Skip to main content

Duiven, 8 februari 2021
Tele2 Nederland B.V.
Afdeling Klachten
Postbus 289
2400AG Alphen aan den Rijn

Betreft: Klacht over verlenging / nieuw abonnement

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik via deze weg mijn klacht bij u kenbaar maken in de hoop dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Op 20 november 2020 heb ik telefonisch mijn contract gewijzigd. Op dat moment had ik een sim-only abonnement, waarvan ik te horen had gekregen, dat ik deze elk moment kon wijzigen naar een abonnement mét telefoon. Nu ging mijn telefoon stuk en wilde ik graag een nieuw abonnement met een telefoon. Uw collega vertelde mij dat ik door middel van een ‘early renewal’ mijn abonnement kon wijzigen naar een nieuw abonnement met telefoon. Mij is toen verteld dat ‘early renewal’ inhoudt dat het huidige abonnement wordt gestopt, tegen betaling van 71 euro, maar dat dan het nieuwe abonnement de volgende maand in kon gaan. Dit nieuwe abonnement zou dus december 2020 in gaan. Nu kwam ik er in januari achter dat mijn abonnementskosten niet klopten. Hierdoor heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Toen ben ik er achter gekomen dat het nieuwe abonnement pas in 2022 in gaat.

In november 2020 heb ik aan de telefoon met uw collega de ingangsdatum van december 2020 besproken. We hebben deze overeenkomst gesloten en zij heeft mij niks verteld over de startdatum van 2022. U kunt hiervoor de opname terugluisteren. Ik heb het ook nog duidelijk aan het einde van het gesprek met uw collega herhaald wat het nieuwe abonnement inhoudt.

 Ik heb met drie collega’s aan de telefoon gezeten, maar zij zeggen dat zij voor mij niks kunnen doen. Dit lijkt mij niet het geval, aangezien ik met uw collega in november een andere afspraak heb gemaakt. Anders was ik de overeenkomst niet aangegaan. De reden dat ik nu contact opneem is dat ik hoop dat het opgelost kan worden, aangezien het een fout is van een collega, waarmee ik een totaal andere overeenkomst heb gesloten dan nu in het systeem staat.

Ik kijk uit naar uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Laura M

De early renewel levert direct een nieuwe telefoon, maar het af te sluiten abonnement start aansluitend aan de oude periode. 

T-Mobile biedt dit voor hun eigen en het Tele2 merk aan.https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/verlengen Bij de FAQ zie je dan ook:

4 maanden voor het einde van je contractperiode kun je je mobiele abonnement verlengen of vernieuwen. Maar als jouw mobiele telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we dat je al eerder wilt vernieuwen. Dat noemen wij Early Renewal. Je kunt een Early Renewal afsluiten als:

  • Jouw huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt.
  • Je al jouw T-Mobile facturen hebt betaald.
  • Je niet al een bestaande Early Renewal hebt, die nog moet ingaan.
  • Je huidige, lopende abonnement niet is begonnen als Early Renewal. 

 Verder betekent Early Renewal het volgende:

  • Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden.
  • Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode.
  • Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl. btw) voor deze mogelijkheid. 

Wil je je abonnement vervroegd verlengen? Bel dan met onze klantenservice.

 

Wat voor email bevestiging heb je in November gehad?


De early renewel levert direct een nieuwe telefoon, maar het af te sluiten abonnement start aansluitend aan de oude periode. 

T-Mobile biedt dit voor hun eigen en het Tele2 merk aan.https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/verlengen Bij de FAQ zie je dan ook:

4 maanden voor het einde van je contractperiode kun je je mobiele abonnement verlengen of vernieuwen. Maar als jouw mobiele telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we dat je al eerder wilt vernieuwen. Dat noemen wij Early Renewal. Je kunt een Early Renewal afsluiten als:

  • Jouw huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt.
  • Je al jouw T-Mobile facturen hebt betaald.
  • Je niet al een bestaande Early Renewal hebt, die nog moet ingaan.
  • Je huidige, lopende abonnement niet is begonnen als Early Renewal. 

 Verder betekent Early Renewal het volgende:

  • Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden.
  • Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode.
  • Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl. btw) voor deze mogelijkheid. 

Wil je je abonnement vervroegd verlengen? Bel dan met onze klantenservice.

 

Wat voor email bevestiging heb je in November gehad?

 

Beste Eric,

Deze informatie is mij inderdaad niet verteld tijdens het afsluiten van het nieuwe abonnement en dit is ook niet overeengekomen. 

Mij is verteld dat een ‘early renewal’ inhoudt dat ik mijn oude abonnement kon wijzigen naar een nieuw abonnement mét telefoon tegen betaling van 71 euro, en dat dan het nieuwe abonnement de volgende maand in zou gaan. Dit nieuwe abonnement zou dus december 2020 in gaan.  

Ik heb geen bevestigingsmail gehad in november. Alleen dat er een aanpassing is gedaan in MijnTele2. Daarna alleen een mail over de levering van de telefoon. 


Hallo @Laura M,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw early renewal.

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg, het is meteen duidelijk wat er aan de hand is. Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt en ik zie dat jij het ook via de chat hebt aangekaart. Jouw vraag is nu in behandeling bij de afdeling Klachten management. Zij reageren meestal binnen 5 dagen op dit soort vragen! Geen zorgen, dit wordt echt serieus opgepakt. Op dit moment kan ik niets doen, we moeten afwachten op reactie van mijn collega’s.

Laat je ons weten wanneer je de reactie hebt ontvangen? De Community staat voor je klaar! 


Hallo @Laura M,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw early renewal.

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg, het is meteen duidelijk wat er aan de hand is. Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt en ik zie dat jij het ook via de chat hebt aangekaart. Jouw vraag is nu in behandeling bij de afdeling Klachten management. Zij reageren meestal binnen 5 dagen op dit soort vragen! Geen zorgen, dit wordt echt serieus opgepakt. Op dit moment kan ik niets doen, we moeten afwachten op reactie van mijn collega’s.

Laat je ons weten wanneer je de reactie hebt ontvangen? De Community staat voor je klaar! 

Hallo @Cas van Tele2, bedankt voor je reactie! Fijn dat het serieus wordt opgepakt. Ik laat het weten als ik een reactie heb ontvangen!


Hallo @Laura M,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw early renewal.

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg, het is meteen duidelijk wat er aan de hand is. Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt en ik zie dat jij het ook via de chat hebt aangekaart. Jouw vraag is nu in behandeling bij de afdeling Klachten management. Zij reageren meestal binnen 5 dagen op dit soort vragen! Geen zorgen, dit wordt echt serieus opgepakt. Op dit moment kan ik niets doen, we moeten afwachten op reactie van mijn collega’s.

Laat je ons weten wanneer je de reactie hebt ontvangen? De Community staat voor je klaar! 

Hallo @Cas van Tele2, ik heb helaas nog geen reactie ontvangen, kan dit kloppen? Ik kijk uit naar jullie reactie!