beantwoord

certificaat versatel server verlopen?

  • 6 June 2020
  • 8 reacties
  • 1128 x bekeken

Op mijn imac krijg ik bij het opstarten van Mail de volgende melding:

 

 

Ik gebruik een zonnet en een versatel adres. Het certificaat is blijkbaar verlopen maar als ik op “ga door” klik komt alles wel gewoon binnen. Is dit slordigheid van Tele2 of wil men daar van deze adressen af?

icon

Beste antwoord door pipodeclown 9 June 2020, 23:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het is ook in je eigen belang om een ander email adres te gaan zoeken. Tele2 is goed in internet access diensten, maar email is een gratis bijproduct wat bedoeld is om de factuur te sturen. Een hele kleine mailbox is een voorbeeld van de beperkte mogelijkheden.

Goeie suggestie inderdaad. Maar geen antwoord op mijn vraag.

Kan wellicht een van de moderators van Tele2 hier even op antwoorden?

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb geen probleem met de pop3 server en gebruik ook SSl. Je moet het probleem toch lokaal zoeken. Dit is geen algemeen certificaat issue.

Reputatie 7

Ik denk dat je beveiligingsniveau te hoog staat ingesteld.

eric en pipo bedankt voor de reacties. Jullie hebben gelijk denk ik want op mijn iphone komt de mail gewoon zonder probleem binnen. Alleen….. ik heb niets gewijzigd in de instellingen van m’n mac de laatste tijd.

Nog suggesties?

Reputatie 7

Wellicht een update gehad? Ik ben niet thuis is Mac computers, maar ik vermoed een optie bij de instellingen van de inkomende mailserver. Misschien kan je een screenshot van jouw instellingen plaatsen zonder daarbij je e-mailadres of andere privé gegevens te tonen?

Als je op "Toon certificaat" klikt of op het slotje links bovenin de adresbalk dan zie je wat er met het certificaat aan de hand is, of deze daadwerkelijk verlopen is.

Is dat het geval dan wordt je verbinding als ik onveilig gezien, en het zal niet de eerste keer zijn dat Tele2 een certificaat heeft laten verlopen.