beantwoord

550 Sorry, we do not accept connections from you.

  • 13 July 2020
  • 57 reacties
  • 2054 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

57 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dit ziet een moderator helemaal niet staan. 

Dit topic staat al 19 dagen als beantwoordt.

Wtkk kan beter een eigen topic openen. 

Eigenlijk is het dan ten onrechte als beantwoord gemarkeerd, zeker als je weet dat er partijen zonder aanwijsbare oorzaak op een spamlijst komen en je dus al van te voren weet dat je niet met zekerheid kunt zeggen dat het probleem met het verwijderen van een paar IP's niet opgelost zal zijn.

Eens, dit is nog niet opgelost. Ik zie dat er meerdere draadjes over dit onderwerp zijn. Als die steeds worden gesloten zonder het eigenlijke probleem op te lossen, blijf je bezig... Ik heb Rox ook via PB de gevraagde gegevens opgeleverd in de hoop dat daar wat mee gedaan wordt, maar tot op heden daar ook nog geen reactie op gehad. Kan natuurlijk nog met de vakantie te maken hebben...

Helaas staat in de forumvoorwaarden dat op ongevraagde PB berichten aan moderators niet gereageerd wordt. Pas als een moderator jou vraagt om een PB te sturen zal deze daarop reageren.

 

Toch maar even een eigen topic aanmaken dan @wtkk ? Ik wou dat het wat soepeler kon lopen hier maar in de praktijk moet je nog wel eens vasthoudend zijn om je probleem opgelost te krijgen in deze moderne digitale tijden . 

Ik wilde niet te veel forumvervuiling veroorzaken, maar ik heb inderdaad toch maar even een eigen topic aangemaakt.

Reputatie 2

@Rox van Tele2 Een andere server van ons wordt nu ook geblokkeerd.
Kunnen we hiervan de gegevens ook toesturen, zodat deze blokkade ook opgeheven kan worden?

Mvg

@wvmx  ik zie dat op dit moment vooral @Cas van Tele2 zich hier met het 550 probleem bezig houdt, misschien kan hij je hier helpen :)

Reputatie 2

@Cas van Tele2 kan ik de gegevens ditmaal naar jou sturen?
Onze klanten wachten op een oplossing, en ik vermoed dat jullie klanten op emails wachten.

Reputatie 7
Badge +12

Ik adviseer medeklanten altijd om een ander email adres te gebruiken als je wat meer zekerheid wilt om email te ontvangen. Tele2 is een internet access provider, email kun je beter bij gmail of outlook onderbrengen. Dan is er ook geen lock-in aps je nog eens wilt veranderen van access.

Moeten al die klanten die de mails van de TS niet ontvangen over naar Gmail?

Reputatie 7

Moeten al die klanten die de mails van de TS niet ontvangen over naar Gmail?

Alleen de ‘medeklanten’, dan komt de mail van TS (dus vanuit Gmail) bij anderen ook gewoon aan.

Of misschien moet tele2 zijn wettelijke verplichtingen eens nakomen en ervoor zorgen dat de e-mail die ze bij een internet connectie horen te leveren het ook daadwerkelijk doet. Dan komen de mails ook gewoon aan. Zal ik het hier anders ook nog eens een keer allemaal uitleggen?

 

Ik doe het wel even kort. De e-mail hoort te werken. Als de schuld niet bij de klant ligt, (en dit is allang bekend dat dit niet zo is) dan hoort tele2 dit gewoon op te lossen. Dit kan niet gewoon zo maar maanden door sudderen. Het wordt nu echt tijd dit binnen een redelijke termijn op te lossen, en als de experts van zonnet dit niet kunnen, wordt het tijd voor tele2 om hun e-mail bij een ander onder te brengen.

Reputatie 7
Badge +12

Moeten al die klanten die de mails van de TS niet ontvangen over naar Gmail?

Als deze mensen wat meer zekerheid over hun e-mail willen hebben wel.  Ik zou me geen raad weten als e-mail niet werkt. Daarom heb ik een eigen domein met bijbehorende email server/service. Beter dan hopen dat het ooit goed komt met zonnet.

Ik ben in ieder geval met eric eens dat hopen dat het goedkomt met zonnet zo langzamerhand een doodlopende weg begint te lijken.

Gelukkig heeft zonnet zich losgeweekt van tele2, dus nu bied zich de kans aan voor tele2 om zich aan een meer professionele e-mail provider te gaan binden, waardoor ze zich weer aan haar verplichtingen naar de consument kan houden zoals vastgelegd door de autoriteit consument en markt. Zorg ervoor dat de mail voor tele2 klanten weer naar behoren werkt!

