Skip to main content
beantwoord

550 Sorry, we do not accept connections from you.


Postverdeler

Goedemiddag,

Sinds kort zie ik dat mails vanaf 2 specifieke IP-adressen bouncen met bovenstaande error.

Bijvoorbeeld:

Remote-MTA: dns; mx10.se.isp-net.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 Sorry, we do not accept connections from you.
Status: 5.0.0
Action: failed
Final-Recipient: rfc822; ***********@tele2.nl
Last-Attempt-Date: Fri, 14 May 2021 13:20:08 +0200

Dit gebeurt alleen op 2 specifieke IP-adressen en alleen bij adressen @tele2.nl en @inter.nl.net. 

Wat is hiervan de oorzaak en hoe kan het worden opgelost?

Beste antwoord door Postverdeler

Hallo @Cas van Tele2 

De situatie is opgelost. Dat is heel fijn en daarvoor dank ik je. Zou je ook nog informatie kunnen delen over de oorzaak? Zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het in de toekomst niet nog een keer gebeurd. Alsvast bedankt.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Postverdeler
  • Auteur
  • Blijvertje
  • 22 reacties
  • 14 mei 2021

Misschien wel nuttig om te vermelden dat het gaat om:

  • 91.197.72.153
  • 91.197.72.155

Postverdeler
  • Auteur
  • Blijvertje
  • 22 reacties
  • 17 mei 2021

Situatie duurt voort. E-mails vanaf 91.197.72.153 en 91.197.72.155 bouncen bij ontvangers met een tele2.nl-adres en bij ontvangers met een inter.nl.net-adres.

Wie kan helpen dit issue op te lossen?


Forum|alt.badge.img+2
  • Oud Moderator
  • 870 reacties
  • 17 mei 2021

Hallo @Postverdeler,

Welkom op de Community! Ik help je meteen verder met het @tele2 e-mailadres dat bounced.

Het kan meerdere redenen hebben dat jouw e-mail bounced als je naar het Tele2 adres een e-mail stuurt. Het kan gebeuren dat het ip-adres op de spam lijst terecht is gekomen. Ik maak hier een melding van en dan wordt dit meestal opgelost! 

Als je hier meer vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!


Postverdeler
  • Auteur
  • Blijvertje
  • 22 reacties
  • 17 mei 2021

Hallo @Cas van Tele2 

Dank voor je reactie. Een aantal vragen heb ik inderdaad nog wel. Wanneer verwacht je dat het is opgelost? Dat is namelijk nog niet het geval. Daarnaast ben ik natuurlijk erg benieuwd naar de reden van de schijnbare blocklisting van deze 2 IP-adressen. Ik zou graag, als het nodig blijkt, maatregelen nemen om een herhaling in de toekomst te voorkomen.


Postverdeler
  • Auteur
  • Blijvertje
  • 22 reacties
  • Antwoord
  • 19 mei 2021

Hallo @Cas van Tele2 

De situatie is opgelost. Dat is heel fijn en daarvoor dank ik je. Zou je ook nog informatie kunnen delen over de oorzaak? Zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het in de toekomst niet nog een keer gebeurd. Alsvast bedankt.