Herroepingsrecht niet geleverde telefoon

  • 24 December 2022
  • 2 reacties
  • 81 x bekeken

Goedemorgen allemaal,

 

26 november heeft mijn moeder een abonnement afgesloten voor een telefoon bij tele2.  Op 2 december kregen we bericht dat hij onderweg is en 6 december kregen we de melding "fout bij bezorging, nieuwe bezorgtijd niet bekend"

 

Nu is een onderzoek gestart waar we al meer dan een week niks meer van hebben gehoord.

Nu willen wij ons beroepen op het herroepingsrecht, volgens de Consumentenbond kan dit ook voordat de telefoon is geleverd. Aan de telefoon bij tele2 hoor ik dat dit niet kan. Wie heeft gelijk?

 

Ondertussen betaalt ze al wel voor internet en aflossing telefoon.

 

Kan iemand mij hierbij helpen?

 

 

 

 

eric 1 jaar geleden

Lijkt me heel raar, je besteld een wasmachine,  dan wordt deze verstuurd en bel ik direct de webwinkel om het te annuleren. Dan komt de wasmachine en kan ik die gewoon houden?  

Kijk een simonly dienst kun je zonder retourproces gelijk annuleren. Maar bij een abonnement met een fysieke telefoon is het niet herroeping maar de wet kopen op afstand en een wettelijke bedenktijd om het product te zien, alsof je het in de winkel zou kunnen zien.

Hier staat het artikel van de consumentenbond.

"Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet, moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen. Maar hij mag daarmee wachten totdat hij het product terug heeft ontvangen. Of als jij bewijst dat je het product hebt teruggestuurd."

Tele2 heeft natuurlijk wel de verplichting de telefoon te leveren. Omdat zij de verzender zijn moeten zij een zaak openen bij PostNL. Die starten dan een onderzoek en rapporteren dat terug aan de verzender. Is dat al opgestart?

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Lijkt me heel raar, je besteld een wasmachine,  dan wordt deze verstuurd en bel ik direct de webwinkel om het te annuleren. Dan komt de wasmachine en kan ik die gewoon houden?  

Kijk een simonly dienst kun je zonder retourproces gelijk annuleren. Maar bij een abonnement met een fysieke telefoon is het niet herroeping maar de wet kopen op afstand en een wettelijke bedenktijd om het product te zien, alsof je het in de winkel zou kunnen zien.

Hier staat het artikel van de consumentenbond.

"Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet, moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen. Maar hij mag daarmee wachten totdat hij het product terug heeft ontvangen. Of als jij bewijst dat je het product hebt teruggestuurd."

Tele2 heeft natuurlijk wel de verplichting de telefoon te leveren. Omdat zij de verzender zijn moeten zij een zaak openen bij PostNL. Die starten dan een onderzoek en rapporteren dat terug aan de verzender. Is dat al opgestart?

De site van de Consumentenbond geeft de volgende zin aan: "dit herroepingsrecht geldt ook nog voordat je de aankoop hebt ontvangen."

 

Rare stelling dat je hem dan zou houden, de bedoeling is om de last bij tele2 te leggen ipv bij de klant. Dan mag tele2 er voor zorgen dat hij terug komt ipv dat de klant al aan het betalen is voor een product wat niet is geleverd.

 

Tele2 wil geen vergoeding aanbieden, geen nieuw toestel opsturen, geen leen toestel aanbieden.

 

Ze hebben een onderzoek gestart wat meer dan een maand kan gaan duren.

Mijn moeder moet nu zelf een telefoon gaan aanschaffen om deze tijd te overbruggen.

 

Raar dat de last nu bij de klant ligt ipv tele2 die PostNL zelf heeft ingeschakeld 

Reageer