Verkeerd geleverd

  • 18 April 2023
  • 8 reacties
  • 151 x bekeken

Ik had een nieuwe iphone 14 besteld, eerst was er in het weekend een storing dat de order niet goed was doorgekomen. Gisteren had iemand van tele2 contact met mij opgenomen om de order te plaatsen. Daarbij noemde zei mijn oude adres en had ik aangegeven dat ik daar niet meer verblijf, daarop zei ze dat ze een adreswijzigingsmail zou sturen en dat op het nieuw ingevulde adres het geleverd zou worden. Ik heb toen netjes betaald en gewacht op mijn mail, eerst volgende mail die ik kreeg was dat het pakket was opgehaald door postNL en dat het onderweg was naar mijn oude adres, een paar uur verderop. Had direct contant opgenomen met postnl en tele2 voor een adres wijziging maar beide zeggen hier niet de machtiging voor te hebben, beetje apart. Nu terwijl ik al een poosje klant ben van tele2 en altijd netjes betaald heb wordt mijn telefoon nu ergens gestuurd waar ik het niet kan ophalen en moet ik weer wachten totdat het teruggestuurd wordt en allemaal verwerkt wordt. En dan maar een nieuwe bestellen. En dat terwijl ik duidelijk 2/3 keer gezegd heb aan de telefoon dat dat mijn oude adres is en ik daar niet verblijf. Allemaal heel slecht geregeld en jammer dat het niet opgelost kan worden…

Marciano van Tele2 1 jaar geleden

Hey @Joey2345, welkom op de Community! Tof om te horen dat je een iPhone 14 hebt besteld. Minder fijn om te horen dat de bestelling op je oude adres staat, maar dit gaan we oplossen. Laten we er eerst voor zorgen dat het pakketje niet bij het verkeerde adres wordt geleverd. Dit kun je doen via de PostNL-app. Via de app kun je ervoor kiezen om het pakketje bij een PostNL-punt te laten bezorgen. Dit moet tot 22:00 uur vandaag mogelijk zijn. 

1. Zoek je pakket in track & trace
Ga naar track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) en vul de track & trace-code en je postcode in. De track & trace-code krijg je doorgaans van de afzender. Heb je iets gekocht op internet? Dan ontvang je vaak een e-mail met daarin een directe link.
2. Klik op ‘bezorging wijzigen’
Dit kan vanaf het moment dat wij je pakket hebben ontvangen van de afzender tot je de status ‘Gesorteerd’ ziet staan. Wil je berichten ontvangen zodra de status van je pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via ‘Account’ - ‘Notificaties’.
3. Kies het gewenste PostNL-punt

Laat je het me weten of dit lukt? Mocht dit via de app niet lukken, probeer dit dan via de klantenservice van PostNL. Op deze pagina staat meer over het bezorgen van je pakketje bij een PostNL-punt. Ik hoor het graag van je!

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Joey2345, welkom op de Community! Tof om te horen dat je een iPhone 14 hebt besteld. Minder fijn om te horen dat de bestelling op je oude adres staat, maar dit gaan we oplossen. Laten we er eerst voor zorgen dat het pakketje niet bij het verkeerde adres wordt geleverd. Dit kun je doen via de PostNL-app. Via de app kun je ervoor kiezen om het pakketje bij een PostNL-punt te laten bezorgen. Dit moet tot 22:00 uur vandaag mogelijk zijn. 

1. Zoek je pakket in track & trace
Ga naar track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) en vul de track & trace-code en je postcode in. De track & trace-code krijg je doorgaans van de afzender. Heb je iets gekocht op internet? Dan ontvang je vaak een e-mail met daarin een directe link.
2. Klik op ‘bezorging wijzigen’
Dit kan vanaf het moment dat wij je pakket hebben ontvangen van de afzender tot je de status ‘Gesorteerd’ ziet staan. Wil je berichten ontvangen zodra de status van je pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via ‘Account’ - ‘Notificaties’.
3. Kies het gewenste PostNL-punt

Laat je het me weten of dit lukt? Mocht dit via de app niet lukken, probeer dit dan via de klantenservice van PostNL. Op deze pagina staat meer over het bezorgen van je pakketje bij een PostNL-punt. Ik hoor het graag van je!

