Inbox blijft vol

  • 2 February 2021
  • 16 reacties
  • 1133 x bekeken

Gisteren was mijn inbox bijna vol, bijna 100%. Ik heb de mails snel verwijderd en de prullenbak geleegd. Toch blijft de inbox heel erg vol zitten, rond 90%  terwijl het in werkelijkheid het ongeveer de helft moet zijn. 

De prullenbak geleegd, de verzonden mails bekeken en de spam ook. Daar kloppen de gegevens. 

Ik heb versatel mailadres, gebruik de webversie, geen Outlook. Ik zie niet waar ik eventueel (dat zou per ongeluk gebeurd zijn) zou hebben ingesteld dat ik overal een kopie van zou willen hebben. 

Wie weet de oplossing?

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Let er op dat een map meerdere pagina's kan hebben. Onder aan de inbox (of andere map) staan pijltjes om naar de volgende pagina te gaan. Volgens mij passen er maximaal 50 berichten op een pagina (zo uit mijn hoofd).

 

Als je precies wilt weten hoeveel ruimte elke map in beslag neemt kun je rechts boven op “instellingen” klikken. Ga daarna links naar “mappen”. Klik vervolgens op elke map die je hebt; je ziet dan een optie “grootte”, met daarachter een link waarop staat “klik om de omvang van de map te berekenen”. Als je daarop klikt rekent de webmail de totale grootte van alle berichten in je map tezamen voor je uit en kun je zien in welke map het probleem zit.

 

(Om daarna weer terug op je normale e-mail pagina te komen klik rechtsboven de pagina weer op “e-mail”)

Dank u wel voor uw snelle, zeer uitgebreide en duidelijke reactie! Waardeer ik zeer.

Het probleem zit in de inbox. Want daar staat een veel hoger getal dan wanneer ik alle cijfers van mijn berichten optel. Globaal het dubbele.

Als laatste suggestie zou ik proberen om op de e-mail pagina, met inbox geselecteerd, links onder op het tandwiel symbool klikken en daar “opschonen” selecteren (dit zal geen zichtbare mails uit uw lijst verwijderen als het goed is). 

 

Mocht ook dit niets uithalen dan heb ik helaas geen suggesties meer en is het het beste om even op een langskomende tele2 medewerker te wachten. Zij kunnen dan eventueel een ‘reset’ van de mailbox aanvragen waardoor de telling weer goed zou moeten gaan lopen, of misschien hebben zij nog andere suggesties.

Reputatie 7
Badge +12

@kees1000 heb je trouwens een internetverbinding van Tele2 waarvan de factuur nog steeds naar jouw versatel email adres wordt gestuurd?

Shilka, wederom dank! Helaas, ook dit helpt niet.

 

Eric, ja dat klopt. Is dat vreemd?

Het percentage vol wat links onderin het cirkeltje staat is trouwens niet alleen de inbox, dat is het percentage van alle boxen tezamen en geeft dus percentage van alle mails tezamen weer t.o.v. het maximum. (alleen de prullenbak zou niet meegeteld moeten worden als het goed is.)

Maar bij u is er dus verschil tussen wat u met de hand optelt in de inbox alleen, en wat de methode via instellingen optelt in de inbox alleen, dat begrijp ik goed toch?

Dank u zeer. Dat had ik inmiddels ontdekt , maar ik waardeer het zeer dat u zich zo inspant voor mij!

 

Exact, ik heb de getallen van voor deze situatie niet in mijn hoofd, maar het lijkt er sterk op dat de 2 mails van zeer grote omvang die mijn Inbox bijna deden vollopen nog steeds ergens in de map zitten zoals u die in uw eerste bericht aangaf. Terwijl de hoeveelheid berichten wel klopt.

Reputatie 7
Badge +12

Shilka, wederom dank! Helaas, ook dit helpt niet.

 

Eric, ja dat klopt. Is dat vreemd?

Nee, niet vreemd. Alleen is de support overgegaan naar het bedrijf zonnet.nl. Aangezien email bijzaak voor een provider is hebben ze een speciaal bedrijf ingezet. Ondanks dat de support ervaringen niet echt geweldig zijn zou je het wel kunnen proberen via hun support pagina 

Reputatie 6
Badge +7

Shilka, wederom dank! Helaas, ook dit helpt niet.

 

Eric, ja dat klopt. Is dat vreemd?

Nee, niet vreemd. Alleen is de support overgegaan naar het bedrijf zonnet.nl. Aangezien email bijzaak voor een provider is hebben ze een speciaal bedrijf ingezet. Ondanks dat de support ervaringen niet echt geweldig zijn zou je het wel kunnen proberen via hun support pagina 

Dat klopt niet helemaal, alleen losse zonnet en versatel emailadressen zijn gemigreerd naar zonnet.nl, mocht de klant nog een thuisabonnement gekoppeld hebben aan het emailadres, dan blijft Tele2 nog gewoon ondersteuning bieden. Dit valt te controleren door op Mijn Tele2 te kijken of er actieve producten zijn gekoppeld aan desbetreffende gebruikersnaam/email

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 levert geen support meer behalve dat zij dan een melding naar zonnet.nl sturen. Er kan maar 1 partij een domeinnaam en de bijbehorende server beheren. Alle zonnet en versatel adressen zitten in 1 apparaat en sinds de zomer onder beheer van Zonnet. Sinds die tijd is de support er niet beter op geworden.

Mijn advies blijft om zo snel mogelijk een provider onafhankelijk e-mailadres te gaan gebruiken.

De support voor mail voor betalende klanten ligt nog steeds bij tele2. Dat zij dit weer uitbesteden aan zonnet is zaak van tele2, daar heeft de betalend klant verder niets mee van doen toch. Toch @Cas van Tele2 ?

Reputatie 6
Badge +7

De support voor mail voor betalende klanten ligt nog steeds bij tele2. Dat zij dit weer uitbesteden aan zonnet is zaak van tele2, daar heeft de betalend klant verder niets mee van doen toch. Toch @Cas van Tele2 ?

Support voor niet-gemigreerde klanten ligt inderdaad nog bij Tele2, en word niet doorgezet naar zonnet.nl, er is dus eigenlijk niets veranderd ten opzichte van een jaar geleden. Klant ervaart hier geen verschil in (Zelfde doorlooptijd, zelfde afdeling)

Reputatie 7
Badge +12

@Cas van Tele2Tele2Tele2Tele2Tele2Tele2Tele2Tele

Support voor niet-gemigreerde klanten ligt inderdaad nog bij Tele2, en word niet doorgezet naar zonnet.nl, er is dus eigenlijk niets veranderd ten opzichte van een jaar geleden. Klant ervaart hier geen verschil in (Zelfde doorlooptijd, zelfde afdeling)

Zelfde, dus er wordt toch niks aan gedaan als vroeger.

Ik hoop altijd maar dat tele2 een iets korter lijntje heeft naar zonnet dan de gemiddelde Nederlander...misschien wel tegen beter weten in inderdaad… Toch maakt het natuurlijk wel uit voor aan welke touwtjes kees1000 zal moeten trekken. Ik hoop dat Cas iets kan betekenen.

Iedereen dank voor alle informatie en hulp!

Tele 2 reageert nog altijd niet. Als ik wat meer tijd kan nemen zal ik zelf maar eens wat actiever worden.  

Ik maak van de nood maar een deugd, e-mail box beetje bij beetje leger maken. En die verwijderde items verdwijnen wel definitief. Zo is mijn mailbox niet weer direct vol. 

Reputatie 7
Badge +12

Goed plan, en neem mijn advies ter harte om gewoon een provider onafhankelijk email adres alvast aan te maken en te gaan gebruiken. Dan kun je na verloop van tijd alle accounts waar he jouw versatel adres nog gebruikt gaan laten veranderen.