beantwoord

Overlast buitenlandse nummers (ook VM)

  • 5 July 2019
  • 8 reacties
  • 509 x bekeken

Ik hoorde vanuit de servicedesk dat ik de buitenlandse nummers moet doorgeven op dit forum, waardoor ik gebeld word. Het betreft steeds weer dezelfde Aziatische voicemails (met robotstem) die op mijn telefoon verschijnen. Ik heb de volgende nummer geblokkeerd tot dusver:

  • +31 590812980
  • +31 540069265
  • +31 610376455
  • +31 848239414
  • +31 613767784
  • +31 447023964
  • +31 655594414
Ik word er knettergek van, soms word ik wel 4x per dag gebeld! Als ik opneem (2x gedaan) hoor ik Aziatisch robotgebrabbel. Nu neem ik niet meer op, maar krijg ik hetzelfde gebrabbel op de voicemail.

😖
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 8 July 2019, 15:45

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Het is eigenlijk de bedoeling dat je ze in de onderstaande link door geeft.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/update-uitleg-wangiri-fraude-53854

Tele2 blokeert deze nrs dan.
Het is eigenlijk de bedoeling dat je ze in de onderstaande link door geeft.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/update-uitleg-wangiri-fraude-53854

Tele2 blokeert deze nrs dan.


Yep, daar kwam ik ook op uit. Alleen staat er: "Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt."
Oo0o is dat zo, dan heb ik niets gezegd natuurlijk ;o)
Reputatie 7
Badge +12
Dit zijn gewoon Nederlandse nummers. Tele2 blokkeerd wel eens uitgaande gesprekken naar Wangiri buitenlandse nummers om hoge kosten te voorkomen, inkomend kunnen/mogen ze dat niet.
Maar Nederlandse nummers gaan ze denk ik niet blokkeren.
Dit zijn gewoon Nederlandse nummers. Tele2 blokkeerd wel eens uitgaande gesprekken naar Wangiri buitenlandse nummers om hoge kosten te voorkomen, inkomend kunnen/mogen ze dat niet.
Maar Nederlandse nummers gaan ze denk ik niet blokkeren.


Ja dat viel mij ook op. Wat is hier verder aan te doen?
Reputatie 7
Badge +12
Technische in het netwerk niets. Zelf blokkeren op inkomende gesprekken, en zorgen dat je nummer niet op allerlei sites opgepikt en misbruikt kan worden.
Reputatie 4

Yep, daar kwam ik ook op uit. Alleen staat er: "Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt."


Dit is het juiste topic.

Groet Petra
Reputatie 4
Aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra