Kreeg vandaag een mail van Tele2 met de mededeling dat in januari 2024 ons mailadres van Tele2 komt te vervallen. Of we maar even een vervangend mailadres willen aanmaken. Lekker makkelijk. Leg de poffer maar bij de klant. Vanaf begin Tele2 klant van deze aanbieder geweest en al die tijd hetzelfde mailadres aangehouden. Staat bijvoorbeeld ook al eeuwenlang op het briefpapier en de visitekaartjes. Ook tig abonnementen en registraties. Tele2 maakt zich er wel erg makkelijk vanaf. Los van de hoeveelheid werk (uitzoeken waar Tele2 als registratie is gebruikt), het risico dat er aan onze kant zaken mis gaan en de kosten kan Tele2 ook aanbieden in 2024 de mail automatisch te forwarden naar een door de klant opgegeven mailadres. Geeft in ieder geval wat meer lucht.
Wij zijn gelukkig in staat een nieuw mailadres te maken en uit te zoeken hoe we onze oude email, contacten etc. kunnen overzetten naar Gmail. Er zijn echter genoeg mensen die dit niet kunnen en het nu zelf mogen gaan uitzoeken……..
Al deze jaren hebben we om bovenstaande redenen Tele2 als provider voor vaste telefonie en internet aangehouden. Wilden geen gedoe met het mailadres. Inmiddels is hier al geruime tijd glasvezel met hoge snelheid beschikbaar. Vaste telefonie neemt ook steeds verder in belang af. Ik vrees dat voor ons het einde van de relatie met Tele2 in zicht komt…..