beantwoord

E-mailaccount geblokkeerd

  • 5 June 2023
  • 21 reacties
  • 655 x bekeken

Mijn account leeuw32@tele2.nl is opeens geblokkeerd. Ik had tele2 gebeld hij zei omdat ik niet actief ben op mijn webmail. Ik gebruik webmail om de inbox leeg te maken. Hij zei dat er een foutmelding staat bij webmail en dat hij er niks aan kan doen. Ik gebruik jaren deze account email nooit problemen. Hij zei ik kan deze niet meer gebruiken. Geen email of brief gekregen zo hoe kan dit. Heel de dag zonder mail krijg geen hulp van tele2. Ik gebruik outlook op mijn mobiel al voor jaren en nu ineens blokkeren jullie deze account waar belangrijke post komt. Ik wil de account leeuw32@tele2.nl behouden.

icon

Beste antwoord door Floor109 5 June 2023, 17:22

Bekijk origineel bericht

21 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Shanity , welkom bij de community. 

Even een eerste belangrijke vraag, ben je nog klant bij Tele2 met je vaste internet lijn? Dus ontvang je de facturen van Tele2 vast internet ook op dat email adres?

Ja ben nog klant bij tele2 en ja heb vast internet mijn factuur komt op die email leeuw32@tele2.nl binnen.

Reputatie 6
Badge +7

Ik zie dat leeuw32@tele2.nl gekoppeld staat aan een oud abonnement/adres. Om deze reden is deze dus afgesloten, als het goed is heb je een soortgelijk mailtje gehad:

Tevens stopt de @tele2.nl sowieso, zie onderstaand topic.

Zijn er nog belangrijke mails die je écht nog nodig hebt?

Had er lang geleden voor gebeld toen zeiden ze dat ik de brief kon negeren hoe kan dat gekoppeld zijn met een oud adres omdat dat een foutieve melding was vanuit tele2.  Ik heb internet niet eens opgezegd zo hoe kan de email opeens stoppen. Mijn factuur komt op die email.

Reputatie 6
Badge +7

Klopt het dat je in 2018 verhuisd bent? Je hebt destijds een nieuwe gebruikersnaam/email gekregen bij je nieuwe adres, leeuw32@tele2.nl staat gekoppeld aan het oude adres en abonnement uit 2017/2018 wat destijds is opgezegd bij de verhuizing. Dit kunnen we in ieder geval niet veranderen.

Het email-adres word in ieder geval binnenkort volledig verwijderd.

Nou ja had geen abonnement toen opgezegd had het meegenomen naar de nieuw adres slaat nergens op dat de email leeuw32@tele2.nl geblokkeerd wordt. En nu komen jullie ermee slaat echt nergens op. Ik ga klacht indienen iedereen kent deze email hoe moet ik dan email gebruiken stelletje. Ik heb vandaag meer dan een half uur moeten wachten aan de telefoon en hij zei dat ik een ander email heb met mijn naam dan kan die toch worden opgezegd dan leeuw32@tele2.nl. Ik gebruik voor jaren leeuw32@tele2.nl heel de dag had ik geen toegang nou vergoed dat maar. Klopt gewoon niks van. Ik betaal vast voor internet en kan niet eens de mail gebruiken????. Denk je dat ik nog klant blijf als het zo gaat.

Reputatie 7
Badge +12

BIj een nieuw huisadres hoort helaas een nieuw email account. Ze stoppen helemaal met email dienstverlening. Degene die niet aan actieve accounts zijn gekoppeld eerst, maar alles daarna volgt.

Voor alternatieven zie dit bericht. Je kunt kosteloos opzeggen, maar mijn advies is om niet weer een nieuw provider adres te gebruiken. Dat vervalt dan zo ie zo weer als je ooit nog eens overstapt. Naast de alternatieven in dat gelinkte bericht kun je ook een eigen domeinnaam met email hosting denken. Jouw domeinnaam wordt jouw 'eigendom' en via de Stichting Internet Domeinnaam kun je dit domein ook verhuizen naar een andere email hosting dienst. Dit allemaal kost een paar euro per maand. 

