beantwoord

T&T Fout bij bezorging zending. Nadere informatie volgt

  • 31 October 2022
  • 17 reacties
  • 744 x bekeken

Ik heb dinsdag 25 oktober een telefoon met abonnement gekocht bij Tele2. Het zou woensdag bezorgd worden door PostNL, maar 's avonds veranderde het bericht in "Fout bij bezorging zending. Nadere informatie volgt" maar ik heb geen verdere informatie ontvangen. Ik heb vrijdag PostNL gebeld en ze zeiden dat ze niets kunnen doen tenzij de afzender (Tele2) een onderzoek start. Daarna heb ik Tele2 gebeld en ze zeiden dat ze geen onderzoek kunnen starten tenzij PostNL de bezorgstatus wijzigt. Dus beide bedrijven wijzen naar elkaar en ik weet niet wat ik moet doen om mijn telefoon te ontvangen, waar ik al veel geld voor heb betaald. Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt? Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door eseker 22 November 2022, 09:44

Bekijk origineel bericht

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi @eseker allereerst van harte welkom op onze Community! Goed dat je aan de bel trekt. Ik heb je bestelling en de T&T er direct bij gepakt en ik zie inderdaad deze melding. Geen zorgen, het komt sowieso goed en ik geef je alvast meer duidelijkheid over hoe het nu verder gaat. De Track & Trace van PostNL is altijd leidend. Het komt wel eens voor dat een pakketje een verkeerde status heeft, bijvoorbeeld door een storing bij PostNL. Het kan dus zo zijn dat jouw toestel binnenkort nog wordt bezorgd. We nemen daarom altijd 5 werkdagen de tijd om te kijken of dit het geval is. 

Geeft de T&T aan dat je pakket bezorgd is, terwijl dit niet zo is? Dan pas kunnen wij een onderzoek starten óf als de status minstens 5 dagen niet is bijgewerkt. Wacht nog even 2 dagen af, is er dan nog geen update in de T&T? Dan start ik donderdag direct het onderzoek voor je. 

Groetjes,

Marciano

@Marciano van Tele2 bedankt voor je antwoord. Ik laat het je weten als de status donderdag nogsteeds niet is bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, dat klopt helemaal! Als er morgenavond/donderdagochtend niks aan de status is gewijzigd, stuur me dan een berichtje, dan kan ik het onderzoek starten. 😊

@Marciano van Tele2 Ik kreeg een e-mail van Tele2 waarin ik werd gevraagd een document te ondertekenen om een onderzoek te starten. Ik heb het nu verzonden, dus ik denk dat het onderzoek al kan beginnen?

Reputatie 7
Badge +12

Hey @eseker super, ik zie dat de mail inderdaad is ontvangen. Deze zal binnenkort opgepakt worden door mijn collega’s en dan wordt het onderzoek gestart. Ik durf niet te zeggen hoe lang het ongeveer zal duren, maar we nemen na het onderzoek uiteraard contact met je op over jouw toestel. Mocht je volgende week nog niks hebben gehoord, stuur me dan even een berichtje, dan pak ik de case erbij en geef ik je graag een update! 😄

Reputatie 7
Badge +12

Hi, even een update: Ik zie dat het onderzoek inmiddels loopt en dat PostNL ermee bezig is. Ik zal de case regelmatig checken, maar zou je mij ook op de hoogte willen houden als het toestel bijvoorbeeld alsnog bezorgd wordt? Ik hoop dat het snel gaat en dat je je toestel snel in handen hebt. Mocht je vragen hebben over de status van het onderzoek, laat het me dan weten. Dan geef ik je graag tussentijdse updates! 😊

@Marciano van Tele2 Bedankt voor je bericht en goed om te weten dat het onderzoek loopt. Ik heb mijn toestel nog steeds niet ontvangen en de bezorgstatus is nog steeds hetzelfde (“Fout bij bezorging”) op de post nl app.

@Marciano van Tele2 hey, heb je misschien updates voor me? Ik heb nog niets gehoord van Tele2 of PostNL.

