j14 januari heb ik de nieuwe Samsung Galaxy S21 proberen te bestellen via de website. Alle gegevens ingevuld, maar bij het betalen ging er iets mis op de website, waardoor ik met een leeg winkelmandje eindigde. Ik heb geprobeerd opnieuw de bestelling te plaatsen, maar de website gaf aan dat ik al verlengd had. Hierop heb ik telefonisch contact gezocht om de bestelling alsnog te plaatsen, wat gelukt is, en welke ik direct afbetaald heb. Wat blijkt vervolgens in de mail, een dubbele bestelling. De volgende dag contact gezocht met de klantenservice om de eerste bestelling te laten annuleren. Helaas heeft de medewerker de verkeerde bestelling, degene die al betaald was, geannuleerd. Ik vroeg haar hoe het zat met de terugbetaling van het geld, waarop zij aangaf: "Binnen 14 dagen”.
Vorige week vrijdag, 29 januari, nog geen geld. Ik heb contact gezocht, mij is gevraagd even het weekend af te wachten en anders maandag weer contact op te nemen. Inmiddels dinsdag 2 februari, nog geen geld. Weer contact opgenomen, de medewerker zou een spoedaanvraag doen om het geld terug te storten, "een paar dagen” zou het duren. Vandaag, vrijdag 5 februari, weer contact gezocht, "Heel vervelend meneer, maar er was een storing in het terugbetalingssysteem, maar dat was dinsdag nog niet bekend. Ik heb nu een ticket aangemaakt, binnen 14 werkdagen heeft u het geld”.
Dit zou betekenen dat ik in het uiterste geval, 6 weken na annulering, die ik niet wilde, mijn geld pas terug krijg. Terwijl dat de wettelijke terugbetalingstermijn 14 dagen is. Op klachten wordt niet gereageerd, en ik heb het idee dat het allemaal niet echt serieus genomen wordt. Het gaat om een bedrag van ruim 750 euro, wat voor de meeste mensen toch wel een serieus bedrag is. Ik zou graag zien dat iemand van Tele2 hier serieus achteraan gaat en ik zo snel mogelijk mijn geld weer terug krijg!