Reputatie 7

Uiteraard zou het moeten werken, dat spreek ik niet tegen. Echter zou ik nooit met e-mail afhankelijk willen zijn van een nogal rammelende kwaliteit van de service. Ook wil ik provider onafhankelijk blijven. Daarom gebruik ik al jaren een Outlook e-mailadres, nooit problemen mee. Ik laat Outlook in de cloud het e-mailadres via pop3 bij mijn huidige provider ophalen. Die mailbox van mijn provider gebruik ik alleen om post van de provider te ontvangen en meteen met Outlook op te halen, zodat die mailbox ook nooit volloopt.

Ik heb helaas wel een probleem met een g-mail account. Helaas heeft google voor mail problemen nog minder opties dan zonnet. Ze hebben namelijk alleen maar FAQs en guides beschikbaar als helpdesk, en helemaal geen enkele contact optie. Mijn probleem staat niet vermeld in die guides en FAQs, en dan sta je als g-mail klant dus met compleet lege handen Ik heb 2 maanden terug wel van de technische dienst van tele2 een telefoonnummer van google gekregen, maar daar werden ze nogal boos dat ik als gewoon gepeupel daar zomaar heen belde. (bleek wholesale kanaal te zijn)

Mijn outlook/microsoft is 2 keer gehacked al. De laatste keer hebben ze mijn profiel afbeelding veranderd en deze kreeg ik niet meer gewijzigd. Ook voor dat probleem was het onmogelijk directe support te krijgen, en de profiel afbeelding heeft er uiteindelijk meer dan 8 jaar opgestaan. Wel een afbeelding van dien aard dat ik deze nooit als mail heb kunnen gebruiken.

 

Ik begrijp dat jullie je providermail niet als hoofd mail adres gebruiken. Velen doen dit echter wel. Om nu een verzender/provider van mail hier nu te gaan vertellen dat zij geadresseerden (wiens persoonsgegevens zij niet eens kennen) maar moeten gaan vragen een ander mail adres te gaan gebruiken vind ik eigenlijk best wel ver gaan hoor. En hoe moeten ze dat gaan vragen? De provider kent waarschijnlijk niet eens meer dan de e-mail adressen van de geadresseerden, en laat de mail nu net zijn wat niet aankomt. Postduifjes naar de e-mail adressen sturen met het verzoek een andere mail te gaan gebruiken dan maar? Dit is toch geen oplossing jongens.

Reputatie 7

Gehackt worden (of in fishing trappen) van je mail ligt met de beveiliging van Microsoft of Google niet aan de provider, maar aan de gebruiker. Ik kan ook nog begrijpen dat dit gebruikers overkomt, die hackers doen hun best om niet op te vallen. Aan de andere kant heb je ook allerlei gebruikers waarbij de een wat meer kennis heeft dan de ander. Bij Microsoft heb ik de extra beveiliging aan staan, waardoor hacken minder makkelijk kan voorkomen en ik ook na een hack poging zelf de boel kan resetten. Die kwaliteit gaan die grote partijen juist erg ver in, zonder dat direct contact nodig is. Zaken als spamfilters en blacklisting zijn van superieur niveau aangezien zij ook zeer veel zakelijke gebruikers hebben. Zij gaan inderdaad geen telefonische support op een gratis dienst geven, maar die is ook niet nodig. En verder ben ik vrij om van provider te wisselen, zonder gevolgen voor mijn e-mail. 

Het is niet DE oplossing, maar EEN oplossing die veel klanten gebruiken. Ervaringen en tips als deze delen behoort tot de doelstellingen van het forum. Wellicht dat de e-mail dienst kwalitatief beter wordt wanneer ook die dienst technisch is geïntegreerd met T-Mobile, zodat het op wat grotere schaal kan worden gemanaged.

De microsoft account zat destijds aan een oude xbox gekoppeld. Helaas stond de xbox in die tijd maar een beperkt aantal karakters toe voor wachtwoorden, dus kon de account gewoon binnen een paar minuten gekraakt worden toen de software daarvoor steeds sneller werd, ongeacht hoe 'goed’ het wachtwoord was. Een probleem wat hardwarematig vastlag in de xbox, dus zeker wel bij microsoft lag.

Ben met je eens dat het EEN oplossing van klanten kan zijn, maar je praat in dit topic niet met een klant, maar met een mail provider die helemaal niet in direct contact staat met de geadresseerden van zijn klanten, en het zijn die geadresseerden die de zonnet/versatel/tele2 klanten zijn. Voor deze provider is het hele stap maar over naar g-mail/outlook verhaal natuurlijk geen oplossing, want hij kan ivm privacy de geadresserden van zijn eigen klanten helemaal niet bereiken of achterhalen.

