Toestel gestolen

  • 17 April 2023
  • 14 reacties
  • 280 x bekeken

Goede middag, 

 

16 maart heb ik een iPhone 14 besteld via de site van Tele2 de volgende dag zou dit toestel bezorgd worden via tele 2 echter is dit toestel nooit aangekomen. Een uur nadat ik de bestellong had geplaatst had ik tevens gebeld, want ik wilde de looptijd van 2 jaar wijzigen naar maandelijks opzeggen. Er werd mij verteld dat dit mogelijk is maar eerst het toestel moest afwachten. Het toestel zou 17 maart bezorgd moeten worden maar is niet geleverd, niemand had aangebeld. Volgens de track and trace van post NL is het toestel bezorgd bij mij thuis en ondertekend met een valse handtekening van mijn initialen en handtekening. Ik ben naar het dichtstbijzijnde post NL punt geweest, deze gaven aan het ook niet te hebben. Post NL gebeld, deze zeiden dat het wel bezorgd is maar dat is dus niet zo. Verder konden ze geen informatie geven, omdat dit vis Tele2 moest gaan. Tele 2 had ik direct 17 maart ook gebeld dat ik geen toestel had ontvangen zij gaven aan even te wachten. Twee dagen erna weer gebeld en moest ik een formulier afwachten per e-mail en ondertekenen, zodat er een onderzoek gestart zou kunnen worden. Op het formulier stond dat ik binnen 7 dagen reactie zou ontvangen. Ik heb tot de dag van vandaag nooit reactie ontvangen. Heb meer dan tig keren gebeld maar niemand kan mij goed helpen. Op mijn e-mails wordt niet gereageerd. Ik vind het zwaar teleurstellend dat het telkens van mijn kant moet komen. Iedere medewerker aan de telefoon zegt wat anders en ben geen stap verder. Er is nu ongeveer een maand verstreken maar de situatie is hetzelfde. Ik vind dat u met een compensatie moet komen naast het leveren van het toestel en de looptijd te wijzigen. 
 

Ondertussen krijg ik wel facturen toegestuurd, ik ga niet betalen voor iets dat ik niet heb gekregen daarnaast ga ik zeker niet vast zitten aan een abonnement voor de looptijd van twee jaar, het abonnement was überhaupt niet rechtsgeldig omdat u geen tegenprestatie heeft geleverd. De politie zegt hier hetzelfde over, aangifte heb ik al gedaan. 

Marciano van Tele2 1 jaar geleden

Hi Gloria, allereerst van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je je toestel al direct had willen hebben, dus ik vind het niet leuk om te horen dat je toestel kwijt is geraakt bij de bezorging. Normaal gesproken zou je op de hoogte gesteld worden tijdens het onderzoek en als er updates zijn. Dus ik ben er direct voor je ingedoken om te kijken waar het mis is gegaan.

Ik zie dat er al snel een onderzoek is gestart bij PostNL. Dit hebben mijn collega’s al snel opgepakt, dus dat is fijn. Dat gezegd hebbende zie ik waar wellicht de eerste irritaties zijn ontstaan. Mijn collega’s hebben je een paar keer geprobeerd te bellen, maar kregen je steeds niet te pakken. Zij hebben wel meerdere keren voicemails ingesproken. Heb je deze wel ontvangen (en beluisterd)?

Ik leg je ook graag uit waarom sommige contactmomenten je niet direct verder konden helpen. Het onderzoek liep al, en als er geen updates in de case staan, konden mijn collega’s geen nieuwe informatie geven. Ik zie dat er op 5 april een notitie is achtergelaten voor de collega die je daarna zou spreken met een aantal vragen en updates over het onderzoek. Namelijk dat het onderzoek is afgerond en dat er een vervangend toestel zou worden opgestuurd. Hiervoor moest nog wel een case aangemaakt worden om deze aan te vragen. Hier heeft het even stil gelegen, mijn excuses hiervoor.

Het goede nieuws is dat mijn collega gister de case heeft aangemaakt voor de juiste afdeling om het vervangende toestel naar je op te sturen. Je ontvangt binnenkort bericht over de levering van dit toestel. Op dit moment is de case nog niet opgepakt, en ik durf niet te zeggen hoelang de verwerkingstijd momenteel is, maar dit gaat dus helemaal goed komen.

Ik geef je hier ook graag het casenummer door, en ik zal deze de komende week ook in de gaten houden voor je: 63048121.

