All About People 2022

Communiceer met de hele wereld!

  • 17 May 2022
  • 5 reacties
  • 68 x bekeken
Communiceer met de hele wereld!
Reputatie 7
Badge +12

Vandaag is Werelddag van de Telecommunicatie en de Informatiemaatschappij 2022, eerder bekend als de Dag voor de Telecommunicatie, en dat laten we niet zomaar voorbij gaan!

 

Wij (en jij vast en zeker ook) zijn gek op smartphones en doen hier bijna alles wel mee. De telefoon en telecommunicatie is flink gegroeid van enkel bellen tot aan communiceren met mensen over de hele wereld. Maar wat betekent jouw telefoon voor jou? Hieronder wat mijn telefoon voor mij betekent!
 



In een ver verleden kreeg ik mijn allereerste mobieltje – een Nokia 3310 of een klaptelefoon van Sony Ericsson. Toen nog met een prepaid-kaartje van Ben als ik het goed heb. Volgens mij had ik één telefoonnummer in mijn toestel staan en dat was die van m’n moeder. Het enige doel was om bereikbaar te zijn als ze me moest bellen. Nu, vele jaren later, is mijn mobieltje uitgegroeid tot een smartphone en doe ik er veel meer mee, dan alleen maar bereikbaar zijn voor mijn moedertje (al is dat natuurlijk nog steeds één van de belangrijkste dingen)!

 

 

Ik hoef jou niet te vertellen dat je zoveel dingen met je smartphone kunt doen – Facebook gebruiken om verjaardagen van familieleden en vrienden te onthouden, apps die je vertellen wanneer je je planten water moet geven, concertkaartjes kopen, met opa en oma bellen. Noem het maar op. Om het een beetje beperkt te houden, hieronder mijn top 5 wat mijn smartphone voor me betekent!

 

#5 Dagelijkse benodigdheden

Ik gebruik al jaren de standaard functies van elke smartphone, zoals de Agenda en de Klok – of beter gezegd de Wekker. Nee, niet de standaard wekker van Apple… wat een hels deuntje is dat. Ik stel altijd relaxte nummers in als wekker om lekker mee wakker te worden. De agenda is één van m’n favoriete en meest gebruikte apps. Ik hou van plannen. Elke lunch, belangrijke verjaardag, feestdag, vakantie, pay day, avonddienst, date en elk feestje staat erin. Tot slot gebruik ik vooral mijn Camera. Zoals je misschien als wist maak ik graag foto’s en bewerk deze vooral graag in Photoshop.

 

#4 Entertainment en hobbies

Ik hou van entertainment. Ik heb de opleiding Media & Entertainment Management gedaan, dus het zit natuurlijk wel in m’n aard. Daarnaast ben ik van mezelf erg sociaal (meestal), dus ben gek op Instagram, Facebook, Twitter – de hele mikmak! Daarnaast vind ik mezelf ook een beetje een content creator, dus ik kijk graag naar wat het internet me brengt op het gebied van prachtige, unieke, bizarre content. Soms wil ik me ook gewoon thuis op de bank verstoppen met een goede film, serie of animé. 9/10 keer stream ik vanaf mijn iPhone naar m’n TV. Denk hierbij aan Netflix, Disney+, Videoland, Prime, HBO Max, Youtube, Viaplay, Crunchyroll en Ziggo GO. Shout out naar iedereen die één van deze diensten voor me betaald! ✌🏻

Ik volg graag de laatste nieuwtjes op het gebied van Apple, Gadgets, films en series. Dat brengt me bij het volgende kopje!

 

#3 Nieuws en informatie

‘Vroeger’ toen ik nog dagelijks in de bus en de metro zat naar school, pakte ik altijd de Metro-krant om naar het laatste nieuws te kijken (en m’n horoscoop). Nu gebruik ik voornamelijk de NU.nl app om het nieuws bij te houden en de iCulture app om op de hoogte te blijven van de nieuwe Apple ontwikkelingen.

 

Genadeloos saai, maar wel belangrijk.

 

#2 Grown up stuff 

Genadeloos saai, maar wel belangrijk. Yep, tegenwoordig doen we ook minder leuke dingen op onze smartphones, maar wees eerlijk – het is superhandig dat het kan! Voor mij zijn dit o.a. internetbankieren – en wat wel leuk is, is geld overmaken naar je spaarrekening! Je kunt gemakkelijk je huur en je rekeningen betalen, inloggen op DigiD, afspraken maken in het ziekenhuis of bij de tandarts, belastingaangifte doen, huizen zoeken – kortom alles!

 

#1 Unlimited Socializen

Waar bij mij de meeste tijd in zit is wel het socializen. Voornamelijk via WhatsApp en Instagram, maar ik maak ook zeker heel veel gebruik van simpelweg bellen! Je kent het wel, je wil lekker in contact staan met je ouders, broertjes/zusjes, vrienden, familie, huisgenoten en collega’s (dat laatste misschien wat minder in je vrije tijd 😉). Als de groupchat lit is, dat is toch geweldig? Maar ook gewoon het maken van plannen of lekker bij te kletsen over je dag of weekend.

Dat was in grote lijnen (en details) waar ik mijn telefoon voor gebruik. Ik kan niet meer zonder. En waarom zou ik ook? Nergens voor nodig. Alleen af en toe iets minder schermtijd om m’n ogen te beschermen.

 

Wat betekent jouw telefoon voor jou? Wat maakt jouw toestel onmisbaar? Ik ben erg benieuwd naar jouw verhaal!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat betekent jouw telefoon voor jou? Wat maakt jouw toestel onmisbaar? 

 

Gewoon voor werk? 😎

Reputatie 7
Badge +12

@eric Haha, ja dat kan ook natuurlijk! Ik gebruik eigenlijk alleen Teams op m’n telefoon en voornamelijk als ik even ga wandelen tijdens een call! 😎

Reputatie 7
Badge +12

Wat doen jullie zoal op je telefoon? Ben erg benieuwd! 😄 @Jacco @Floor109 

Reputatie 6
Badge +4

Wat doen jullie zoal op je telefoon? Ben erg benieuwd! 😄 @Jacco @Floor109 

 

Leuke vraag @Marciano van Tele2 , op dit moment veel TikTok. Maak zelf ook filmpjes. En jij?

Reputatie 7
Badge +12

@Jacco Wat tof! Je moet je account eens naar me sturen dan! 😋

Ik heb TikTok sinds kort op m’n telefoon, maar gebruik het nog niet echt. Ik heb nu voornamelijk zodat vrienden me filmpjes kunnen sturen. Ik wil zelf 1 ultiem filmpje maken, maar ik ben te awkward. 😂

Reageer