tele2. Hier moet je de server van je nieuwe/huidige provider plaatsen. Mocht het dan toch niet werken, kun je het beste contact opnemen met de huidige provider.

 

Indien je een versatel / zonnet mail adres hebt kun je die idd  tegen betaling houden bij zonnet.nl

Doe je niets dan vervalt het zonnet mail automatisch na 180dagen / 6 maand na het stoppen van je Tele2 thuis abbonement.

Voor een Tele2 mail adres geldt dat die vervalt na 180 dagen / 6 maand na de datum van het stoppen van het Tele2 thuis abbonement.

Des

 

 

 

 

Reputatie 2

Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad een betaald abonnement van zonnet. Maar dat had ik vorig jaar al.

Bij de server voor uitgaande e-mail (SMTP) staat: smtp.versatel.nl. Ik werd door Tele2 gebeld of ik glasvezel wilde en heb ja gezegd. Dit kwam T-mobile installeren. Tele2+T-mobile zijn toch hetzelfde nu? Of moet ik iets omzetten naar T-mobile?? 

Sorry, ik weet gewoon even niet meer bij wie ik moet zijn. Ik heb mijn webmail nog gewoon bij Tele2. Daar kan ik gelukkig ook nog wél mijn mail verzenden. Dat doe ik dan nu maar even voor de hoognodige mailtjes die toch echt weg moeten, maar weet nu even niet wat ik dan als SMTP in Outlook wél in zou moeten vullen.

Ik hoop dat jullie/iemand dat weet en bij voorbaat hartelijk dank.

 

Reputatie 7
Badge +12

Net zoals de SMTP draait de webmail van Zonnet ook via jouw abonnement bij zonnet.nl.

Zij bieden je deze dienst aan , daar kun je uitvragen hoe je de smtp moet gebruiken.

Tele2 is inderdaad een merk van t-mobile,  maar de bedrijfsvoering is nog gesplitst, zo ook de aanbiedingen, producten en support.

Van de website zonnet.nl:


Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25
Versleuteling: Geen

of

Poort uitgaande mail: 465
Versleuteling: SSL/TLS
 

Is hiervan iets gewijzigd?

Reputatie 2

Ok dank!

Ik ga navraag doen bij zonnet.nl.

Voor wat betreft WhTurner:

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25
Versleuteling: Geen

is wat ik heb op dit moment en wat dus blijkbaar niet (meer) werkt.

Die andere optie ken ik niet...

 

 

Reageer