Maak je absoluut geen zorgen over de kosten die je hebt gemaakt. Zodra je het toestel hebt ontvangen en dit allemaal is opgelost, stuur me dan even een berichtje. Dan ga ik voor je aan de slag om een passende vergoeding voor je te regelen. 😄

De vraag om het abonnement te wijzigen naar maandelijks opzegbaar staat ook uit in bovenstaande case. Ik hoop dat mijn collega’s daar ook direct een antwoord op kunnen geven. Zo niet, dan ga ik op onderzoek uit bij wie ik dit voor je kan fixen.

Ik hoop je hiermee wat meer duidelijkheid te hebben gegeven én ik hoop vooral dat ik wat van je zorgen heb kunnen wegnemen. Nogmaals mijn excuses voor de vertraging, maar hoe ik het nu zie; is het binnenkort achter de rug en komt het helemaal goed.

Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊

Bekijk origineel bericht

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ondertussen krijg ik wel facturen toegestuurd, ik ga niet betalen voor iets dat ik niet heb gekregen daarnaast ga ik zeker niet vast zitten aan een abonnement voor de looptijd van twee jaar, het abonnement was überhaupt niet rechtsgeldig omdat u geen tegenprestatie heeft geleverd. De politie zegt hier hetzelfde over, aangifte heb ik al gedaan. 

 

Het is hoogst ongebruikelijk dat de politie dit soort juridische adviezen geeft in een civiel rechtelijke case.  Een moderator kan wel even voor je kijken of het formulier is binnengekomen en opgepakt on naar Post.nl te sturen. Ze lezen mee en pakken cases op volgorde van binnenkomst op.

Ik zie in middels dat waarde van het toestel is verlaagd met €138,41. De beste oplossing lijkt mij als het abonnement wordt beëindigd en ik opnieuw een bestelling plaats, zodra het onderzoek is afgerond. Ik hoor graag van u 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Gloria, allereerst van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je je toestel al direct had willen hebben, dus ik vind het niet leuk om te horen dat je toestel kwijt is geraakt bij de bezorging. Normaal gesproken zou je op de hoogte gesteld worden tijdens het onderzoek en als er updates zijn. Dus ik ben er direct voor je ingedoken om te kijken waar het mis is gegaan.

Ik zie dat er al snel een onderzoek is gestart bij PostNL. Dit hebben mijn collega’s al snel opgepakt, dus dat is fijn. Dat gezegd hebbende zie ik waar wellicht de eerste irritaties zijn ontstaan. Mijn collega’s hebben je een paar keer geprobeerd te bellen, maar kregen je steeds niet te pakken. Zij hebben wel meerdere keren voicemails ingesproken. Heb je deze wel ontvangen (en beluisterd)?

Ik leg je ook graag uit waarom sommige contactmomenten je niet direct verder konden helpen. Het onderzoek liep al, en als er geen updates in de case staan, konden mijn collega’s geen nieuwe informatie geven. Ik zie dat er op 5 april een notitie is achtergelaten voor de collega die je daarna zou spreken met een aantal vragen en updates over het onderzoek. Namelijk dat het onderzoek is afgerond en dat er een vervangend toestel zou worden opgestuurd. Hiervoor moest nog wel een case aangemaakt worden om deze aan te vragen. Hier heeft het even stil gelegen, mijn excuses hiervoor.

Het goede nieuws is dat mijn collega gister de case heeft aangemaakt voor de juiste afdeling om het vervangende toestel naar je op te sturen. Je ontvangt binnenkort bericht over de levering van dit toestel. Op dit moment is de case nog niet opgepakt, en ik durf niet te zeggen hoelang de verwerkingstijd momenteel is, maar dit gaat dus helemaal goed komen.

Ik geef je hier ook graag het casenummer door, en ik zal deze de komende week ook in de gaten houden voor je: 63048121.

Maak je absoluut geen zorgen over de kosten die je hebt gemaakt. Zodra je het toestel hebt ontvangen en dit allemaal is opgelost, stuur me dan even een berichtje. Dan ga ik voor je aan de slag om een passende vergoeding voor je te regelen. 😄

De vraag om het abonnement te wijzigen naar maandelijks opzegbaar staat ook uit in bovenstaande case. Ik hoop dat mijn collega’s daar ook direct een antwoord op kunnen geven. Zo niet, dan ga ik op onderzoek uit bij wie ik dit voor je kan fixen.

Ik hoop je hiermee wat meer duidelijkheid te hebben gegeven én ik hoop vooral dat ik wat van je zorgen heb kunnen wegnemen. Nogmaals mijn excuses voor de vertraging, maar hoe ik het nu zie; is het binnenkort achter de rug en komt het helemaal goed.

Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊

Hi Gloria, allereerst van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je je toestel al direct had willen hebben, dus ik vind het niet leuk om te horen dat je toestel kwijt is geraakt bij de bezorging. Normaal gesproken zou je op de hoogte gesteld worden tijdens het onderzoek en als er updates zijn. Dus ik ben er direct voor je ingedoken om te kijken waar het mis is gegaan.

Ik zie dat er al snel een onderzoek is gestart bij PostNL. Dit hebben mijn collega’s al snel opgepakt, dus dat is fijn. Dat gezegd hebbende zie ik waar wellicht de eerste irritaties zijn ontstaan. Mijn collega’s hebben je een paar keer geprobeerd te bellen, maar kregen je steeds niet te pakken. Zij hebben wel meerdere keren voicemails ingesproken. Heb je deze wel ontvangen (en beluisterd)?

Ik leg je ook graag uit waarom sommige contactmomenten je niet direct verder konden helpen. Het onderzoek liep al, en als er geen updates in de case staan, konden mijn collega’s geen nieuwe informatie geven. Ik zie dat er op 5 april een notitie is achtergelaten voor de collega die je daarna zou spreken met een aantal vragen en updates over het onderzoek. Namelijk dat het onderzoek is afgerond en dat er een vervangend toestel zou worden opgestuurd. Hiervoor moest nog wel een case aangemaakt worden om deze aan te vragen. Hier heeft het even stil gelegen, mijn excuses hiervoor.

Het goede nieuws is dat mijn collega gister de case heeft aangemaakt voor de juiste afdeling om het vervangende toestel naar je op te sturen. Je ontvangt binnenkort bericht over de levering van dit toestel. Op dit moment is de case nog niet opgepakt, en ik durf niet te zeggen hoelang de verwerkingstijd momenteel is, maar dit gaat dus helemaal goed komen.

Ik geef je hier ook graag het casenummer door, en ik zal deze de komende week ook in de gaten houden voor je: 63048121.

Maak je absoluut geen zorgen over de kosten die je hebt gemaakt. Zodra je het toestel hebt ontvangen en dit allemaal is opgelost, stuur me dan even een berichtje. Dan ga ik voor je aan de slag om een passende vergoeding voor je te regelen. 😄

De vraag om het abonnement te wijzigen naar maandelijks opzegbaar staat ook uit in bovenstaande case. Ik hoop dat mijn collega’s daar ook direct een antwoord op kunnen geven. Zo niet, dan ga ik op onderzoek uit bij wie ik dit voor je kan fixen.

Ik hoop je hiermee wat meer duidelijkheid te hebben gegeven én ik hoop vooral dat ik wat van je zorgen heb kunnen wegnemen. Nogmaals mijn excuses voor de vertraging, maar hoe ik het nu zie; is het binnenkort achter de rug en komt het helemaal goed.

Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊


 

Hartelijk dank voor je uitleg ! Ik heb eindelijk het idee dat ik goed verder ben geholpen, waardoor er meer duidelijkheid is omtrent deze situatie. Ik zal het dan nog even afwachten en zeker weer contact opnemen ivm de wijziging en vergoeding als ik het toestel heb ontvangen. 

Heb vanavond een S23 Ultra voor mijn moeder besteld, maar had graag van tevoren geweten dat Postnl de bezorging doet, dan had ik naar een andere oplossing gezocht.

Ben zelf al meerdere zakelijke zendingen kwijtgeraakt met dit onbetrouwbare bedrijf, diefstal, handtekeningen vervalsen, het is de normaalste zaak bij postnl.

Alle vorige bezorgingen werden gedaan door AMP, dat ging perfect. het laatste wat je via postnl wil doen zijn kostbare zendingen.

Slechte zet imho om zaken met postnl te doen, laten we maar hopen dat de bestelling goed aankomt morgen. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Gloria, geen dank, met alle plezier gedaan hoor! Ik vind het heel fijn om te horen dat ik je dit gevoel heb gegeven. Ik was benieuwd, dus ik heb gelijk nog eens in de case gekeken en ik zie dat mijn collega gisteren al een mailtje heeft gestuurd over de bestelling van je toestel. Binnen 48 uur ontvang je een mail van AMP om de bezorgafspraak in te plannen. Even voor de zekerheid; heb je de mail goed ontvangen? Ik hoor het graag, ook als je je toestel straks eindelijk in handen hebt! 😊

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Enzo1968, tof om te horen dat je een Samsung Galaxy S23 Ultra voor je moeder hebt besteld! Ik zie inderdaad dat de bezorging niet altijd even goed gaat, maar meestal gaat het wel goed hoor. Ik ga er dan ook vanuit dat je vandaag het toestel ontvangt. Ik heb gelijk met je meekeken naar de T&T en zie dat ‘ie vanavond bezorgd gaat worden. Laat je het me weten als je hem hebt? Ik hoor het graag van je!