Reputatie 7
Badge +12

Hey @eseker ik pak de case er direct bij! Ik heb nog geen concrete info, maar ik zie wel dat er aan wordt gewerkt. Op 26 oktober is de zending op het depot gescand. 10 werkdagen daarna mocht mijn collega volgens de procedure de zending als vermist verklaren. Die 10 dagen zijn inmiddels voorbij en ik zie dat de case eergisteren (8 nov) dan ook is opgepakt, maar ik zie niet wat er tot nu precies is gedaan. Ik kijk morgen nog eens naar de case voor een update en anders begin volgende week weer. Ik hoop dat ik dan concrete stappen zie!

@Marciano van Tele2 Het is bijna drie weken geleden dat ik de telefoon heb besteld en ik verlies mijn geduld. Ik ben een consument die haar product niet heeft ontvangen en ik had al gecompenseerd moeten worden, danwel met mijn geld terug danwel met een nieuw toestel. PostNL heeft hun bezorgstatus van “Fout bij bezorging zending” sinds 26 oktober niet gewijzigd, dus het is duidelijk dat er een fout aan hun kant is. Tele2 had als afzender van het item moeten proberen het probleem direct met PostNL op te lossen na mij te hebben gecompenseerd. Bovendien krijg ik nauwelijks nuttige updates, het is echt een vervelende situatie.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @eseker ik begrijp je volkomen en ik had je deze ervaring graag willen besparen. Om te horen dat jouw toestel bij de bezorging is kwijtgeraakt vind ik, op z'n zachts gezegd, ook niet fijn. Ik hoop dat je begrijpt dat er procedures zijn waar we ons aan moeten houden in dit soort situatie en dat een onderzoek naar PostNL even kan duren. 

Dat gezegd hebbende zie ik dat het onderzoek is afgelopen en dat er een nieuw toestel jouw kant op komt. Deze aanvraag staat nu uit bij mijn collega's die dit voor je in orde gaan maken. Zij zullen heel binnenkort dan ook contact met je opnemen. Laat het me alsjeblieft weten als ze dit hebben gedaan. Zodra je nieuwe toestel is bezorgd en je nieuwe abonnement is ingegaan, kijk ik of ik een passende compensatie voor je kan regelen.

@Marciano van Tele2 De klantenservice heeft me gisteren gebeld en ik heb een levertijd voor het apparaat gekozen, het zou morgen geleverd moeten worden. Ik laat je weten wanneer ik het apparaat heb ontvangen.

Reputatie 7
Badge +12

Hi @eseker fijn om te horen dat ze al hebben gebeld en dat je toestel als het goed is vandaag geleverd gaat worden. Ik hoor het graag van je! 😊

Hi, even een update: Ik zie dat het onderzoek inmiddels loopt en dat PostNL ermee bezig is. Ik zal de case regelmatig checken, maar zou je mij ook op de hoogte willen houden als het toestel bijvoorbeeld alsnog bezorgd wordt? Ik hoop dat het snel gaat en dat je je toestel snel in handen hebt. Mocht je vragen hebben over de status van het onderzoek, laat het me dan weten. Dan geef ik je graag tussentijdse updates! 😊

 

@Marciano van Tele2 hey, mijn toestel is vrijdag geleverd. Gaat het abonnement volgende maand in? Ik zie nog steeds mijn oude sim-only abonnement in de Tele2 app.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, superfijn dat je toestel is geleverd! Ik heb je account er direct bij gepakt en ik zie in de MijnTele2 webversie dat je nieuwe abonnement op de 14e is gestart. Hier zie ik ook je nieuwe (data)bundel en je toestelkrediet staan. Zou je dit voor me willen controleren via de webversie? Het kan zijn dat de app achterloopt, wellicht helpt het om deze opnieuw te installeren. 

Onder het kopje ‘Abonnement’ kun je zowel ‘huidig’ als ‘oud’ abonnement zien. Zat je daar misschien in het tabje van het oude abonnement?

@Marciano van Tele2 Ik zie dat het nieuwe abonnement op de 14e is ingegaan maar ik kreeg van de klantenservice te horen dat het pas zou ingaan als ik mijn nieuwe toestel aanzet (dat was afgelopen vrijdag 21 november). Ik zie nu dat ik nog 1 gb over heb van 10gb wat onmogelijk is. Heeft u een idee waarom dat zou kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +12

Heeft je nieuwe toestel misschien gelijk een software update gedaan en alle apps weer gedownload? Dan kan het hard gaan... 1 december krijg je weer een nieuwe databundel.

Reageer