beantwoord

E-mailaccount wordt stopgezet

  • 17 August 2022
  • 4 reacties
  • 2556 x bekeken

Ik heb op 18-2022 een e-mail ontvangen met het bericht dat mijn tele2 e-mailaccount binnenkort wordt opgeheven, omdat ik een tijdje terug mijn Tele2 abonnement voor thuis zou hebben opgezegd.

Het klopt dat ik geen Tele2 abonnement heb. Jaren geleden heb ik een Tele2 abonnement gehad en dat heb ik destijds opgezegd. Ik kreeg toen te horen dat ik het e-mailadres kostenloos kon behouden. Daar was ik erg blij mee en dit gaat al jarenlang goed. Het verbaast me dat dit e-mailaccount nu opeens opgeheven gaat worden. Dit lijkt mij een vergissing. Graag hoor ik of dit inderdaad op een misverstand berust.

icon

Beste antwoord door Des2000 18 August 2022, 08:28

Bekijk origineel bericht

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

Het is geen vergissing.

Indien je geen actief tele2 thuis abonement hebt  ( internet en of bellen en of  televisie ) dan kan het zo zijn dat je e-mail adres van tele2 wordt opgeheven.

In mail staat als ik het goed heb een termijn van 6 maand.

Ik kan het goed begrijpen dat een provider van al deze losse mail adressen af wil. Ze kosten alleen maar geld en het levert niets op.

De boxen van tele2 zijn ook maar heel klein, ik meen 30 mb.

Het advies wat ik je kan geven in neem een provider onafhankelijk mail adres zoals gmail of outlook of iets anders.

 

Als je een mail adres van de provider gebruikt en je gaat weg bij de provider heb je officieel nog 180 dagen om je mail over te zetten.

Greetzz

Des

 

Dank je wel voor het meedenken, Des2000, maar ik zou graag een reactie krijgen van een medewerker van Tele2. Destijds toen ik mijn tele2-account heb opgezegd werd mij verzekerd dat ik mijn e-mailadres kon houden. Dat is ook jaren en jaren goed gegaan, maar nu wordt me verteld dat ze het e-mailadres gaan afsluiten. Als ik dat destijds had geweten, dan had ik toen wel een ander e-mailadres (bv Gmail genomen). Nu is mijn e-mailadres van Tele2 overal bekend en is het een enorme klus om aan al die organisaties mijn nieuwe e-mailadres door te geven. Ik word hier dus niet vrolijk van. Lijkt me niet dat ze zomaar mijn e-mailadres kunnen afsluiten.

Graag ontvang ik een antwoord op mijn vraag door een medewerker van Tele2.

Reputatie 6
Badge +7

Ik kan je helaas vertellen dat Des2000 gelijk heeft in deze kwestie.

Een advies wat destijds werd gegeven kan natuurlijk niet permanent gelden, een frontoffice medewerker weet niet wat het bedrijf van plan is in de komende jaren. Zaken veranderen, ook op provider-email gebied. ELKE provider zegt deze op 6 maanden na opzegging, zo'n extraatje is niet rendabel, er zijn nooit kosten in rekening gebracht voor het e-mailadres, maar deze neemt wel plek in beslag op de server.

Reputatie 7
Badge +12

Dat de email adressen zonder abonnement langer dan wettelijk verplicht zijn aangehouden geeft helaas geen rechten op eeuwig behoud hiervan. Dat geldt eigenlijk voor iedere gratis dienst. Je hebt geen enkele overeenkomst waar je het bedrijf aan kunt houden. Mijn advies, neem een provider onafhankelijk email adres, liefst met een eigen domeinnaam zodat je zelf een hosting provider kunt selecteren waar je op dat moment je email kan laten landen.  En je email kan verhuizen als deze hosting provider stopt.

Reageer