Alleen tele2 kan hier een oplossing bieden. En die oplossing ligt blijkbaar niet bij zonnet, want die zijn in maanden tijd nog nul komma nul opgeschoten met dit probleem, behalve dan melden dat ze niet weten wat er aan de hand is en dat dit ook niet te achterhalen is. De enig mogelijke oplossing is dan ook voor tele2 om de mail aan een ander uit te besteden die wel van toeten en blazen weet.

 

Reputatie 7

Ik vergelijk inderdaad niet met de verhalen uit de oude doos uit de tijd dat beveiliging overal nog op een totaal ander niveau lag.

Ik gaf aan dat deze oplossing mijn persoonlijke keuze is (en van veel andere gebruikers) en geen oplossing vanuit de provider. Dat hoeft niet herhaald te worden, ik ben immers niet van Tele2.

Dat begrijp ik allemaal wel pipo, maar wvmx is toch helemaal geen gebruiker, wat heeft hij er aan om hier een oplossing voor te stellen die voor wvmx helemaal geen oplossing is. Hij is namelijk geen tele2 klant, hij is een host voor verzenders van mail, die niet naar zonnet/versatel/tele2 kan verzenden. Een oplossing voor ontvangers is geen oplossing voor verzenders. Het is dus geen oplossing in dit topic. Waarom dan daar maar weer hameren op dat iedereen maar tele2 als provider achter zich moet gaan laten?

Bovendien is het sowieso geen echte oplossing natuurlijk. Ik kan ook gewoon alle wijkkasten uit de grond gaan trekken. Dan kan niemand meer mail verzenden, hoef ik me ook niet druk te maken dat mn mail niet meer aankomt. Is ook een oplossing dan toch?  Nee natuurlijk niet, dat zorgt er alleen maar voor dat het probleem omzeild wordt. De mail moet het gewoon gaan doen, en alles wat dat niet als oplossing heeft , draagt alleen maar bij aan het niet oplossen van het probleem. Simpel zat.

 

 

Reputatie 7

Dat begrijp ik allemaal wel pipo, maar wvmx is toch helemaal geen gebruiker, wat heeft hij er aan om hier een oplossing voor te stellen die voor wvmx helemaal geen oplossing is.

Niets, maar er zijn meer mensen (klanten) die topics lezen.

Ja dat is waar..

Ik wou dat er gewoon eens wat gebeurde met de mail nu…. ik heb helemaal geen zin om voor elke niet binnengekomen mail een schriftelijke klacht in te dienen bij tele2, dat gaat me veel te veel postzegels kosten …

Ik strijd hier gewoon lekker verder. Misschien ook maar eens op twitter gaan reageren. Of wat twitter accounts van aandeelhouders gaan opzoeken en daar gaan klagen of zo. Dat heeft al eens eerder geholpen. Hoe publiekelijker, hoe beter in ieder geval. Gebeurt er ooit misschien eens wat. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Zou dan wel in het Duits gaan twitteren... Op het T-Mobile hoofdkantoor spreken ze denk ik niet veel Nederlands.

ja je hebt gelijk. Misschien moet ik hier toch maar voor elke mail die ik niet binnenkrijg afzonderlijk een klacht gaan maken. Of misschien hier net zolang elke dag op zoveel mogelijk plekken in het forum gaan posten tot er iets gebeurt. Ik vind het hier wel leuk, gezellig hier. Misschien moet ik ook maar eens kijken wat ik in alle andere forum secties hier kan betekenen. Goed idee.

Reputatie 2

@Rox van Tele2 @Cas van Tele2 @Erwin van Tele2 @Iris van Tele2 @Henk van Tele2 
Hoewel de boodschap eigenlijk wel duidelijk is, inmiddels, zijn we bereid nog 2 dagen te wachten op een oplossing.
De IP adressen zijn al naar Rox gestuurd.

Horen we binnen 2 dagen nog steeds niets, dan zit er gewoonweg niets op en moeten we deze tekortkoming delen met onze klanten.
Hoewel we tot nu toe terughoudend zijn geweest mbt negatieve uitlatingen, omdat we dit eigenlijk niet netjes vinden, blijven we nu tijd en energie besteden aan jullie nalatigheid en gebrek aan betrokkenheid.
Dit is een terugkerend probleem gebleken en ondanks het feit dat inmiddels bekend is hoe dit verholpen kan worden, blijkt dat we toch wederom weken op een oplossing moeten wachten, en ons moeten blijven inspannen om deze kwestie actief te houden.
Absurd, natuurlijk…

Als er donderdag 9:00 geen oplossing is, sluiten we dit af en communiceren we naar onze klanten dat er geen medewerking van Tele2 is, ondanks het feit dan hun klanten al maanden mails mislopen.