beantwoord

Wachten op akkoord en activatie nummerbehoud


  • Is lekker bezig
  • 9 reacties

Hallo!

Ik ben al even klant, en was best tevreden. Onlangs mijn partner overgehaald om van Simpel over te stappen op Tele2. Op 26 juni bestelde hij Tele2 Unlimited (met vriendendeal). De simkaart is per post geleverd, maar verder bleef het stil.  Simpel zei dat de nummerportering nog steeds niet was aangevraagd.

Na contact met Tele2 zou de order alsnog worden doorgezet en zou hij binnen 3 dagen sms of mail krijgen. Niks ontvangen, dus vandaag heb ik zelf gebeld. Weer exact het zelfde verhaal, weer 3 dagen wachten en dan zou alles in gang worden gezet.

Aanstaande zondag begint onze vakantie, en zijn we nog 1 week in Nederland. Vanaf het weekend daarop zitten we op de Noordzee richting Noorwegen. We hebben tijdens onze vakantie onze mobiele telefoons en databundels wel nodig aan boord …

Ik baal hier stevig van; het gaat allemaal heel rommelig, je krijgt nauwelijks informatie en wordt niet op de hoogte gehouden. Aan de telefoon krijg je te horen dat orders nu eenmaal vast kunnen lopen. Dat snap ik, maar het zou fijn zijn als er iemand daadwerkelijk moeite zou doen om de order alsnog door te zetten …

Tele2 aanraden zal ik niet snel meer doen, lesje geleerd. Maar ondertussen zit mijn partner nog steeds te wachten terwijl we zondag vertrekken.

Wat is nu wijsheid? Nog maar even afwachten of maar beter de order annuleren?
Of kan de SIMkaart ook nu al gebruikt worden als tijdelijk nummer (verre van handig)? En hoe lang zit hij dan aan dubbele kosten vast?

Bestelnummer: 73051273 dd 26/06, online geplaatst.
SIMkaart ontvangen, wachten  is op aanvraag nummerportering en afronding daarvan.

Dank alvast voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Nalu 8 July 2022, 15:32

Bekijk origineel bericht

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Nalu,

Allereerst super leuk om te horen dat je al een tijdje deel uitmaakt van onze Tele2-familie. Dat wil ik graag zo houden! Bedankt voor het direct meesturen van je ordernummer. Ik heb je bestelling er direct eens bijgepakt en ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie. 

Ik zie allereerst wel dat er nummerbehoud is aangevraagd. In de bestelling zie ik niets wat erop wijst dat hier iets niet goed is gegaan, maar hier kom ik zo op terug. Ik zie wel dat de activatiedatum op 24-10-2022 staat. Dit is wel erg belangrijk. Ik gok dat je partner direct (4 maanden van te voren) deze verlenging heeft aangevraagd, klopt dat? Dat verklaart waarom de activatiedatum pas over 4 maanden is. Zijn abonnement bij zijn huidige provider loopt dus als het goed is nog tot 23-10-2022 en de bijhorende simkaart kan nog tot die datum gebruikt worden, daarmee kan hij gewoon bereikbaar zijn als jullie op vakantie gaan naar Noorwegen. 

Ik zie dat mijn collega een case voor jullie heeft aangemaakt over het nummerbehoud. Hierin zie ik wel staan dat er een foutmelding kwam. De juiste afdeling heeft deze case maandag in behandeling genomen, dus hier zijn ze nog mee bezig. Ik hoop dat je hier nog even geduld voor kunt hebben.

Heeft je partner zijn ‘oude’ simkaart nog van zijn huidige provider? Kunnen jullie eens controleren of dat abonnement nog actief is (tot 23-10-2022)?

Ik hoor het graag van jullie en geen zorgen, het komt helemaal goed! Meerdere collega’s zijn er nu voor jullie mee bezig. 😊

Groetjes,

Marciano

Zowel bij jullie als bij Simpel is meerdere keren doorgegeven dat de nummerportatie meteen plaats moet vinden. Het boetebedrag is bekend en akkoord.

Hoe het nu kan dat de datum dus alsnog fout staat, en jij de eerste bent die dat ziet (eerder contact via chat en telefoon) is mij niet duidelijk … Was heel fijn geweest als dat meteen was doorgegeven, dan hadden we meteen weer contact opgenomen met Simpel in plaats van braaf wachten op jullie mail / sms ...

Het oude abonnement is inderdaad nog actief, maar de bedoeling is dus dat het direct wordt omgezet naar Tele2. 

Beetje raar dat collega’s twee maal zeggen dat de order is “blijven hangen” maar “binnen 3 dagen” de portering rond is terwijl er dus gewoon een verkeerde datum in staat. En we hebben steeds benadrukt dat de portering per direct moet, omdat we al bang waren dat dit zou gebeuren.

Maar goed, ondanks veelvuldig contact met Simpel en nu per chat, telefoon en hier met Tele2 is het dus toch verkeerd gegaan. Wat moeten we doen om de portering alsnog per direct door te zetten?

Zal sowieso Simpel nog maar een keer vragen om medewerking, en ik hoop dat Tele2 ook een beetje scherper wordt en gaat communiceren over de werkelijke status van de order, want zo gaat het niet op tijd goed komen ...

Houd er op volle zee rekening mee dat telefonie vaak via satelliet loopt en dan erg duur is.

Net Simpel gesproken. Er is GEEN uitportering aangevraagd. Niet per direct, niet per einde contact. De 23-10-2022 datum komt trouwens ook niet overeen met de contractdatum …

Er gaat dus bij Tele2 iets helemaal mis, en ondanks diverse malen contact en alles doornemen waarbij het echt op tijd goed komt, gaat het dus niet goed.

De portering moet per direct worden aangevraagd, boetebedrag Simpel is bekend en akkoord, het wachten is op Tele2.

Simpel werkt mee zodra Tele2 een uitportering aanvraagt.

En weer aan de telefoon, nu met Tele2.

@Marciano van Tele2 : “Ik zie allereerst wel dat er nummerbehoud is aangevraagd.”
Klantenservice nu aan de telefoon: “Er is helemaal geen nummerbehoud aangevraagd.”

Deze mevrouw was wel heel vriendelijk een deed echt haar best alles goed uit te pluizen, dat is prettig. We horen morgen meer als het goed is, dus we wachten weer vol spanning af.
 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Nalu
 

Het klopt inderdaad dat er op dit moment nog geen nummerbehoud is aangevraagd. Ik heb dit nogmaals even voor je gecheckt en jullie zitten jammer genoeg in een systeemfout bij ons. We zijn met man en macht aan het werk om dit op te lossen, maar hoelang dit gaat duren durf ik niet te zeggen. 

Ik snap de urgentie heel goed en wil dit dan ook zo snel mogelijk met jullie opgelost hebben! Wat heb je precies met mijn collega afgesproken? Ik ga in ieder geval morgenochtend meteen voor jullie aan de slag om iets te regelen. Ik heb net al geprobeerd om mijn collega’s te bereiken maar die zijn niet meer bereikbaar. Zodra ik meer weet, laat ik het jullie natuurlijk weten! Hopelijk hebben jullie begrip voor de situatie en weet dat ik mijn best voor jullie doe. 

(oeps, zie hier onder)

 

Ik zie allereerst wel dat er nummerbehoud is aangevraagd. In de bestelling zie ik niets wat erop wijst dat hier iets niet goed is gegaan,

Het klopt inderdaad dat er op dit moment nog geen nummerbehoud is aangevraagd. 

 

@Johrick van Tele2 @Marciano van Tele2   Dit is dus waar de grootste frustratie vandaan komt … en waarom we niet weten wie we nu moeten geloven en wie niet. Als we bellen ziet ook iedereen wat anders. 


Volgens de collega die ik als laatste sprak, vanmiddag, zouden we morgen iets van “de andere afdeling” moeten horen - dat is de afdeling die de case in behandeling heeft. Er zou afgelopen maandag een case zijn doorgezet en normaal hoor je dan binnen 3 dagen wat, wij zouden dan even tot morgen afwachten.

Graag horen we sowieso morgen wat er nog van de nummerportatie terecht gaat komen, en op welke termijn. Dan kunnen we kijken wat de opties nog zijn. En als we weten wanneer Tele2 de aanvraag doet bij Simpel kunnen we hen ook nogmaals een seintje geven, want 10 tegen 1 dat zij weer niet zien dat het contract per direct opgezegd moet worden en de boete al akkoord is ….

Edit: hij heeft dus wél een simkaart, maar geen informatie over activeren, eventueel tijdelijk nummer etcera. Bij de kaart zat alleen een briefje dat verdere info per mail zou volgen ...

Reputatie 5
Badge +6

Ik snap je frustratie helemaal, @Nalu. Maar je kan er vanuit gaan dat de informatie die ik je heb verstreken waar is. Morgen staan jullie als eerste op de lijst om opgepakt te worden door mij! 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Nalu

Ik heb heel goed nieuws! Ik heb voor je rondgevraagd en ik heb een oplossing voor jullie! Ik zie geen telefoonnummer in je account staan, dus wil je mij een DM sturen met een nummer waarop jullie bereikbaar zijn? Dan leg ik alles telefonisch aan jullie uit! 

Hi @Johrick van Tele2 

Ik hoorde het van mijn partner, die stuurde heel opgelucht wat berichtjes door!

Hij is bereikbaar op het nummer dat jullie gaan porteren (ik zal het ook nog even DM’men) vanaf ca. 14:30 uur.

Super bedankt!!!

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Nalu
 

Ik heb zojuist je partner gesproken en hem voorzien van meer informatie wat er precies is gebeurd en hoe ik dit heb opgelost! Ook wil ik hier nogmaals mijn excuses aanbieden over de nalatige communicatie vanuit ons, dit kan en moet beter, dus daar zal ik zeker oppakken! Ik wil je bedanken voor de melding op de Community en wens jullie beide natuurlijk heel veel plezier op vakantie in Noorwegen. 

Als ik nog iets voor jullie kan doen, laat je het mij dan weten middels een nieuw topic op de Community? Dan ga ik weer mijn uiterste best voor jullie doen! 

Groetjes,
Johrick 

Hi @Nalu
 

Ik heb zojuist je partner gesproken en hem voorzien van meer informatie wat er precies is gebeurd en hoe ik dit heb opgelost! Ook wil ik hier nogmaals mijn excuses aanbieden over de nalatige communicatie vanuit ons, dit kan en moet beter, dus daar zal ik zeker oppakken! Ik wil je bedanken voor de melding op de Community en wens jullie beide natuurlijk heel veel plezier op vakantie in Noorwegen. 

Als ik nog iets voor jullie kan doen, laat je het mij dan weten middels een nieuw topic op de Community? Dan ga ik weer mijn uiterste best voor jullie doen! 

Groetjes,
Johrick 

 

Super bedankt namens ons alle twee!

Fijne dag!

Reageer