beantwoord

550 Sorry, we do not accept connections from you (hetzelfde probleem een jaar later)

  • 13 December 2022
  • 2 reacties
  • 58 x bekeken

Voor een wandelverening verstuur ik maandelijks een nieuwsbrief via Mailchimp.
Van de 218 ontvangende mailadressen is er een (1) mailadres waarvoor de maandelijkse nieuwsbrief gebounced wordt (soft bounce).
Het is een mailadres van tele2 (het is het enige mailadres van tele2 in ons ledenbestand).
Het probleem deed zich voor begin oktober 2022 en begin december 2022. In november is de nieuwsbrief goed ontvangen. Het lijkt een onregelmatig voorkomend probleem. 

Een jaar geleden heb ik ook al op dit forum hulp gevraagd voor dit probleem. Nadat ik alle gevraagde informatie had doorgestuurd, heb ik daarna niets meer van jullie gehoord.

Sinds ongeveer februari dit jaar heeft het probleem zich niet voorgedaan. Misschien dat er in die tijd door tele2 iets is gewijzigd? Dat zou kunnen, maar daar ben ik niet over geinformeerd.

Maar nu, ongeveer een jaar later, doet het probleem zich weer voor.
Daarom vraag ik wederom of iemand van Tele2 kan kijken wat de oorzaak is. Als wij aan onze kant iets kunnen doen, dan hoor ik dat graag.

Het bouncereport in Mailchimp geeft de volgende reden:

<xxxxxx@tele2.nl>: host mx10.se.isp-net.nl[82.215.18.99] said: 550 Sorry, we
    do not accept connections from you. (in reply to RCPT TO command)

Hoe kan dit worden opgelost?

Met vriendelijke groet, Miriam

P.S.
De link naar de vorige post van ongeveer een jaar geleden is deze:
 

 

icon

Beste antwoord door Des2000 13 December 2022, 23:02

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

 @Marciano van Tele2 

Graag je hulp.

TS, 

Lees onderstaand topic even door.

 

 

Greetzz 

Des

Reputatie 7
Badge +12

Hey Miriam, niet leuk om te horen dat je deze melding ontvangt, maar dat gaan we direct voor je oplossen! Goede tip van @Des2000 , kijk even in het topic dat hij heeft gestuurd. Hier staat handige extra info over hoe of wat.

Stuur me even een privébericht met de volgende gegevens;

  • E-mailadres en IP-adres waar je vandaan mailt
  • E-mailadressen en/of IP-adressen van degenen die de mail niet ontvangen
  • Datum/tijd wanneer de mail ontvangen hadden moeten worden

Let op, de mail moet maximaal 5 dagen geleden verstuurd zijn, anders kunnen wij hem niet terugvinden. Is de mail langer dan 5 dagen geleden gestuurd? Stuur hem dan eerst even opnieuw.

Ik zie je berichtje graag verschijnen! 😄

Reageer