beantwoord

Automatisch Outlook inbox legen na upload

  • 26 November 2022
  • 6 reacties
  • 146 x bekeken

Mijn mails worden automatisch naar Outlook overgezet/doorgestuurd, waardoor ik mijn Tele2 webmailbox weleens vergeet -op tijd- te legen. De webmailbox loopt dus regelmatig vol en dan worden alle nieuwe mails geblokkeerd. 

Is er een mogelijkheid de overgezette/doorgestuurde mails AUTOMATISCH uit mijn Tele2 Webmail inbox te verwijderen, zodat ik geen overvolle meer kan krijgen ?

Alvast bedankt !

Twan

icon

Beste antwoord door eric 26 November 2022, 21:33

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je in de webmail van Tele2 een forward hebt geplaatst zal de mail niet vanzelf verdwijnen. Je kunt ook de ontvangende mailserverice de mail laten ophalen via pop3 en dan instellen dat nadat een mail is opgehaald deze moet worden verwijderd. 

Allereerst bedankt voor jouw antwoord…

Ik zou alleen niet weten hoe je dat moet instellen bij Outlook; bij ‘instellingen’ kom ik wél de term POP tegen, maar niet POP3. Ook staat daar nergens de optie dat je je opgehaalde mail automatisch kunt laten verwijderen…

Heeft iemand een idee…?

Alvast bedankt ! Twan

 

 

Reputatie 5

Hi Twan,

Je hebt IMAP en POP3. IMAP synchroniseert de mail op alle plaatsen (verwijder je iets op je mobiel, dan is hij op de desktop ook verwijderd. POP3 haalt de mail op en verwijderd deze daarna van de server, de mail blijft dan lokaal opgeslagen staan. Dus als je POP selecteert in je mail programma dan worden de e-mails ook direct van de server verwijderd.

Hey Naud;

Bedankt zover…

Probleem bij mij is dus dat ik 'POP’ heb ingesteld, maar dat de mail op de server NIET wordt verwijderd...zie hieronder mijn instellingen bij Outlook.

 

Reputatie 5

Hi Twan,

Dit zijn de instellingen van je Outlook e-mailadres zelf. Wat volgens mij wel kan, is dat je Outlook ook je e-mail van Tele2 laat ophalen. Dan heb je het gescheiden en maak je ook direct je Tele2 mailbox leeg als dat nodig is. Je moet hoe dan ook een programma de mails van de Tele2 server op laten halen om hem ook leeg te kunnen maken, enkel doorsturen laat de mail helaas staan.

Thanks zover…

Beetje bij beetje wordt het al wat helderder voor mij, maar ik  ben er nog niet...

Ik zou verwachten dat er dan ergens een vinkje aan te vinken valt waarmee je dat eenvoudig in kan stellen, maar dat 'vinkje’ lijkt gevlogen in Outlook.

Ik denk dat ik maar eens een ICT-er op mijn werk ga vangen om deze ‘vink’ te vinden...

Maar mocht er iemand nog een suggestie hebben, dan hou ik me aanbevolen !

Gegroet, Twan

Reageer