Topic Tuesday

Onbeperkt bier en chocolade!

  • 7 September 2021
  • 1 reactie
  • 119 x bekeken
Onbeperkt bier en chocolade!
Reputatie 7
Badge +12

Oneindig veel bier en chocolade, gezellige lunchtentjes, luxe restaurants, oplichters, massagraven, slapeloze nachten en heel veel gezelligheid. Dit was mijn weekend in Brugge!

 

Vorig weekend was ik drie dagen in de hoofdstad van de Belgische provincie West-Vlaanderen; Brugge. Toen ik vrienden en collega’s vertelde dat ik naar Brugge zou gaan was iedereen enthousiast. ‘Ik ben er nog nooit geweest, maar ik hoor dat het echt supermooi is!’ Dit is wat letterlijk iedereen zei en ze hadden gelijk. Het historische centrum, de grachten en de architectuur bewijzen waarom Brugge het Venetië van het Noorden wordt genoemd.

 


 

Dag 1: Vreetzakken verzamelen!

Nog geen 2,5 uur rijden vanaf Den Haag en je bent in een hele andere omgeving (duh). Direct na aankomst was het tijd voor een lekkere lunch bij Li O Lait. De Dressed Chicken Bagel was erg lekker! Gegrilde kipreepjes, pesto en appel met wat sla, een sausje en (zongedroogde) tomaten die ik direct weg heb gegooid.

Na een lange wandeling door het eerste deel van Brugge en een van de kleine parkjes in de stad was het tijd om het hotel de bewonderen. Wij zaten in het Loreto Hotel. Een klein hotel midden in de stad met lieve medewerkers, een mooie hotelkamer, maar verder niet veel speciaals. Het fijne aan dit hotel was vooral de ligging. Alles in Brugge ligt zo dicht bij elkaar, maar vanaf dit hotel waren we binnen 10 minuten lopen bij alle lunchtentjes, restaurants, de boottocht en de bierbrouwerij.

Deze eerste dag hebben we gezellig afgesloten bij Ellis Gourmet Burger! Als je van hamburgers en bier houdt, is dit de plek voor jou. Hier had ik de Ellis Special 2.0 met cheddar, gerookt spek, rode ui, sla, augurk en geheime Ellis special saus. Uiteraard had ik hier ook weer die vieze tomaat weggegooid. Aangezien we alle drie vreetzakken zijn, hadden we ook nog wat finger food gedeeld: Sticky Flower Wings (gepaneerde bloemkool) en Crusty Flaked Chicken (gemarineerde kipstukjes, gepaneerd met cornflakes). Voor mij trouwens geen bier, wel een heerlijke homemade Ice Tea!

 

De reden van de slapeloze nachten. 

 

‘’Veel gesnurk en af en toe wat gehuil.’’

 

Dag 2: Naar de Halve Maan en een boottocht met Gargoyles

Benieuwd naar die slapeloze nachten? Ik sliep met mijn vriendin, vriend en hun dochtertje van 10 maanden op 1 kamer. Niks spannends. Vooral veel gesnurk en af en toe wat gehuil. Na een bescheiden ontbijt in het hotel was het tijd voor onze rondleiding door de bierbrouwerij De Halve Maan.

Erg interessant voor bierliefhebbers! Na de rondleiding kregen we 3 speciale biertjes om te proeven en sloten we dit af met een lunch: Ceasar Salade! Wij waren het er in ieder geval over eens, bij de bierbrouwerij kunnen ze het beter bij de biertjes houden. Nu hoor je me al heel de tijd over bier, maar even voor de duidelijkheid: ik heb amper 1 vol glas op, ik houd namelijk niet zo van bier. Ik heb alleen de speciale biertjes geproefd. :beers:

Na de lunch was het tijd voor een boottocht door de grachten. Deze tour duurde maar 30 minuten, maar gaf veel inspiratie om ook nog eens langs al deze grachten en mooie gebouwen te lopen. Houd je van ‘oude verhalen’? Dan zou ik dit zeker aanraden. Mijn favorieten waren de Gargoyles of the Burghers’ Lodge (Poortersloge). 

In de avond hebben we genoten van een heerlijke maaltijd bij Maximiliaan van Oostenrijk. Mijn aanraders voor dit restaurant: Peperroom steak en broccolisoep!

 

Boottocht door de grachten van Brugge

 

‘’Dit klinkt misschien grimmig, maar dat viel reuze mee.’’

 

Dag 3: Shoppen, chocolade en een massagraf

Op de 3e dag waren we eigenlijk al snel moe. Dagen door de stad rondslenteren, opladen in de hotelkamer, van de ene tent naar de ander, een kindje van 10 maanden entertainen en verzorgen, dat vergt veel energie. Na het laatste ontbijt in de hotelkamer was het tijd om langs alle winkels die nog op ons lijstje stonden te gaan: Een comic store, de beste chocolade- en souvenir winkeltjes (Daya Chocolates). Oja, en onderweg kwamen we naast de grote kerk in het midden van het centrum een massagraf tegen, waar ze een opgraving deden. Dit klinkt misschien grimmig, maar dat viel reuze mee. We zagen wel een aantal botten.

Souvenir shoppen kan bij een weekendje in het buitenland natuurlijk niet ontbreken. Toen ik een Brugge-koelkastmagneetje voor mijn moeder zocht, probeerde iemand me uiteraard op te lichten. Ik zag een leuk magneetje voor 2,50, maar bij de kassa riep meneer vrolijk 4,-! Toen ik aangaf dan maar naar een andere te zoeken, kwam hij me achterna en probeerde hij me nog over te halen voor 3,-. Dacht hij dat we op de Spaanse markt liepen?

Ik zocht verder en kwam in een leuk winkeltje terecht met een hele aardige verkoper, die niks pushte. Hij vertelde vrolijk over Brugge in de winter en hoe mooi het dan altijd is. Hij liet zelfs foto’s op z’n iPad zien, terwijl zijn hondje in de winkel lag te slapen. Hier houd ik van. Gezelligheid en sociaal doen. Hier heb ik dus een mooi magneetje gekocht om het weekend mee af te sluiten!

 

Venetië van het Noorden

 

Ben jij wel eens in Brugge geweest? Zo ja, wat vond jij ervan? Of heb je nog andere tips voor leuke city trips? Laat het me weten! :point_down_tone2::point_down_tone2:


1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

@HajarK @Demi Waren jullie wel eens in Brugge geweest? Zo niet, echt een aanrader voor een gezellig weekendje! :smile:

Reageer