Wij ontvangen sinds ongeveer 3 weken de foutmelding "550 Sorry, we do not accept connections from you.” bij het versturen van e-mail aan adressen die eindigen op tele2.nl, versatel.nl en zonnet.nl. Onze IP-adressen staan niet op bij ons bekende blacklists. Graag geef ik onze IP-adressen door aan iemand van Tele2 om te checken of we daar intern ergens op een blacklist staan.
Misschien dat hier even een moderator zoals
Hallo
Welkom op de Community! Dat is vervelend maar ook uitzonderlijk. Als ik het goed begrijp komen jouw/jullie e-mails niet aan bij ‘onze’ e-mailadressen.
Kan je mij een privébericht sturen met de ip-adressen zodat ik dit voor jou kan uitzoeken? Ik ga mijn best doen om dit op te lossen, ik moet zeggen dat ik dit nog niet eerder heb gehoord!
Ik hoor graag van je. Ik sta voor je klaar!
Hallo
Wik moet zeggen dat ik dit nog niet eerder heb gehoord!
Even met ROX schakelen. Die heeft ervaring.
Ook ons bedrijf heeft deze ervaring.
Kan ik onze IP-adressen eveneens doorgeven in PB?
Hoi
Welkom op de Community! Je mag mij een PB sturen, dan zet ik het door naar de juiste afdeling zodat wij dit kunnen fixen.
Ik hoor graag van je!
Goede morgen,
Ook ik heb problemen met het mailen naar @zonnet.nl mailadressen.
De melding die ik terug krijg:
<<< 550 Sorry, we do not accept connections from you.
550 5.1.1 <***********@zonnet.nl>... User unknown
451 4.4.1 reply: read error from mx10.se.isp-net.nl.
... while talking to mx20.se.isp-net.nl.:
Reporting-MTA: dns; smtpout.henz.nl
Received-From-MTA: DNS; mail4.henz.local
Arrival-Date: Sun, 16 Aug 2020 21:17:14 +0200
Final-Recipient: RFC822; ***********@zonnet.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: DNS; mx10.se.isp-net.nl
Diagnostic-Code: SMTP; 550 Sorry, we do not accept connections from you.
Last-Attempt-Date: Sun, 16 Aug 2020 21:17:21 +0200
(*********** is maskering van het mailadres)
Ik probeer mijn bericht te sturen vanaf smtp.hccnet.nl (mijn abonnement loopt hier.
Als ik de mail verstuur met de smtp van mijn provider (Trined) gaat het versturen wel.
Kan dit ook hersteld worden?
Peter.
Weer een 550 klant voor je
Gaat dit ook nog eens proactief aangepakt worden? Dat zou misschien ook helpen voor de partijen die mij niet kunnen bereiken, en waar ik als ontvanger de mail server IP's niet van weet en deze dus niet kan aanleveren voor een fix.
Het is nu toch bekend dat er een probleem is waardoor verzendende partijen ten onrechte op een interne spamlist staan? Is er al een oorzaak bekend? Welke maatregelen worden genomen om dit op te lossen? Binnen welke redelijke termijn verwachten jullie dit op te lossen?
Hallo
Bedankt voor jouw bericht en het maken van deze melding. We zijn dit probleem aan het onderzoeken en daarvoor zijn deze voorbeelden erg nuttig!. Ik ontvang graag van jou een PB met de e-mail adressen waarbij je de foutmelding krijgt. Als je op mijn naam drukt kan je mij een privébericht sturen. Ik hoor graag van je zodat we dit kunnen oplossen!
Hey
Goede vragen die je stelt. Het probleem wordt nu onderzocht door het disturbances team. Working on it!
Geweldig Cas, zo werken we gestaag naar een oplossing toe. Bedankt voor de informatie, alleen al weten dat er specifiek aan gewerkt wordt zorgt immers al voor meer begrip bij de klant :)
Dank jullie wel voor de reactie, ik hoop dat het nu snel opgelost kan worden.
Ik heb intussen het probleem mailadres naar de PB van Cas gestuurd.
Intussen kan ik weer mailen naar het bewuste mailadres.
Ik hoop dat andere mensen hier ook bij gebaat zijn.
Hoi
Bedankt voor jouw update! Goed om te horen dat het nu weer werkt. Als je meer vragen hebt dan weet je ons te vinden. De Community staat voor je klaar!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.