Nog geen van de beloftes, maar wel dit: https://www.nu.nl/mobiel/5826939/t-mobile-sluit-dit-jaar-alle-zeventien-winkels-van-tele2.html
Bladzijde 1 / 1
Dat is jammer voor de winkel personeel, maar niet zo raar.
M.u.v. leuke extra service zoals de Samsung repair point in winkel van Den Haag Spui, was de ervaring in een Tele2 winkel net zo "goed" als toen ze bestelling leverde via de free record shop winkels.
In het kort: medewerkers die niet voorbereid waren om informatie te geven, en gaven gewoon foutieve informatie (zelfs twee keer bij gestaan dus niet alleen van horen zeggen), totaal geen koppeling tussen online en winkel ordering systeem en geen service punt waar je problemen te plaatsen op kon lossen.
M.u.v. leuke extra service zoals de Samsung repair point in winkel van Den Haag Spui, was de ervaring in een Tele2 winkel net zo "goed" als toen ze bestelling leverde via de free record shop winkels.
In het kort: medewerkers die niet voorbereid waren om informatie te geven, en gaven gewoon foutieve informatie (zelfs twee keer bij gestaan dus niet alleen van horen zeggen), totaal geen koppeling tussen online en winkel ordering systeem en geen service punt waar je problemen te plaatsen op kon lossen.
Het verdwijnen van de winkels zal inderdaad geen groot gemis zijn, het gaat me voornamelijk om het beeld dat ontstaat. Bij TM zie ik bijvoorbeeld nog geen verdwijnen van de ‘lock-in’ (oké niet met verschillende diensten, maar wel meerdere abonnementen) en geen verschijnen van een maandelijks opzegbaar optie. Daarnaast verhuist het aanbieden van alle vaste diensten naar TM.
Kortom, marketingtechnisch ziet de consument nu alleen maar de bezuinigingsmaatregelen en houdt de fusie organisatie de kaken stijf op elkaar over de status van mogelijke voordelen voor de consument. Ik snap het bedrijfseconomisch allemaal wel, maar de marketingcommunicatie is weer zo belabberd. Daar was alleen actie toen TM iets van de EC nodig had.
Kortom, marketingtechnisch ziet de consument nu alleen maar de bezuinigingsmaatregelen en houdt de fusie organisatie de kaken stijf op elkaar over de status van mogelijke voordelen voor de consument. Ik snap het bedrijfseconomisch allemaal wel, maar de marketingcommunicatie is weer zo belabberd. Daar was alleen actie toen TM iets van de EC nodig had.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.