Spring Flings 2022

De beste innovatieve smartphone features!

  • 21 April 2022
  • 0 reacties
  • 48 x bekeken
De beste innovatieve smartphone features!
Reputatie 7
Badge +12

Werelddag van de Creativiteit en Innovatie 2022


Vandaag is het Werelddag van de Creativiteit en Innovatie 2022 en daar sta ik graag even bij stil. Als we kijken naar de nieuwe smartphones die de laatste tijd zijn uitgebracht, mis ik persoonlijk best wat creativiteit en innovatie. Daarom kijken we in dit topic naar mijn 5 favoriete creativit-eitjes en innovaties op het gebied van (smart)phones!
 

 



Over eitjes gesproken. Hoeveel Easter Eggs heb jij trouwens al gevonden op de Community? Houd deze nog even voor jezelf. Over een week is het namelijk tijd om het door jou gevonden aantal Easter Eggs aan ons door te geven en wie weet win jij toffe prijzen! Nu snel door naar waar je hiervoor kwam – mijn favoriete creatieve features, designkeuzes, innovatieve games en meer.


#1 Samsung D600 (Dynamic Wallpaper)

Voordat ik een Apple fanboy was, had ook ik een lange tijd een Samsung. De Samsung D600 om precies te zijn. Wat vond ik dit een geweldig toestel – uitschuifbaar met een redelijk groot scherm, een 5 megapixel camera, en met leuke spelletjes erop. Maar wat me écht tot de dag van vandaag is bijgebleven was de interactieve wallpaper (dynamic wallpaper).

Deze wallpaper veranderde op basis van je locatie. Enkele hiervan zijn:

  • In Nederland – een molen
  • In de U.K. - de Big Ben
  • In Frankrijk - Arc de Triomphe
  • In Duitsland - Slot Neuschwanstein

Ze hadden allemaal veel ruimte voor een mooie blauwe lucht en daaroverheen zat een analoge klok. Maar dat was nog niet alles. Het mooiste aan deze interactieve wallpaper was dat 'ie ook op basis van tijd veranderde. In de ochtend was het bijvoorbeeld bewolkt, in de middag licht en in de avond werd het donker en gingen de lampen in de molen (en andere gebouwen) aan. Ik kan me herinneren dat ik dit zo gezellig, tof en creatief vond. Als iemand weet hoe ik zoiets op mijn iPhone 13 Pro Max kan installeren – let me know!

 

Dynamic Wallpaper - middag (links) en avond (rechts)

 

#2 Blackberry QWERTY toetsenbord

Op een gegeven moment ging ik over van mijn oude vertrouwde Samsung D600 en stond ik voor een moeilijke keuze – de iPhone 3 of de BlackBerry Curve 8900. Grapje, voor mij was de keuze toen helemaal niet moeilijk. Ik zag de BlackBerry al vaak voorbij komen in Amerikaanse series en moest en zou er ook een hebben! Voor mij voelde het echt als een hele grote vernieuwing – gewoon een heel qwerty-toetsenbord op een mobiele telefoon. Ik vond alles gaaf aan de BlackBerry: het design, het toetsenbord, de UI, het razendsnel typen van een SMS, mail of MSN-bericht en natuurlijk vroegen we altijd aan andere BlackBerry gebruikers – ‘Wat is je pin? Dan kunnen we pingen!’ #memories

 

 

#3 Vingerafdruk en Face-ID

Na meerdere BlackBerry toestellen gehad te hebben, wilde ook ik gebruik maken van een toestel dat volledig touchscreen was! Waarschijnlijk om ‘coole’ games te spelen. Inmiddels heb ik de iPhone 4, 7, 8 Plus en 12 Pro Max gehad, en gebruik ik nu de iPhone 13 Pro Max. Ook hier kwam ik in aanmerking met hele mooie, handige en innoverende features, zoals de vingerafdrukscanner en Face-ID. Superhandig om je toestel tegen pottenkijkers te beschermen en om zelf razendsnel je iPhone te ontgrendelen.

 

#4 Pokémon GO (Augmented Reality)

Toen Pokémon GO in de zomer van 2016 uitkwam was ik écht gelukkig! Mijn neef en ik zaten al maanden te wachten tot ‘ie eindelijk in Nederland uit zou komen. Natuurlijk hadden we geen geduld toen de app in Amerika wel al uitkwam. We hadden al snel een buitenlands App Store-account aangemaakt om de game te downloaden. Nu was (ben) ik sowieso echt een Pokémon nerd, maar om ze allemaal in de echte wereld te vangen was toch echt een van de mooiste uitvinden ooit. Iemand zei toen ‘Pokémon GO release was the closest we came to world peace.’ – en ik voelde die écht. Iedereen liep buiten, maakte vrienden en had het naar z’n zin! Ik kreeg full body chills toen ik deze trailer na bijna 6 jaar weer eens keek. Wow!

 

 

#5 Virtual Assistants

Ook tijdens mijn gebruik van de iPhone, kwam ik in aanmerking met nog een mooie vernieuwing – de Virtual Assistant (Siri). Ik gebruik Siri niet vaak en zeker niet nadat Siri me wilde exposen door een SMS naar iemand te sturen waar ik over aan het praten was. #LOL Vooral aan het begin voelde het alsof ik in een sci-fi film zat of dat ik net als Iron Man tegen Jarvis aan het praten was. Ik vond het toen altijd leuk om Siri mijn berichtjes te laten typen of andere simpele taken voor me uit te voeren. Ik ben benieuwd naar wat Virtual Assistants over een paar jaar allemaal voor ons kunnen doen! Jij ook?

 

 

Welke van deze innovaties vond jij nou écht top?


0 reacties

Geen reactie

Reageer