 

Ik had tele2 gebeld hij zei dat ik mijn ander email kan gebruiken. Hij zou de gegevens toesturen.  Zo wat praat je.  Ik had het van mijn oude adres meegenomen naar mijn nieuw adres had niks opgezegd.

Reputatie 6
Badge +7

Een abonnement “meenemen” betekent dat het oude adres word opgezegd en dat er op het nieuwe adres een nieuw abonnement wordt aangevraagd.

Je kunt inderdaad dit andere mailadres gebruiken die mijn collega heeft opgestuurd, maar dan zit je over een half jaar met hetzelfde probleem als Tele2 dit mailadres ook verwijdert.

Hoezo gaan de emails weg ik krijg de factuur via mijn email. Ik betaal voor 2 emails waarom gaan de emails weg??. Wat is dit voor provider. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Shanity, ik snap dat je ervan schrikt dat je je e-mailadres (binnenkort) niet meer kunt gebruiken. Echter geven Floor en Eric je correcte informatie en goede oplossingen, dus neem de informatie die ze geven wel serieus. Ik verwacht ook dat je op een normale toon op ze reageert. Zij hadden hem ook al met je gedeeld, maar ik deel hem graag nog een keer met je. In dit topic lees je meer over het stopzetten van onze webmail.

Ik wil in mijn tele2 kan mijn gegevens niet  inzien wil overstappen kan dat geregeld worden zo stuur mij de inlog gegevens Is er storing bij tele2

Reputatie 6
Badge +7

Je betaalt niet voor de e-mailadressen en hebt dit ook nooit gedaan, dit is altijd een extra'tje geweest naast het abonnement.

Bijna elke andere provider stopt zijn mail 6 maanden nadat het abonnement beëindigd word, je kunt het beste een onafhankelijke email namen zoals Eric suggereert, zoals gmail, hotmail, live of outlook. Of een eigen domeinnaam waar je zelf kunt kiezen wat er achter de @ staat.

Als je niet kunt inloggen op Mijn Tele2, moet je zelf een nieuw wachtwoord aanvragen, die mogen wij je niet opsturen.

Wachtwoord reset kan via deze link: https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/wachtwoordVergeten.html

Hoe kan dat er nu bij mijn tele2 staat dat ik geen klant ben heb niks opgezegd???

 

Reputatie 6
Badge +7

Omdat je probeert in te loggen met leeuw32, zoals eerder is aangegeven staat die niet gekoppeld aan je huidige Tele2 abonnement, maar aan een oud abonnement uit 2018.

Om in te loggen op Mijn Tele2 moet je de gebruikersnaam gebruiken die mijn collega je heeft opgestuurd.

Hoe kan ik nu in mijn tele2 komen.? Als de pagina zegd ben geen klant. Wat zijn mijn inlog gegevens dan.

Reputatie 6
Badge +7

De gebruikersnaam staat in de mail van mijn collega, ik kan hem hier plaatsen als ik toestemming krijg van jou.

Het wachtwoord moet je zelf resetten met de “wachtwoord vergeten” optie, die kunnen we je niet doorgeven.

Kan je beter naar mijn mobielnummer sturen die bij jullie bekend staat. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik zal hem via privébericht naar je sturen.

Beste Floor,

 

Mij is hetzelfde overkomen. Mijn email is afgelopen donderdag plots geblokkeerd. Ik schijn wel eerder bericht te hebben gekregen dat het zou worden opgeheven maar heb dat niet opgemerkt. Nu is het dus zonder waarschuwing geblokkeerd. Ik mis nu mail van enkele dagen waar ook belangrijke berichten tussen zitten. Zou u voor mij ook de mail tijdelijk kunnen deblokkeren zoals u bovenstaand beschrijft? Desnoods 1 dag zou me in staat stellen de mails veilig te stellen en een nieuw mail-adres te activeren.

Mvg, Barend

Reputatie 6
Badge +7

Hallo Barend,

Je zit nu in een topic van iemand anders, dus ik zal je even een privé bericht sturen.

Reageer