Nee helaas niet mogelijk om het op te halen want woon niet in de buurt. Nu door jullie fout moet ik weer week/anderhalve week wachten tot ik het toestel heb en dan moet het nog maar de vraag zijn. In totaal vanochtend 3 uur aan de telefoon geweest en dan heb ik het nieteens over gister nog. Er wordt helaas ook niet meegedacht vanuit jullie kant, en niet eens een goedmakertje als korting, had wel beter verwacht van jullie maar helaas. Verder zou ik graag een klachten willen indienen en vraag daarvoor ook het juiste adres waar ik het kan opsturen.

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Joey2345, ik snap dat het niet ideaal is. Echter is het niet raar dat je bestelling aan je oude adres is gekoppeld. Deze stond namelijk nog bij ons in het systeem. Ik zie dat je vandaag wel je adres hebt gewijzigd, dus dat is fijn. 

Niet fijn om te horen dat je het idee krijgt dat we niet met je mee denken, ik probeer dit juist wel te doen en met bovenstaande informatie moet het ook goedkomen. Maar hierin moet je wel de stappen volgen die ik heb voorgesteld.

Dat gezegd hebbende, hoop ik dat je het volgende wil doen: via de link die ik in mijn vorige berichtje heb gestuurd kun je zelf een PostNL-punt (bij jou in de buurt) kiezen. Heb je dit al geprobeerd? Dit zou moeten kunnen tot 22:00 uur vanavond. Mocht het via de app niet werken, probeer het dan s.v.p. via de klantenservice. Dan kun je er vandaag nog voor zorgen dat je toestel gewoon bij jou aankomt. Lukt het niet? Laat het me dan weten, dan staat de informatie die wij hebben en die bij PostNL op de website staat niet (meer) goed. Hier zal ik dan feedback over indienen.

Ik wil uiteraard kijken naar een passende vergoeding, maar laten we er eerst voor zorgen dat je toestel morgen gewoon bij jou aankomt. Dat is voor nu denk ik het belangrijkste. Mocht je een klacht willen indienen, schrijf deze dan in een privébericht naar mij. Dan zorg ik ervoor dat deze bij de juiste collega's terecht komt.

Ik had geprobeerd een postnl punt uit te kiezen maar kan helaas alleen daar in de buurt op die postcode. Heb gebeld en via de app geprobeerd en uw link

Reputatie 7
Badge +12

Hi Joey, thanks voor het proberen! Deze informatie was mij niet bekend dat je dan alleen een PostNL-punt in hetzelfde postcode gebied kunt kiezen, maar dat klinkt wel logisch. Op dit moment kunnen we het adres niet meer wijzigen en ik raad dus écht aan om een PostNL-punt daar te kiezen. Dan weet je in ieder geval zeker dat het pakketje niet in verkeerde handen valt. Ik zie dat het inderdaad niet in de buurt is. Na 7 dagen wordt het pakket naar ons teruggestuurd en wordt het abonnement automatisch geannuleerd zodra we hem binnen hebben. Mocht je hem daar kunnen ophalen dan zou dat natuurlijk mooi zijn. Ik ga dan echt voor je aan de slag voor een passende vergoeding.

Laat je het me weten wat je gaat doen en wat er ondanks de situatie het beste voor je uitkomt?

Ik heb postnl nog een keer gebeld met de vraag of hun het pakket konden retour sturen. Ik hoop hiermee dat het sneller terug is bij jullie en daardoor ook weer bij mij.

Heb het toestel vandaag zelf opgehaald op het adres waar het was bezorgd, ik hoop graag iets te horen van de tegemoetkoming.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Joey, fijn om te horen dat je je toestel in handen hebt! Hoe bevalt ‘ie? Ik heb direct een credit voor je aangevraagd van € 24,50 (1x maandkosten - toestelkrediet). Je ontvangt hier zo ook een bevestigingsmail van en dan ontvang je binnen een paar dagen de creditnota. je zal de credit op je volgende factuur zien. Ik hoop dat ik je hier blij mee maak! Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar!

Mocht je in de toekomst nog vragen of hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. Voor nu wens ik je alvast een hele fijne avond! 😊

Reageer