Skip to main content

Kreeg vandaag een mail van Tele2 met de mededeling dat in januari 2024 ons mailadres van Tele2 komt te vervallen. Of we maar even een vervangend mailadres willen aanmaken. Lekker makkelijk. Leg de poffer maar bij de klant. Vanaf begin Tele2 klant van deze aanbieder geweest en al die tijd hetzelfde mailadres aangehouden. Staat bijvoorbeeld ook al eeuwenlang op het briefpapier en de visitekaartjes. Ook tig abonnementen en registraties. Tele2 maakt zich er wel erg makkelijk vanaf. Los van de hoeveelheid werk (uitzoeken waar Tele2 als registratie is gebruikt), het risico dat er aan onze kant zaken mis gaan en de kosten kan Tele2 ook aanbieden in 2024 de mail automatisch te forwarden naar een door de klant opgegeven mailadres. Geeft in ieder geval wat meer lucht.

Wij zijn gelukkig in staat een nieuw mailadres te maken en uit te zoeken hoe we onze oude email, contacten etc. kunnen overzetten naar Gmail. Er zijn echter genoeg mensen die dit niet kunnen en het nu zelf mogen gaan uitzoeken……..

Al deze jaren hebben we om bovenstaande redenen Tele2 als provider voor vaste telefonie en internet aangehouden. Wilden geen gedoe met het mailadres. Inmiddels is hier al geruime tijd glasvezel met hoge snelheid beschikbaar. Vaste telefonie neemt ook steeds verder in belang af. Ik vrees dat voor ons het einde van de relatie met Tele2 in zicht komt…..

Precies waarom in dat artikel wordt geadviseerd om een provider onafhankelijk email adres te kiezen. Je hebt na ontvangst van dit bericht nog 7 maanden om je email over te zetten, dus het is werk, maar komt met meer mogelijkheden en vrijheden.

Mijn tip, kijk ook eens naar een eigen domeinnaam met email hosting. Dan heb je ook geen last van hoe Gmail zich steeds verder ontwikkeld als meelezen met jouw mails en daarop advertenties aanbieden.. zo'n persoonlijke email oplossing heb je al voor een paar euro per maand.


Ik snap de frustratie, helemaal als je al zo lang het mailadres hebt. Maar Tele2 blijft een provider voor internet, televisie en vaste telefonie. Niet voor e-mail/domein hosting, daarvoor zijn er tal bedrijven die zich daarin wel specialiseren.

In 2024 een forward instellen op de mail is ook niet een oplossing want dan moet Tele2 de email servers alsnog online houden.

Wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld een vakantiebericht instellen op je webmail, waarin je aangeeft dat je een nieuw mailadres heeft. Dan krijgt iedereen die jou een mail stuurt een bouncemail met die melding.


Reageer