Dat doe ik.

Dankjewel voor de reactie.

Hi Gloria, geen dank, met alle plezier gedaan hoor! Ik vind het heel fijn om te horen dat ik je dit gevoel heb gegeven. Ik was benieuwd, dus ik heb gelijk nog eens in de case gekeken en ik zie dat mijn collega gisteren al een mailtje heeft gestuurd over de bestelling van je toestel. Binnen 48 uur ontvang je een mail van AMP om de bezorgafspraak in te plannen. Even voor de zekerheid; heb je de mail goed ontvangen? Ik hoor het graag, ook als je je toestel straks eindelijk in handen hebt! 😊


Hi ! Ik heb het mailtje ontvangen. Kan de wijziging van de looptijd van het abonnement ook gedaan worden als ik het toestel heb ontvangen, of moet ik het toestel daarvoor eerst terug sturen ? 

@Marciano,

Telefoon is binnen, alles in orde.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Gloria, ik zag dat er nog geen antwoord was gekomen vanuit de case, dus ik heb het direct bij mijn collega nagevraagd en het abonnement kan niet meer gewijzigd worden. Hiervoor zou je inderdaad het toestel eerst retour moeten sturen, zodat het abonnement wordt geannuleerd om vervolgens een nieuwe verlenging te kunnen doen. Ik leg je graag uit waarom het o.a. niet mogelijk is. Het abonnement staat gekoppeld aan een toestelkrediet dat ook twee jaar loopt en voor een maandelijks opzegbaar abonnement betaal je uiteraard ook iets meer, want nu niet aan je abonnement gekoppeld staat. Ik denk graag hardop met je mee. Zeker omdat jouw toestel onverwacht kwijt is geraakt bij de bezorging en je langer zonder je nieuwe toestel zit, snap ik dat dit niet ideaal is.

Weet je heel zeker dat je een maandelijks opzegbaar abonnement wil? Je zou ook je twee-jarig abonnement kunnen houden. Mocht je je abonnement toch eerder willen verlengen of opzeggen, dan is dit uiteraard mogelijk. Je betaald hier dan wel een afkoopsom over. Bij een vroegtijdige opzegging betaal je 50% van je resterende abonnementskosten. Als je nog een toestelkrediet open heb staan, dan betaal je dit ook in één keer af. De opzegging kun je regelen via de MijnTele2-omgeving. Je krijgt dan ook direct te zien wat je afkoopsom is.

Normaal gesproken heb je 14 dagen om het toestel te retourneren, maar door deze situatie heb je die dagen nu natuurlijk ook nog, dus de retour zou wel makkelijk kunnen. Deze kun je regelen via het retourformulier op onze website. Wij nemen dan binnen twee werkdagen contact met je op.

Laat je het me weten waar je voor kiest? Ik hoor het graag van je en ik hoop in ieder geval dat het snel voor je geregeld gaat worden!

Reputatie 7
Badge +12

Super fijn om te horen @Enzo1968!

Hi ! 
Het toestel heb ik ontvangen vandaag. Tevens geleverd door PostNL deze keer maar gelukkig wel ontvangen. 
 

Ik zal het toestel terug sturen i.v.m de wijziging en dan alweer een abonnement afsluiten als jullie het toestel hebben ontvangen. Hoe zit het met de compensatie ? Dat kan ook nadat ik het nieuwe toestel heb ontvangen neem ik aan. 
 

 

Reputatie 7
Badge +12

Je zag wat de moderator schreef. Het abonnement kan niet worden aangepast. Je zult de hele boel moeten annuleren,  op eigen kosten en risico terugsturen en als de annulering is afgehandeld weer een nieuwe bestelling doen. 

Daarom zijn advies om nog eens te overwegen het gewoon zo te laten. Als je dat niet wilt,  dan gewoon het annulering proces volgen.

 

Zie ook vorige bijdrage van de moderator. 

"Het abonnement staat gekoppeld aan een toestelkrediet dat ook twee jaar loopt en voor een maandelijks opzegbaar abonnement betaal je uiteraard ook iets meer, want nu niet aan je abonnement gekoppeld staat. Ik denk graag hardop met je mee. Zeker omdat jouw toestel onverwacht kwijt is geraakt bij de bezorging en je langer zonder je nieuwe toestel zit, snap ik dat dit niet ideaal is."

Reageer