Redeem zijn oplichters

  • 1 November 2019
  • 3 reacties
  • 551 x bekeken

Beste,

Een aantal weken geleden heb ik mijn iPhone 7 die nog in perfecte staat was, opgestuurd naar Redeem. Wat toen een goede keus bleek te zijn, omdat ik dacht te kunnen vertrouwen op de beloftes van Tele2, is een ontzettend domme fout geweest. 

Na mijn aanvraag kreeg ik een SMS waarin staat: ‘Beste klant, dank je wel voor je aanvraag om je oude telefoon in te ruilen. Je ontvangt de envelop om je telefoon in op te sturen zo snel mogelijk in de bus! Vriendelijke groet, Redeem.’

Hierbij ontving ik nog een link met de algemene voorwaarden waarin alles ontzettend mooi beschreven wordt, maar waar niks van waar is. Ik heb een envelop ontvangen om mijn telefoon op te kunnen sturen. Dit heb ik gedaan.

Een aantal dagen later ontving ik een SMS waarin staat: ‘Beste klant, we hebben je oude telefoon goed ontvangen. We gaan ‘m nu bestuderen en je hoort van ons binnen 3 werkdagen. Vriendelijke groet, Redeem.’  Waarna ik meteen in dezelfde minuut een andere SMS ontving met: ‘Beste klant, dank je wel voor het inruilen. Je krijgt het afgesproken bedrag binnen 4 werkdagen op je rekening gestort. Vriendelijke groet, Redeem.’ 

Dit bericht heb ik op 17 oktober ontvangen. Het is inmiddels al 1 november en ik heb nog steeds geen geld ontvangen. Ik heb meerdere mails gestuurd naar Redeem, geen gehoor. Ik heb een aantal keren gebeld met Tele2 maar zij blijven maar herhalen dat ze wettelijk gezien niet aansprakelijk zijn en hier niks vanaf weten.

Wel grappig, aangezien het hele forum vol staat met klachten over Redeem. Ik vraag mij af waarom er zoveel klachten zijn en Tele2 er zo luchtig over doet. Ik zou mij ontzettend lullig voelen naar mijn klanten toe.. maar hé dat ben ik. 

Ik wil graag antwoord. Het geld hoef ik al niet meer, ik wil gewoon mijn telefoon terug. Ik hoor graag van jullie hoe jullie dit gaan oplossen Tele2!!! 

Groetjes,

Tessa


 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 kan enkel adviseren om contact op te nemen met Redeem. Zij hebben geen inzicht in de klanten van dat bedrijf. Op het forum staan inderdaad veel topics over dat Redeem niet echt snel reageert. Gelukkig zie je ook al vaak dat uiteindelijk het geld wordt gestort.

Reputatie 7

Voor de provisie die Tele2 opstrijkt mogen ze best nu eindelijk eens met Redeem gaan praten over het oplossen van dit maandenlange gepruts.

Reputatie 6
Badge +2

Hi, welkom op het forum! 

Bedankt voor jouw duidelijke verhaal. Het idee achter Redeem is goed,  zo gaan we de verspilling van bruikbare telefoononderdelen tegen. Dus bedankt voor het opsturen van jouw iPhone.

Vervelend dat Redeem niks meer laat horen en geen geld overmaakt. Ik merk dat het soms veel langer duurt dan de vier werkdagen die zij beloven, ik zoek het graag voor je uit. Ik heb daarvoor jouw gegevens nodig. 

Kan je mij een privébericht sturen met de volgende gegevens :

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas