Goedenavond,
Sinds zomer 2017 ben ik klant bij Tele2. Eerst met één unlimited contract incl. nw. iPhone 7 op afbetaling voor één van mijn dochters en later dat jaar met een tweede unlimited contract incl iPhone X op afbetaling voor mijzelf. In het voorjaar van 2018 sloot ik een derde unlimited contract incl. nw iPhone X af, voor mijn andere dochter. So far so Good.
Tijdens de zomer van 2018 kwam ik onder beschermingsbewind (níet vanwege mijn 3 abo’s!) en sprak met mijn bewindvoerster af dat de contracten bij Tele2 onveranderd zouden doorlopen en dus ook maandelijks betaald zouden worden. Totaal plm 180€ per maand, tot op de dag van vandaag wordt alles netjes betaald en heb verder ook nooit geen problemen hiermee gehad bij Tele2.
Toen in sept. 2019 de nw. iPhone 11 uitkwam mocht ik met twee vd drie contracten verlengen en heb dat ook gedaan, 2x unlimited incl. 2 x iPhone 11 op afbetaling. Deze verlenging heb ikzelf kunnen uitvoeren, ondanks dat ik onder bewind stond, overigens wél met haar medeweten en goed bevinden!
In het voorjaar van 2020 was het moment gekomen om met mijn derde contract te verlengen, wát toen ook door mijn bewind zonder problemen is gedaan, unlimited abo incl iPhone 11 op afbetaling.
Nu komt ‘ie..:
Een kleine maand geleden kon ik met mijn eerste contract verlengen, zoals aangegeven in de Tele2 app, 3 mnd. vóór einde 2jarig contract, er stond toen nog een restbedrag van €90 open, nú is dit nog €65.
Mijn bewind nam het voortouw en zou de verlenging regelen, wederom een unlimited abo incl. nw iPhone 12, dit zou op hetzelfde maandbedrag uitkomen en was verder ook geen probleem. Ik zei haar toen nog; Let op, er staat nog een restbedrag open op de huidige iPhone 11, zou je die niet eerst ineens afbetalen...dit zou anders mss wel voor het weigeren vd verlenging kunnen gaan zorgen! Nee, dat zou geen probleem zijn volgens haar en ook iemand van schuldhulp bij Tele2, hiermee hebben bewindvoerders nl contact bij Tele2.
Resultaat: Géén verlenging op deze manier meer mogelijk, wél met een phone onder de €250, wat ik niet wil natuurlijk! Het feit dat er nog iets openstaat op de huidige iPhone 11 zou níet het probleem zijn aldus mijn bewind. Ze zouden bij BKR de regels hebben veranderd waardoor Tele2 de verlenging zou weigeren...Overigens kwam ik vloeiend door de inkomens en bestedingstest, dus daar lag het probleem dan ook niet. Er staat bij het BKR als sinds 2012 één bancaire melding, waaraan word gewerkt maar die heeft in 2017/18/19 & 2020 verder ook niet voor problemen gezorgd dus waarom zou die dat dan nú wel doen..!
Ik wéét dat het mogelijk moet zijn en denk persoonlijk tóch dat het met die restbetaling te maken heeft al zegt men van niet.
Daarom roep ik nu jullie hulp in hier in de community, wie kan mij helpen aub…
Bij voorbaat dank!
JohannsesC.